מיכל נפט במתחם קצא"א
מיכל נפט במתחם קצא"א

לאחר מאבק משפטי: עיריית אשקלון תחזיר לקצא"א 5 מיליון שקלים

נוכח שינוי בהנחיות המשרד להגנת הסביבה, תחויב העירייה להשיב לידי קצא"א 5 מיליון ₪ (בתוספות הפרשי ריבית והצמדה) אותם העבירה החברה לעירייה שלא לצורך.

פורסם בתאריך: 9.9.20 13:45

     

לפני כעשור, ביקשה קצא"א להרחיב את נפח האחסון שלה ולבנות 8 מכלים נוספים לצורך אחסון נפט גולמי, זאת בשל הגידול במשק האנרגיה ובצריכת האנרגיה בישראל. מכלי הנפט של קצא"א משמשים לאחסון דלקים ולפעילותה חשיבות אסטרטגית למשק האנרגיה בישראל ולתפקודו הרציף. המקום אשר יועד להפעלת מכלי הדלק היה בסמוך לאזור התעשייה הדרומי של העיר.

קצ.א.א. צילום: דניאל בראון.

הנחיות המשרד להגנת הסביבה באותה העת קבעו תקנים מחמירים יתר על המידה, זאת גם בהשוואה לתקנים הנהוגים במקרים כגון אלו בעולם, לפיהם דרושים מרחקי הפרדה נרחבים בין מכלי הדלק לבין אזורים מושכי קהל. משכך, נקבע כי באזורים הסמוכים להקמת המכלים לא תוכל להתבצע פעילות מסחרית. על אף שבאותה העת, בפועל, לא הייתה באזורים אלו פעילות מסחרית, בכל זאת סוכם בין קצא"א לעיריית אשקלון  כי החברה תעביר לעירייה סכום של 15 מיליוני שקלים, כפיצוי על אובדן הכנסות עתידיות העלול להיגרם לעירייה, עקב מגבלות התב"ע וכי העירייה תפעל לשינוי תכנית המתאר המקומית.

בזמן שחלף ולאחר שקצא"א העבירה כבר לעירייה סכום של 10 מיליוני שלים בשתי העברות, הוציא המשרד להגנת הסביבה חוזר מנכ"ל מעודכן, שקבע כי לאור שיפור משמעותי בטכנולוגיות ובאמצעי הבטיחות, המשרד מקטין את מרחקי הבטיחות עליהם הורה ובמקרים מסוימים אפילו מוותר עליו. בעוד שדרישת המרחק הראשונית הייתה מחמירה יתר על המידה, חוזר המנכ"ל חדש ייתר למעשה את הצורך במרחקי ביטחון ואת שינוי תכנית המתאר וכמובן ייתר גם את ההסכם לשיפוי העירייה ב-15 מיליוני השקלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר שהמשרד החליט על ביטול מרחקי ההפרדה בהיקפם הראשוני, ביקשה קצא"א מהעירייה שתשיב לה את הסכומים ששילמה. העירייה התנגדה ולא רק התנגדה אלא אפילו הגישה תביעה נגדית על סך 20 מיליון ₪. עם תחילת הדיונים ביקשה העירייה למחוק את התביעה שכנגד שהגישה. השבוע, פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע לטובת קצא"א וקבע כי על העירייה להשיב לחברה 5 מיליון ₪, בתוספות הפרשי הצמדה וריבית והוצאות משפט.

מעיריית אשקלון נמסר: "העירייה קיבלה את פסק הדין ולומדת אותו. כבר כעת ניתן לומר, כי בכל הכבוד הראוי סבורה העירייה ששגגה נפלה בפסק הדין, והיא שוקלת לערער עליו, הגם שקיבל את תביעת קצא"א בחלקה בלבד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר