ניידות המשטרה במקום
ניידות המשטרה במקום

"מקללים ומשליכים אבנים": תקיפת שוטר ומעצר בהקפות שניות אמש באשקלון

אמש התקיים אירוע "הקפות שניות" בבית הכנסת "שובה ישראל" של הרב פינטו בשכונת ברנע. שוטרים שהגיעו למקום בעקבות תלונה על הפרת התקנות לשעת חירום, תיארו התלהמות כלפיהם והשלכת אבנים. אחד המשתתפים חנק שוטר והפיל אותו לקרקע, לאחר מרדף נעצר חשוד במעשה אשר מכחיש קשר לתקיפה

פורסם בתאריך: 11.10.20 13:14

     

אמש התקיימו אירועי הקפות שניות בבית הכנסת "שובה ישראל" שברחוב הסוכה בשכונת ברנע שבאשקלון. אל בית הכנסת הזה, אשר מזוהה עם אנשי הרב יאשיהו פינטו, הגיעו אמש עשרות מתפללים לקיים את מצוות ההקפות השניות, בחצר בית הכנסת ולא בתוכו.

אלא שבעקבות תלונה של שכנה על רעש ועל התקהלות בניגוד לחוקי הקורונה הגיעו למקום שני שוטרים שדרשו מהמשתתפים לפזר את ההתקהלות, אך לדברי המשטרה המשתתפים סירבו להתפזר ולכן השוטרים החלו ברישום דו"חות למשתתפים. אחד השוטרים תיאר כי במקום הייתה התלהמות כלפיהם עם קללות והשלכת אבנים וכאשר הם ניסו לעצור את אחד המשתתפים, כך מספר אחד השוטרים, המשתתפים ניסו למנוע זאת מהמשטרה ואחד מהם אף החל לתקוף את אחד השוטרים, "במסגרת הניסיונות של הקהל במקום למנוע את המעצר של האחר, קפץ על השוטר מאחור, חנק אותו והפיל אותו לרצפה", סיפר עו"ד ערן צמיר נציג המשטרה בדיון בהארכת מעצרו של החשוד בתקיפה, "לאחר מאבק ביניהם השוטר שהותקף, רדף אחרי המשיב עד שהמשיב נעצר בעקבות חומה שהפריעה לו לברוח".

צפו בתיעוד הניידות וההתקהלות במקום:

בעקבות תלונות של תושבים על רעש והתקהלות בלתי חוק, נשלחו ניידות משטרה לבית כנסת ברחוב הסוכה בשכונת ברנע באשקלוןאם ידוע מי צילם, אנא עדכנו אותנו

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Samedi 10 octobre 2020

יחד עם זאת, גורמים בקהילה טוענים כי האלימות הייתה דווקא מצד השוטרים שמיהרו לפזר גז מדמיע כלפי המשתתפים וגרמו להם לצריבות רבות.

החשוד בתקיפת השוטר נעצר כאמור לאחר מרדף. עוד אמר צמיר כי החשוד הראשון שהשוטרים היו אמורים לעצור, הצליח להימלט, "הוא ברח בגלל שההמון ובכלל זה המשיב מנעו את המעצר שלו", הסביר. בעקבות המקרה, הוזעקו למקום ניידות משטרה נוספות.

החשוד כאמור, נעצר ונחקר ובחקירתו הכחיש כי תקף את השוטר והסביר כי השוטר הותקף ואז נפל עליו ולכן הוא ראה אותו. במשטרה לא קיבלו את גרסתו והוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון. עו"ד אלון קוצר שייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, טען כי אין כל הוכחה שמרשו הוא זה שתקף את שוטר, "המגע עם השוטר היה מאחור. השוטר לא ראה את האדם שתקף אותו. היו עשרות אנשים במקום", הסביר קוצר.

ההתקהלות במקום

ההתקהלות במקום

השופטת דורית בונדה סירבה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד ושחררה אותו למעצר בית. בהחלטתה כתבה השופטת כי אחד השוטרים "אשר נכח במקום ותיאר בדו"ח הפעולה כי במקום קהל רב, מספר אנשים שמתלהמים, מקללים ומשליכים אבנים" והוסיפה כי בדו"ח פעולה שכתב שוטר אחר הוא ציין כי בעודו אוחז בחשוד אחר, קפץ עליו אדם מאחור, תוך שהוא חונק אותו בצווארו ומפיל אותו לקרקע. בעת הזו לא הופעלה מצלמת גוף של השוטר. השוטר מתאר בדו"ח הפעולה כי הוא קם והבחין באדם בורח ממנו, רדף אחריו רגלית על מנת לעצור אותו ולאחר מכן עצר אותו והפעיל את מצלמות הגוף. "כך או כך ומחומר החקירה עולה כי במקום נכחו אזרחים רבים ומעדות השוטר הנוסף עולה כי הייתה התלהמות של הקהל וכן השלכת אבנים", כתבה השופטת.

היא הורתה לחשוד להיות במעצר בית בבית הוריו למשך ארבעה ימים בערבות של 5,000 ש"ח. אלא שהמשטרה הודיעה כי היא שוקלת לערער על ההחלטה הזאת ולכן השוטפת הודיעה על עיכוב ביצוע החלטתה עד למחר, מה שאומר שהחשוד יישאר בינתיים במעצר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במשטרה אומרים כי החקירה נמשכת בניסיון לאתר את המעורבים הנוספים בתקיפת השוטרים, "אנו רואים בחומרה את האירועים של תקיפות שוטרים המבצעים את עבודתם הנאמנה ונטפל באירועים האלה עד תום", כך נמסר.

עו"ד אלון קוצר אשר ייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית מסר בתגובה: "מסתבר שהראיות לא ראיות מבוססות, כי ברגע שהתוקף חנק את השוטר מאחורה הוא לא ראה מי זה. השוטרים גם לא צילמו במצלמות גוף שלהם. גם השוטר השני לא ראה אותו תוקף ולכן השופטת החליטה לשחרר".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר