חניית המריבה ברחוב משה קול. צילום: אלירם משה
חניית המריבה ברחוב משה קול. צילום: אלירם משה

ועד הבית ניצח: נדחתה דרישתה של דיירת לאסור חניה צמוד לחלון ביתה

תושבת אשקלון תבעה את וועד הבית בבניין בו מתגוררת וטענה, כי מכח סמכות וועד הבית, עליהם להציב תמרור האוסר חניה בסמוך לחלון ביתה, כמו גם לסמן את המדרכה מתחת לחלונה באדום לבן גילתה, כי לא תמיד משתלם ללכת נגד השכנים, בהתערבות עו"ד שרון קולסקי שייצג את הוועד, טענותיה נדחו על הסף והיא חויבה בהוצאות משפט

פורסם בתאריך: 20.8.20 18:05

     

נושא המגורים בבניינים משותפים טומן בחובו בעיות כאלו ואחרות. לצד פעמים רבות של שכנות טובה, עזרה הדדית וסיפורים מחממי לב, ישנם גם דיירים שיאתגרו את השכנים, כמו גם את וועד הבית במטלות, בקשות ודרישות שונות ומשונות.

תושבת בבניין משותף ברחוב משה קול באשקלון נתנה לאחרונה דוגמא טובה לכך, אולם בסיומו של הסיפור גם היא הבינה שכנראה, שכנות טובה, עדיפה על מריבות ודרישות שהן לא תמיד הגיוניות.

אותה אישה דרשה מוועד הבית להציב תמרור האוסר את החניה בסמוך לחלון דירתה, כמו גם לצבוע את המדרכה הסמוכה לחלון בצבעי אדום לבן האוסר עצירה וחניה במקום.

חניית המריבה ברחוב משה קול. צילום: אלירם משה

חניית המריבה ברחוב משה קול. צילום: אלירם משה

היא טענה, כי הרעש מפריע לאיכות חייה וזכות הקניין הפרטי שלה גוברת על שיקול טובת כלל הדיירים.

בדיון שנערך בפני  אלעד אזר המפקח על המקרקעין באשדוד, עלתה הסוגיה האם בכלל יש בסמכותו של וועד הבית להציב תמרור בחניה, או לצבוע את המדרכה בצבעי אדום לבן.

עו"ד שרון קולסקי שייצג את הוועד טען, כי על התביעה להידחות על הסף, כי לוועד הבית כלל אין כל סמכות בעניין.

עו"ד שרון קולסקי.

עו"ד שרון קולסקי.

מנגד טענה האישה באמצעות בא כוחה, כי זכות הפרט בנוגע לקניינו, גוברת על זכות הדיירים האחרים לעשות שימוש ברכוש המשותף, הגורם להפרעה או מניעת שימוש ברכוש הפרטי. "מקובלת טענת ב"כ הנתבעת כי הסמכות לסמן שטח המוגדר כ"אסור לחניה"… מסורה בידי רשות תמרור שהוסמכה לכך, ובמקרה זה… עיריית אשקלון", קבע המפקח, שהמשיך והביע בקורת על התנהלותה של אותה דיירת, "לא זו בלבד שאין הנתבעת מוסמכת להעניק לתובעת את הסעד המבוקש, התובעת אף לא ביססה ולו לכאורה עילה כנגד הנתבעת", קבע המפקח בהחלטתו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בסיום קבע המפקח, כי בעקבות כך כפי שטען עו"ד קולסקי דין התביעה להידחות, "דין התביעה להיות מסולקת על הסף….התובעת תישא בהוצאות הנתבעת בסך 2,500 שקלים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר