תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה
תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

דימומים בראש וחבלות בגוף: אישום נגד הורים מאשקלון על התעללות בתינוק

נולד לתוך מסכת של התעללות: על פי כתב האישום שהוגש היום, מאז שנולד התינוק בעודו בן ימים ספורים, הוא החל לחוות התעללויות מצד אביו ובהמשך גם מצד האם. מדובר במכות חזקות שגרמו לדימומים רבים בראש ובעין ולחבלות בגוף. הרופאים שבדקו את התינוק קבעו כי הוא "קורבן להתעללות"

פורסם בתאריך: 5.8.20 14:13

     

זוג הורים מאשקלון בני 28 מואשמים כי התעללו בבנם התינוק בן השלושה חודשים מאז שהוא נולד. למרות שנגרמו לתינוק דימומים רבים וההורים כבר נעצרו פעם אחת, הם לא חדלו מלתקוף את התינוק ונעצרו גם פעם שנייה.

התינוק הקורבן נולד בתאריך 25.4.20 ויש לו עוד שלושה אחים. לאחר לידתו התקינה של התינוק בבית החולים "ברזילי" באשקלון, שבה האם עם התינוק לבית המשפחה באשקלון. על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד טל אדיר כהן, ראש שלוחת לכיש בפרקליטות מחוז דרום, ממועד זה תקף האב את התינוק וגרם לו לחבלות חמורות בראשו ובפניו. בין היתר גרם לו: לשבר בעצם הלחי, דימומים תוך גולגולתיים במספר מקומות בראש, דימומים בתוך ארובת העין, דימום ברקמות הצוואר, דימום בחוט השדרה, פצע בשפה העליונה ופצע קרע בפנים הפה, פצעי שפשוף בזרועות ועוד.

ההתעללות לכאורה, התגלתה לראשונה לאחר שבעודו בן חמישה ימים בלבד, לאחר שנבדק התינוק ב"טיפת חלב" הוא הופנה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם הבחין הצוות הרפואי בחבלות על פני גופו של התינוק. בשל כך בוצעו לתינוק בדיקות מקיפות שכללו CT ראש ובדיקת MRI, אשר חשפו את חבלת הראש החמורה.

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: אורי קריספין

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: אורי קריספין

התינוק אושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה בבאר-שבע, ובהמשך אושפז במחלקת ילדים בבית החולים ברזילי. עקב חבלת הראש החמורה התפתחו אצל התינוק אירועי פרכוסים והוא טופל תרופתית. הוא שוחרר מבית החולים ביום 17.5.20.

האב והאם נעצרו ונחקרו על כך. האב בחקירותיו מסר כמה וכמה גרסאות בניסיון להסביר כיצד נגרמו חבלות כה קשות לתינוק. בין השאר תיאר שחריף שאכל נכנס בשגגה לפיו של התינוק, שקית עם בגדים שהזיז נפלה על התינוק בשגגה, "עד שלבסוף טען שהתינוק החליק מידו ונפל לתוך מיטתו כשהרים אותו. לטענתו חשש ולכן לא סיפר על כך לאיש עד כה. אלא שגם גרסה זו בה דבק, נשללת מפורשות ע"י הרופאים ואינה מתיישבת עם חבלת הראש הקשה שנגרמה לתינוק", נכתב בבקשה להארכת מעצרם של ההורים.

האם בחקירתה אז תיארה מספר אירועים בהם האב טיפל בתינוק, האכיל אותו, הרים אותו, הרדים אותו וכו', כשהיא שהתה בחדר אחר, והיא שמעה שהתינוק בוכה והאב אינו מצליח להרגיעו. עוד העידה כי באחד מהמקרים הללו שמעה רעש שתיארה כ"בום" שלאחריו התינוק בכה, אך האב הרגיעה וטען שלא קרה דבר לתינוק.

תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

חוות דעת של ד"ר מיכל מימון שבדקה את התינוק לאחר האירועים הללו קובעת כי החבלות החמורות בראשו ובפניו של התינוק אינן תאונתיות – וזאת בניגוד לגרסאות של ההורים – אלא שהן מתיישבות עם חבלה עוצמתית בפנים "בדומה לעוצמה הנגרמת בתאונת דרכים חזיתית קשה", נכתב בבקשה למעצר עד תום ההליכים של ההורים.

עוד עולה מהבקשה כי יום לפני הגעת התינוק לבית החולים ובעודו בן 4 ימים בלבד, התארחו בני משפחתם של הזוג בביתם לרגל יום העצמאות והם העידו במשטרה כי כבר אז הם הבחינו בחבלות על פניו ועל גופו של התינוק, חבלות אשר עוררו את תמיהתם.

על פי כתב האישום, האב, בהיותו אחראי על התינוק חסר ישע, "עשה בו מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות", כך נכתב.

ההורים נעצרו פעמיים. אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

בעקבות המקרה הזה, ההורים כאמור נעצרו, נחקרו באזהרה מספר פעמים ושוחררו בתנאים מגבילים. אלא שלמרות זאת, הם המשיכו "להתעלל בבנם התינוק אשר עקב כך, חודשיים בלבד מאז שוחרר מבית החולים, אושפז בשנית עם חבלות חדשות", נכתב בבקשה.

במקרה השני שהביא שוב למעצרם הם שוב התעללו בתינוק. על פי האישום השני, מאז שחזר התינוק לביתם של ההורים בתאריך 24 במאי ועד לתאריך 22 ביולי, אז הוא אושפז בשנית, תקפו ההורים את התינוק וגרמו לו לחבלת ראש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ביום 22 ביולי, הביאה האם את התינוק לבית החולים ברזילי בשל דלקת בשתן ממנה סבל. הצוות הרפואי הבחין בחבלות על פני גופו של התינוק, חבלה עגולה בעכוזו וחבלה עגולה נוספת במפשעה מעל לאיבר המין. בשל כך בוצעו לתינוק בדיקות מקיפות שכללו CT ראש, במהלכו נחשפה חבלת ראש חדשה שמצאה את ביטויה בדימומים תוך מוחיים וחשד לשבר בגולגולת. התינוק אושפז ושוחרר מבית החולים ביום 27.7.20.

ההורים כאמור נעצרו שוב ובחקירתם טענו שניהם כי החבלה בישבנו של התינוק נגרמה "כנראה" כשהחליק מידיהם בעת ששניהם רחצו אותו יחד באמבטיה, אף כי לטענתם לא ראו באותה עת שנחבל. הם לא ידעו לספק הסבר להיווצרות החבלה במפשעה של התינוק.

גרסאות ההורים, כך על פי הבקשה להארכת מעצרם, "רצופות סתירות הן בפני עצמן והן האחת בהשוואה לשנייה, ביחס לאותו אירוע שהתרחש לכאורה באמבטיה. השניים לא סיפקו כל הסבר לחבלת הראש החדשה שהתגלתה בבית החולים", כך נכתב.

דוקטור חן קוגל. צילום: אמיל סלמן

"התינוק קורבן להתעללות". דוקטור חן קוגל. צילום: אמיל סלמן

חוות הדעת של הרופאים שבדקו את התינוק באשפוזו האחרון קבעו כי מדובר בסימנים ובחבלות שהן תוצר של התעללות ולא של תאונה כזאת או אחרת.

גם ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל אשר בדק את התינוק כתב חוות דעת מקיפה שלפיה מכלול הממצאים והחבלות בגופו ובראשו של התינוק מתיישבים עם היותו קורבן התעללות.

ההורים בהיותם אחראים על התינוק חסר הישע, "עשו בו מעשה התעללות גופנית, תקפו אותו וגרמו לו לחבלות חמורות", נכתב בכתב האישום.

בפרקליטות דרשו כי ההורים יהיו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, זאת מאחר והם מסוכנים לאור מה שגרמו לתינוק וכן בגלל החשש כי אם ישוחררו ינסו לשבש הליכי משפט ולהשפיע על עדים. "חשש זה נלמד מחומר החקירה החושף ניסיונות של שני המשיבים להשפיע על ילדיהם הקטינים למסור בחקירתם גרסאות שונות שיטיבו עמם, ואף לייחס (לילדים) עצמם אשמה לגרימת חבלות שנתגלו בגופו של התינוק", כך נכתב.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר