מינהל הכנסות בעיריית אשקלון
מינהל הכנסות בעיריית אשקלון

אשקלון: איך תפח חוב עירייה של 7.5 ש"ח ל-100 אלף ש"ח?

תושב אשקלון שביקש למכור את ביתו, נדרש על ידי העירייה לשלם חוב בגובה 100 אלף ש”ח, המתבסס על היטל בגובה 7.5 ש”ח שלא שולם בשנות ה-80’. “החוב נגבה בהתאם להוראות”, נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 24.9.20 17:57

     

יש לכם חוב לעירייה? גם אם הוא על שקלים בודדים רצוי מאוד שתמהרו לשלם אותו. תושב אשקלון הגיש לאחרונה תביעה כספית נגד עיריית אשקלון לאחר שגילה כי חוב על 7.5 ש"ח תפח עד לכדי 100 אלף ש"ח.

במהלך השנה שעברה מכר האיש את ביתו, בית קרקע ברחוב אשכולי פז. מדובר בבית שהוא בנה מכספו בשנת 1993 לאחר שרכש את השטח.

על פי הסכם מכירת בית הוא צריך להמציא אישור עירייה על זכויותיו בנכס הנמכר אלא שכשפנה לעירייה נתקל בסירוב להנפיק לו את האישור שכן לדברי פקידי העירייה על הבית רובץ חוב בסך 103,431 ש”ח שמקורו הוא בחוב משנת 1980, בשל היטל השבחה על סך של 7.51 ש”ח שמאז תפח בהפרשי הצמדה, בריביות שנתיות ובתחשיבים שונים.

האיש שסבר שלא הגיוני לגבות מאדם חוב לאחר שלושים שנה התנגד לדרישת התשלום ופירט לעירייה למה הוא לא אמור לשלם את כל הסכום. לטענתו הוא שילם בצ’ק את כל מה שנדרש ממנו לשלם וכהוכחה לדבריו הוא טען שאם לא היה משלם עד השקל האחרון לא היה מקבל היתר בניה. “כיון שחלפו 25 שנים (!) לא ידוע למרשי – אם העירייה גבתה את הצ’ק אם לאו. מכל מקום – אם העירייה – לא גבתה שיק זה, הרי שהאחריות הינה על העירייה, ואין לעירייה כל זכות לדרוש, כיום, ריבית”, נכתב במכתב ששלח האיש באמצעות עורך דין.

מנהל ההכנסות בעירייה. לא מוותרים על שקל בטח לא על מאה אלף. צילום: אלירם משה

מנהל ההכנסות בעירייה. לא מוותרים על שקל בטח לא על מאה אלף. צילום: אלירם משה

הוא אף הציע להסכים ולשלם “לפנים משורת הדין וכפשרה” את ההיטל בסך 7.51 ש”ח, לתאריך 1/2/1980, כשהוא משוערך להיום. “בכל הכבוד, בנסיבות כאלה, אין לכס זכות לדרוש ולקבל ריבית, אלא הצמדה בלבד”, כתב.

עוד טען כי לא היה כלל חוב שכן לדברי העירייה' הדרישה הראשונה לתשלום נשלחה אליו בשנת 1999, כשש שנים לאחר שקיבל את היתר הבניה וקבלת היתר האכלוס (טופס 4).

"לבוא לאחר 30 שנה, ולהטיל חיוב, כאשר אין באפשרות התובע, להוכיח את התשלום (מי שומר קבלות 30 שנה?) הנה התנהגות שלא בתום לב ובניגוד לדין" טוען האיש.

אך דבר לא עזר. פקידי העירייה המשיכו להתעקש על הסכום ובינתיים, כדי לא להפיל את העסקה למכירת הבית הוא נאלץ לשלם לעירייה את מלוא הסכום וציין כי עשה זאת “תחת מחאה” ורק לאחר שקיבל את האישור המיוחל ומכירת בית בוצעה, ניגש לעורכי דינו כדי שיתבעו את הכסף ששולם לטענתו שלא בצדק.

בניין עיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

בניין עיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

בכתב התביעה נטען כי או שהתובע שילם את היטל ההשבחה שכן אם לא היה משלם לא היה מקבל את היתר הבניה או לחילופין שהעירייה לא גבתה בטעות את היטל ההשבחה ולפיכן היא זכאית לכל היותר לקרן החוב בצירוף הצמדה אבל לא לריבית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על פי חישובו גם אם החוב לא שולם אזי הפרשי ההצמדה יגיעו עד לכדי 24,335 ש”ח אבל בטח לא מעל ל-100,000 שקלים. בכתב התביעה דורש האיש להחזיר לו 82,000 ש"ח שנגבו ממנו שלא כדין. “לבוא לאחר 30 שנה, ולהטיל חיוב, כאשר אין באפשרות התובע, להוכיח את התשלום (מי שומר קבלות 30 שנה?) הנה התנהגות שלא בתום לב ובניגוד לדין”, נכתב בכתב התביעה.

מעיריית אשקלון נמסר: “חוב היטל ההשבחה החלוט שנגבה, נגבה בהתאם להוראות הדין ובהתאם לסמכותה של העירייה כמי שאמונה על הקופה הציבורית. נוכח העובדה שכבר הוגשה תביעה לבית המשפט, עמדתה של העירייה הובאה ותובא במסגרת ההליך התלוי ועומד בפני בית המשפט”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר