רגעי המעצר לאחר המרדף הרגלי.
רגעי המעצר לאחר המרדף הרגלי

"אמא שלי תמות לפני שבת": צפו במרדף משטרתי אחר אופנוען שנהג ללא רישיון

האופנוען, המחזיק כבר ב-9 הרשעות תעבורה, נמלט מהשוטר מאחר והוא היה ללא רישיון נהיגה וגם האופנוע עצמו היה ללא רישיון וללא ביטוח. הוא מואשם בשורה של עבירות ונמצא כעת במעצר בית

פורסם בתאריך: 16.12.20 18:01

     

הסרטון שהועבר בתחילת השבוע בקבוצות הוואטסאפ וברשתות החברתיות היה נראה בתחילתו כלקוח מסרט פעולה. המצלמה שנשא אופנוען מיחידת יואב של המשטרה תיעדה את בריחתו של האופנוען לאחר שנדרש לעצור. זה החל בשדרות קדש בשכונת ברנע באשקלון ומשם המשיך מערבה לרחוב רפאל איתן תוך כדי שהשוטר מנסה 'להדביק' את הפער שנוצר בינו לבין אופנוע השטח המהיר. אבל השוטר דבק במטרה למרות שהיו רגעים בהם נראה כאילו האופנוע מצליח לחמוק. המרדף הסתיים לאחר שהצעיר סוטה מהמסלול, מתנגש במדרכה, מאבד את השליטה על האופנוע, נוטש אותו ומתחיל לברוח רגלית בחולות לכיוון חוף הים.

כך זה נראה המרדף מהמצלמה שנשא השוטר

כך זה נראה המרדף מהמצלמה שנשא השוטר

השוטר יורד מהאופנוע ולא מוותר. במרדף הרגלי צועק השוטר לרוכב הנמלט שיעצור וזה קורה לאחר כמאה מטרים של ריצה בה הרוכב נכנע. "על הרצפה" מורה לו השוטר ברגע התפיסה. "חיים שלי, אני אבא לילדה" פונה הרוכב לשוטר ופה מתחילה מסכת תחנונים מצד הרוכב: "חיים שלי בלב, בבקשה, תקשיב, קח את האופנוע, אני אבא לילדה, חיים שלי אני רק רציתי ללכת… בבקשה, אל תהרוס לי את החיים, אני מתחנן בפניך… אמא שלי תמות לפני שבת…".

צפו בסרטון המרדף והתפיסה:

השוטר הקשוח שרגיל כבר לשמוע את מסכת התחנונים הזו גם מעצורים רבים אחרים לא מתרגש, אוזק את האופנוען, שואל אותו האם הוא זקוק לטיפול רפואי ומבצע את מעצרו. לאחר שנלכד התברר כי הנהג עצמו לא הוציא מעולם רישיון לנהיגה על אופנוע וגם לאופנוע עצמו אין רישיון משנת 2016 וגם אין ביטוח. בנוסף, לנהג יש עבר עשיר בתחום התעבורה עם 9 הרשעות קודמות כולל בעבירות דומות לאלה וכן שתי הרשעות פליליות של אחזקת סמים.

במרדף הרגלי כמו זה שבסרטון נבחנת כשירותם וכושרם הגופני של השוטרים, שכן בלעדיהם היה עשוי אותו צעיר להצליח להימלט כשהוא משאיר אחריו את השוטר מתנשף. השוטר הסרטון משתייך ליחידת יואב, יחידה מיוחדת שהוקמה שהוקמה בקיץ אשתקד וחברים בשורותיה לוחמים יוצאי יחידות קרביות. "אנו מבצעים הכשרות מקצועיות לשוטרים אשר רוכבים על האופנועים, על מנת לתת מענה למקרים אלו בהם החשודים מנסים את מזלם לחמוק מרישום דו"ח או מעצר, אך כאמור, מקצועיותם של השוטרים אינה מאפשרת זאת ולבסוף אנו מביאים לדין כל חשוד שמרשה לעצמו להפוך את הכבישים למגרש המשחקים הפרטי", מסרו היום מהמשטרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הסרטון כאמור הופץ בתחילת השבוע ולמי שלא מכיר מקרוב את עבודת המשטרה ואת נחישותה להחמיר עם עברייני תנועה מסוכנים שבתעוזה מנסים להימלט מיד החוק – יכל לחשוב שאחרי עוד כמה דקות של תחנונים יכמרו רחמיהם של השוטרים והם יסתפקו בדו"ח כספי בלבד. אלא שהיום מתברר כי עבריין התנועה נתן את הדין על מעשיו וכתב אישום הוגש נגדו בעבירות של נהגיה ללא רישיון נהיגה מתאים, נהיגה על רכב שהוא ללא רישיון למעלה משנה, נהיגה בקלות ראש, אי ציות לשוטר ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

לצד זה הוגשה נגדו בקשה למעצר ופסילת רישיון עד תום ההליכים המשפטים נגדו, אך בדיון שהתקיים בבית המשפט הוחלט לשחררו למעצר בית כאשר בני משפחתו מפקחים עליו, אבל רישיון הנהיגה שלו נפסל עד לתום ההליכים.

"מדובר בעבירות חמורות שבוצעו ע"י החשוד עת שרכב על האופנוע בכביש תוך שהוא מסכן באופן ממשי את חייו, את חיי משתמשי הדרך ושל השוטר מיחידת יואב שדלק אחריו לאחר שלא נשמע להוראותיו לעצור", נמסר מהמשטרה, "לאחר שאיבד שליטה, הגדיל החשוד לעשות וניסה להימלט רגלית. עם מעצרו, הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של אגף התנועה במרחב לכיש, שבסיומה תוך ימים ספורים, הוגש נגדו כתב אישום באמצעות תביעות תעבורה לכיש, בגין העבירות החמורות ורישיונו נפסל עד תום ההליכים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר