תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage
תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

"התינוק מונשם ולא מגיב": הוארך מעצר ההורים החשודים בהתעללות בבנם הפעוט

נמשכת חקירתם של ההורים החשודים בהתעללות בבנם הפעוט בן ה-4 חודשים. המשטרה מעדכנת כי מצבו אנוש ואינו מגיב וככל הנראה נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך. הודעות וואטסאפ ששלחו ביניהם מחזקות את החשד נגדם

פורסם בתאריך: 15.11.20 19:15

     

הוריו של הפעוט בן ה-4 חודשים אשר מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים בברזילי, תושבי באר גנים, הגיעו לבקר את התינוק בסוף השבוע וזאת בהסכמת המשטרה, מאחר והם עדיין עצורים. יחד עם זאת, במשטרה אומרים כי מצבו של הפעוט מוסיף להיות אנוש.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט בהארכת מעצרו של האב, אמרה אחת מנציגות המשטרה בדיון כי "חרף העובדה שהופסקו לו חומרי הרדמה הוא אינו מגיב, מונשם, ככל הנראה נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך, מצבו אנוש". עוד הוסיפה נציגת המשטרה כי בידיה דו"חות רפואיים הנוגעים לאירוע הזה ולאירוע אחר בו הביאו ההורים את התינוק לבית החולים כשהוא סובל מנפיחות בראשו. כמו גם הציגה ממצאי חוות דעת ראשונית של רופא משפטי לפיה הפעוט סובל מחבלות קשות ושונות שנגרמו לו ככל הנראה בתקופות שונות ולא מתאונה, "הממצאים מלמדים על חבלה כהה בגולגולת מספר פעמים, כמו כן גם בבית החזה מתיישבים גם עם אפשרות של טלטול ביחד עם חבלה והחבלה לא נגרמה מתאונה", נכתב בחוות הדעת.

תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

האב, כך אמרה הסנגורית המייצגת אותו, טען בפניה כי החוקרות שחקרו אותו צעקו עליו, "כל החקירה, צעקות, 'אנחנו אימהות אנחנו יודעות טוב מאוד מה טוב לתינוקות, אתה אבא חסר אחריות, שקרן' שוב ושוב, 'חוצפן הגרסה שלך בדיחה, אבא שמנסה להאכיל ילד ואם לא אוכל משכיב אותו במקום להאכיל, הזוי ושקרן'".

החוקרת אישרה כי הצעקה על האב בחקירה והסביר "אני צעקתי עליו אחרי שהתשובות שלו לא נתנו הסבר מניח את הדעת לכל הממצאים שהוטחו בפניו והדגשתי כדי שיראו, אין לי מה להסתיר פה". יחד עם זאת היא הוסיפה כי החקירה נערכה בצורה נעימה, והחוקרים אף הביאו לו בובה, על מנת להדגים עליה.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

חוקרי המשטרה טענו כי חלופת מסרוני וואטסאפ בין ההורים מגלים כי הם ידעו בזמן אמת כי מצבו של התינוק לא טוב. כך לדוגמה במסרון אחד כותב האב לאם: "זה סימן שמתאחה ממכה". בהודעה נוספת מיום האירוע בשעה 11:38 הוא כותב לה כי התינוק בוהה במשך זמן "הסתכל על המגן ראש במיטה במשך שעתיים". בהודעה אחרת כתב לה: "תמרחי לו שם אלוורה בעמוד השדרה עד שייספג" ובהודעה נוספת בהמשך: "לפחות שלא יכאב לו".

נציגת המשטרה אמרה כי החקירה מחזקת את החשדות נגד ההורים כי הם התעללו בתינוק במשך זמן ניכר "מצבו של הפעוט הולך ומחמיר וניכר כי מצב מדאיג זה חולף לידם והם לא מספקים תשובות הגיוניות ליחידה החוקרת איך יתכן שהפעוט הגיע במצב קריטי כזה לבית החולים".

הסנגורית של האב אמרה כי ההורים חרדים למצבו של התינוק וכי "זה שאדם לא בוכה ולא צורח ולא מושך את שיערו זה לא אומר שמצבו הנפשי איננו קשה. יש כאן טלטלה אנושית קשה".

במהלך הדיון של האם החשודה, כאשר החוקרות הקריאו תכתובות בין ההורים  החלה התפרצות מצד אמה שצעקה לחוקרות, "אתכם צריכים לעצור, עם השקרים שלכם. תתביישו לכם בושה וחרפה, כן שתיכן". בעקבות ההמולה שהתפתחה במקום, הופסק הדיון והתקיימה להפסקה.

בתגובה להקראת התכתובות אמר סנגורה של האם כי "צריך לקרוא את הודעות הווטסאפ כמקשה אחת על פני תקופה של חודש. כשמגדלים ילדים בצורה לפחות בפעם הראשונה נשאלות שאלות ועולות תהיות, האם הסימן הזה ממכה, האם פה לא ישן כי יש לו גזים, האם הוא קיבל מכה מהעגלה. הורים לילד ראשון חרדתיים שמים לב לכל דבר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת דורית בונדה כתבה בהחלטתה כי "בשלב זה היחידה החוקרת אינה יכולה לשים את האצבע ולחלק את האחריות ביחס לכל אחד מן המשיבים, אך ברור הוא כבר כעת כי שני המשיבים ידעו אף ידעו על מצבו של הפעוט, מצב אשר אף לשיטתם לא הניח את הדעת". בנוגע למסרונים היא כתבה כי "מסרונים אלה הם חלק משורת מסרונים אשר יחד מעבים את החשד כנגד המשיבים שניהם".

לבסוף הורתה השופטת על הארכת מעצרם של השניים לחמישה ימים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר