הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה
הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה

שופינג ומלונות: תושב אשקלון ובן דודו גנבו כרטיסי אשראי ויצאו לחגוג

תושב אשקלון, אילן צח ובן דודו תומר בן דוד, תושב חיפה, מואשמים כי גנבו 65 כרטיסי אשראי שנשלחו ללקוחות וביצעו למעלה מ-1,000 עסקאות במאות בתי עסק מאילת ועד נהריה, בחלק מהמקרים אף השתכנו במלונות והשתתפו בהימורים והכל בהיקף של מאות אלפי ש"ח

פורסם בתאריך: 17.9.20 11:17

     

מחכים לכרטיס אשראי חדש שאמור להגיע בדואר? ככל שהוא מאחר להגיע רצוי שתתחילו לדאוג.

המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני מספר חודשים, עם קבלת עשרות תלונות מחברות האשראי השונות בדבר חשד כי נעשה שימוש בכרטיסי אשראי חדשים שנשלחו ללקוחות בדואר, עוד בטרם נמסרו לידיהם.

כך הם עשו זאת:

מסעות שופינג ומלונות: בשיטה פשוטה הצליחו תושב אשקלון ובן דודו להונות בעלי כרטיסי אשראי שנשלחו בדואר. לכתבה>> https://www.kan-ashkelon.co.il/law/57295

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Jeudi 17 septembre 2020

במהלך החקירה שאותה ניהלו חוקרי משטרת חיפה הם גבו עשרות עדויות גם מבעלי כרטיסים וגם סרקו צילומי אבטחה והשתמשו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, במהלכן חשפו השוטרים את זהותם של החשודים: אילן צח, תושב אשקלון בן 42 ובן דודו, תומר בן דוד, תושב חיפה בן 43.

מכתב האישום ומחומר החקירה עולה כי השניים נהגו לערוך חיפוש אקראי בתיבות דואר של בניינים רבי קומות בחיפה, אחר מכתבים ובהם כרטיסי אשראי חדשים שנשלחו ללקוחות מחברות האשראי. באחד המקרים, אחד החשודים אף ניצל היכרות עם אישה שהגיעה לפגוש אותו בביתו וישנה אצלו והוא העתיק את פרטי כרטיס האשראי שלה.

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

בהמשך הם איתרו את מספרי הטלפון של הלקוחות, יצרו איתם קשר כשהם מזדהים כנציגי חברות האשראי והוציאו מהם במרמה את הקוד הסודי של הכרטיסים. יחד עם הקוד הסודי הם התקשרו לחברת האשראי ובתוך רגעים שפעלו את הכרטיסים שהיו עד אז חסומים.

כאמור, החשודים ביצעו באמצעות כרטיסי האשראי למעלה מאלף עסקות במאות בתי עסק שונים מאילת ועד נהריה ואף משכו סכומי כסף גדולים במזומן. בחלק מהמקרים הם השתכנו במלונות בת"א, ביצעו משלוחים מבתי עסק ואף השתתפו בהימורים. חלק מהעסקאות היו גם בקניות במרכולים, כאשר אחד המרכולים ש"זכה" ללא מעט קניות היה שופרסל דיל במתחם הקוסמוס, כאשר באותו המתחם גם נעשו משיכות רבות של כספים במזומן.

בסך הכל מדובר בכ-65 כרטיסי אשראי שאיתם השתמשו השניים במרמה כאשר על פי כתב האישום, היקף העסקאות ומשיכות הכספים מסתכם במאות אלפי שקלים. המעשים של השניים נמשכו למעלה משנה, מיוני 2019 ועד אוגוסט 2020.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעצרם של השניים הוארך מעת לעת וחטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים נגדם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר