כלבי הפיטבול שנשלחו לעבר רפ"ק חכמון
כלבי הפיטבול שנשלחו לעבר רפ"ק חכמון

אשקלון: חשוד באלימות שיסה כלבי פיטבול בקצין משטרה שבא לעצור אותו

תושב אשקלון בן 29 היה דרוש לחקירה בשל עבירה של אלימות במשפחה, אלא שהניסיון לעצור אותו הסתבך והסלים. רק לאחר מעורבות של שוטרי יס"מ, מסוק ואפילו נשק שנשלף לעברו הסתיים המעצר. "האיש הזה אולי קצת דביל אבל הוא לא צריך להיות עצור", אמר סנגורו

פורסם בתאריך: 14.10.20 07:38

     

אירועים של אלימות במשפחה, לצערנו הם אירועים די נפוצים. גבר תוקף או מאיים על בת הזוג שלו, היא מגישה תלונה במשטרה, הוא מוזמן לחקירה ושם הוא מורחק ממנה או במקרים חמורים נשלח למעצר. אירוע כזה שהתרחש באשקלון הסתיים כמו סצנה מהסרטים.

מדובר באירוע בו בני זוג נפרדו, ובת הזוג טענה כי הגבר מקנא לה ואובססיבי כלפיה לאחר שלכאורה נפגשה עם אחר. היא טענה כי הוא מאיים עליה, בין היתר שיפיץ עליה הכפשות וגידופים ברשתות החברתיות וכן התבטא שיהרוג גברים שיתקרבו אליה. בנוסף, הוא שלח לה סרטון בו הוא נראה מצית את בגדיה.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

בעקבות תלונה שהגישה במשטרת אשקלון, התקשרה אליו חוקרת וביקשה ממנו לסור לתחנה לצורך חקירה. "תשכחי מזה, תחפשי אותי", הוא אמר לחוקרת. בפעם הבאה שהיא התקשרה אליו הוא טען כי האו ברוסיה ואינו יכול להגיע לחקירה.

במשטרה החליטו לא לקחת סיכון והחלו לחפש אותו בדירה שלו ומשלא מצאו אותו שם, הגיעו לבית העסק שלו, מחסן לוגיסטי. למקום הגיעו מספר שוטרים ובהם סגן מפקד תחנת אשקלון רפ"ק מאיר חכמון.

עם הגעת כוח המשטרה לשערי המחסן, החל החשוד לרוץ עם שני כלבי פיטבול לעבר רפ"ק חכמון כשהוא צועק לעבר הכלבים "הגנה לתקוף, הגנה". בשלב זה החלו כלבי הפיטבול לרוץ לעבר סגן מפקד התחנה ולנבוח עליו. כאשר רק מלגזה מפרידה בין הכלבים לבין הקצין, לא היסס רפ"ק חכמון ומיד שלף נשק לעבר החשוד וצעק לו שאם ימשיך לשסות את הכלבים הוא לא יהסס להשתמש בנשק.

רפ"ק מאיר חכמון. צילום: דוברות המשטרה

רפ"ק מאיר חכמון. צילום: דוברות המשטרה

החשוד לקח שרשרת לידיו ונעל את הדלת בשרשרת, כך שמנע מהכלבים להגיע לשוטרים. בינתיים, מסוק שהיה באוויר בפעילות מבצעית אחרת הוכוון להגיע למחסן, כאשר הוא מלמעלה מדווח על הנעשה במחסן ובחצרו. למקום הוזעקו גם שוטרי יס"מ שנדרשו להתכונן לפריצה למחסן, בין לבין לבש החשוד שכפ"ץ שחור.

במקום החל להתפתח משא ומתן בין הצדדים במהלכו הובהר לחשוד כי כוח המשטרה מתכוון להיכנס לתוך המחסן עצמו ולעצור אותו ולאחר דין ודברים בין הצדדים הוא התרצה להוריד את השכפ"ץ ולאפשר לכוח המשטרה להיכנס למחסן ולעצור אותו. לאחר מכן הוזמן למקום וטרינר שטיפל בכלבים ולקח אותו לכלבייה העירונית.

כלבי הפיטבול שנשלחו לעבר רפ"ק חכמון

כלבי הפיטבול בכלבייה העירונית

אלא שבכך לא תמה הסאגה מול החשוד. על פי דו"ח שכתבו השוטרים, גם לאחר שנעצר והובא לתחנת המשטרה, הוא לא חסך במילים מהחוקרת ואף איים עליה, "יזיינו את אמאמא שלכם, של המשטרה". החוקרת שאלה אותו אם הוא מבין שהוא מאיים על חוקרת משטרה הוא השיב: "כן אני מאיים".

כשנשאל בחקירתו על כך ששיסה את כלבי הפיטבול בסגן מפקד התחנה הוא הסביר כי הוא עשה זאת מאחר והקצין הגיע למחסן שלו ללא צו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעקבות זאת, הובא החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון. שם טען סנגורו עו"ד שרון וקנין כי מרשו לא איים על איש וכי השופטת לא צריכה להתרשם מדו"חות הפעולה של השוטרים. "אני אומר שכמעט כל מה שהיה לא נכון. האיש הזה אולי קצת דביל אבל הוא לא צריך להיות עצור", אמר וקנין והוסיף כי המשטרה גרמה להסלמת האירוע, "באו לבית עסק והשתמשו בכניסה בכוח, היו צריכים צו חיפוש, וניסרו ושברו את המנעול ואז כלבים שהיו במקום רצו לעברו והוא עצר אותם. דרכו נשק כי ראו את הכלבים ואז הוא שם שכפ"ץ, ואז עשו מזה אירוע, והזמינו מסוק. למה אין מצלמות גוף באירוע הזה? אני מבין שזה בדיוק הסיפור. אם הוא היה רוצה לשסע כלבים אז מישהו היה עם נשיכה".

השופטת דורית בונדה לא קיבלה את הסברי הסנגור וקבעה כי לאור מסוכנותו של החשוד והחשש משיבוש הליכי חקירה, והאריכה את מעצרו בשלושה ימים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר