יעקב יוסובוב
יעקב יוסובוב

"תקף את התינוק וגרם לו לחבלות בראשו": אב התינוק מואשם כי התעלל בו למוות

יעקב יוסובוב בן ה-27 מבאר גנים מואשם כי התעלל בבנו וגרם לו לחבלות חמורות ולשברים בראשו ובצלעות מה שהביא לפגיעה מוחית קשה ולבסוף למותו של התינוק בן ה-4 חודשים. האם העידה כי הייתה עדה לשני מקרים בהם נהג האב באלימות כלפי בנו חסר הישע

פורסם בתאריך: 29.11.20 13:55

     

פרשת מותו העצוב של התינוק מיכאל חיים יוסובוב בן ה-4 חודשים הגיע היום אל בית המשפט המחוזי בבאר שבע, כאשר כתב אישום הוגש נגד אביו, יעקב יוסובוב, בן ה-27, תושב באר גנים, בגין עבירות של המתה בקלות דעת, תקיפת קטין והתעללות בקטין. המקרה אירע לפני כשבועיים וחצי, אז נעצר האב לאחר שהזעיק את צוותי מד"א לטפל בבנו בן ה-4 חודשים לאחר שלדבריו נחנק במהלך האכילה.

כתב האישום מפזר את הערפל מעל מה שארע באותו יום קשה. על פי כתב האישום האב חזר בבוקר ממשמרת לילה במקום עבודתו. עשרים דקות לאחר מכן יצאה אישתו לעבודתה והוא נותר לבד לשמור על התינוק.

יעקב יוסובוב בהלוויית בנו

יעקב יוסובוב בהלוויית בנו

במהלך השעות בהן היה לבד עם התינוק בבית, מסיבה שהפרקליטות אינה יכולה לבסס עשה האב בבנו עשה בתינוק "מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו", כך על פי כתב האישום. בתוצאה מהפגיעה נגרם לתינוק נזק מוחי חמור ומצבו הגופני הדרדר במהירות.

בשעה 19:00 בערך, התקשר האב למוקד מד"א ודיווח כי התינוק נחנק מפורמולת החלב שהכין לו, שהוא חיוור, מתקשה לנשום ובקושי פותח את עיניו. מוקדנית מד"א הנחתה את האב כיצד לטפל בתינוק ובמקביל הוזעק צוות רפואי למקום.

מוקדני מד"א מדריכים את הפונים כיצד לפעול. צילון:דוברות מד"א

מוקדני מד"א מדריכים את הפונים כיצד לפעול. צילון:דוברות מד"א

דקות לאחר מכן הגיע כונן ראשון של מד"א על אופנוע ולאחר מספר דקות נוספות הצטרף צוות ניידת טיפול נמרץ. הכרתו של התינוק היתה מעורפלת, הוא היה חיוור, אפאטי, איבריו שמוטים ועל ראשו נראו ארבעה שטפי דם קטנים ועוד שניים גדולים. הוא פונה על ידי הניידת למרכז הרפואי ברזילי, כשצוות מד"א מעדכן תוך כדי נסיעה את הצוות בחדר המיון שמדובר בפצוע קשה מאוד דבר שמצריך הקפצת צוות חדר הלם.

תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

התיאורים הכללים על פגיעה מוחית לא יצליחו להמחיש את חומרתן ועד כמה קשה היתה הפגיעה בתינוק המסכן כמו שמפרט כתב האישום. על פי כתב האישום, בבדיקות שנערכו לתינוק אובחנה בראשו חבלה, דימום, בצקת ועוד. כמו כן, התגלו דימומים מפושטים ברשתית העין הימנית, שבר בראש וחבלה ברקמות הרכות של הקרקפת. עו"ד טל אדיר כהן, ראש שלוחת לכיש בפרקליטות מחוז דרום שהגישה את כתב האישום ציינה כי בבדיקת CT גוף שנערכה לתינוק, התגלה שבר טרי באחת הצלעות וכן שברים בתהליכי ריפוי בשלוש צלעות נוספות.

הנזקים הללו, שעל פי כתב האישום נגרמו על ידי האב, גרמו לכך שעם הגעת התינוק לחדר הטראומה במרכז הרפואי ברזילי ביצעו בו צוות מד"א יחד עם הצוות הרפואי החייאה, וכן  אובחנה הפרעת קצב ובוצעו עליו עוד שני סבבי החייאה כשלבסוף הוא אושפז כשהוא מורדם ומונשם כשהרופאים נאבקים על חייו.

האב שנעצר מיד לאחר המקרה נחקר ארוכות. האם נחקרה ולאחר מכן החליטה המשטרה לעצור גם אותה בשל החשד שהיתה ודעת למעשי בעלה ולא פעלה כדי למנוע אותם.

האם הצעירה סיפרה בחקירתה על דפוס התנהגות אגרסיבי של האב כלפי התינוק ותיארה שני מקרים מוקדמים בהם האב נהג בתינוק באגרסיביות פיזית כשבאחד מהם טלטל אותו כשראשו כלפי מטה. באותו מקרה, כך ניתן ללמוד מהבקשה להערכת המעצר, לאחר שהאם בכתה והעירה לאב על התנהגותו זו, הוא הטיל בכעס את התינוק על הספה ועזב את הבית.

האם בדרכה להלוויית בנה

האם בדרכה להלוויית בנה

במהלך ימי האשפוז, כשבני משפחתו מבקשים להתפלל להחלמתו החלה החמרה במצבו. שישה ימים לאחר שאושפז, "ביום 16.11.20 בשעה 09:10, מת התינוק מוות מוחי נשימתי, הוא נותר מחובר למכשירים עד אשר ביום 17.11.20 בשעה 09:56, נדם ליבו. מותו של התינוק נגרם כתוצאה מנזק חמור למוח בעקבות חבלת ראש", כך נכתב בכתב האישום.

גופת התינוק הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית לבירור סיבת המוות. "מכלל המסמכים והודעות הרופאים שנאספו במסגרת החקירה עולה כי התינוק הובהל לבית החולים כשהוא סובל מנזק מוחי חמור, בסבירות גבוהה כתוצאה מטלטול בשילוב עם חבלת ראש קהה שאינה תאונתית שגרמה לשבר בגולגולת. כלל הממצאים שאותרו בראשו ובגופו של התינוק מתיישבים לדעת הרופאים, עם התעללות, ואינם תוצאה של תאונה או של פעולות החייאה", נכתב בבקשה להארכת מעצרו של האב שצופרה לכתב האישום.

הלווייתו של התינוק התקיימה לאחר סיום ההליכים במכון לרפואה משפטית והוריו הורשו להשתתף בלוויית בנם כשהם אזוקים ומלווים על ידי שוטרים.

ככל שהתקדמו פעולות החקירה הבינו החוקרים שידיה של האם אינם במעל, זאת לאחר שהממצאים העלו כי עם צאתה של האם לעבודה, התינוק היה במצב טוב מלבד חבלה אחת בראשו. "ד"ר זלן מהמכון הלאומי לרפואה משפטית, קבע, נוכח הממצאים החמורים והנזק המוחי הקשה שנגרם לתינוק, כי האירוע שגרם לנזקים אלה התרחש בסמיכות יחסית למועד הזעקת מד"א ע"י המשיב, שכן נזק בדרגה כזאת מוביל להידרדרות מהירה". לאור חוות דעת זו, שוחררה האם ולעומתה מעצרו של האב הוארך מעת לעת עד להגשת כתב האישום היום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"מותו של התינוק נגרם כתוצאה מנזק חמור למוח בעקבות חבלת ראש שאינה תאונתית שגרמה לדימומים", סיכמה עו"ד כהן והאשימה את האב: "הנאשם, במעשיו כמתואר בעובדות לעיל, בהיותו אחראי על קטין שהינו תינוק חסר ישע, עשה בו מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות, ובכך גרם למותו בקלות דעת, בנטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה האמורה, מתוך תקווה להצליח למנעה".

לאב הנאשם מיוחסים כאמור שלושה סעיפי אישום: המתה בקלות דעת, תקיפת קטין יחסר ישע על ידי אחראי, והתעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר