בן ערובה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
בן ערובה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אישום: בלשי משטרה כלאו ופצעו מאבטח בנתב"ג

הסכסוך בין שוטרי משטרת ישראל למאבטחי נתב"ג הגיעו לנקודת רתיחה כאשר שלושה בלשים ובהם בלש תושב אשקלון התנהגו, כך על פי כתב אישום, כאחרוני העבריינים כשהם מכים, פוצעים ואוזקים מאבטח שבסך הכל ביקש מאחד מהם להזדהות. המשטרה: "השוטרים הוצאו לחופשה, נשקול צעדים משמעתיים"

פורסם בתאריך: 20.7.20 12:36

     

משטרת ישראל מטפלת כמעט מידי יום במקרים המעלים תהיות באשר להתנהלותם של שוטריה מול האזרחים, אבל נראה שאת הסיפור הבא ירצו במשטרה לשכוח.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לפני מספר ימים כתב אישום נגד שלושה שוטרים, אחד מהם תושב אשקלון לאחר שהיו מעורבים באירוע חמור בשדה התעופה בן גוריון על רקע מאבקי השליטה בין השוטרים במקום למערך האבטחה של השדה.

שלושת הנאשמים הם שוטרים ששרתו ביחידת הבילוש הסמויה של נמל התעופה בן גוריון. אחד מהם הוא שוטר תושב אשקלון בן 34.

גם במערך האבטחה של רשות שדות התעופה מופעלים מאבטחים סמויים שתפקידם לזהות חשודים בפעילות פלילית ופח"עית ולשמור על שלומם ורכושם של היוצאים והבאים בשערה של המדינה.

מזה שנים, קיים סכסוך מתמשך בין מאבטחי רשות שדות התעופה בנתב"ג לבין אנשי המשטרה המשרתים במקום, על רקע מקצועי, בנוגע לחלוקת הסמכויות במתחם.

כתב האישום שהוגש כאמור השבוע, מגולל את מעלליהם של בלשי המשטרה שבאותו היום היו מוצבים בטרמינל 3: אחד ממאבטחי רשות שדות התעופה הבחין באדם שמסתובב בטרמינל ושהתנהגותו מעלה חשד כלפיו. היה זה שוטר הסמוי שהסתובב במסגרת תפקידו בטרמינל.

טרמינל 3. צילום: עופר וקנין

טרמינל 3. צילום: עופר וקנין

המאבטח הסמוי הזדהה בפני החשוד כאיש ביטחון וביקש ממנו תעודה כלשהי באשר לזהותו. השוטר הסמוי, כך מציין כתב האישום ידע שמדובר במאבטח עוד לפני שפנה אליו וזעמו עלה מעצם הרעיון שמאבטח מעז לבקש ממנו להזדהות כאשר הוא שוטר סמוי.

השניים ניגשו לחדר הבילוש הסמוך הנמצא בטרמינל והציגו זה לזה את תעודותיהם. היה נראה שההיתקלות הלא שגרתית הסתיימה, ושכל אחד יחזור מיד לעבודתו אלא שלאחר שהמאבטח עזב את המקום התקשר הבלש לראש הצוות וסיפר לו את שארע. האחרון הגיע למקום, פגש את השניים והחל לצעוק על המאבטח: "מי אתה חושב שאתה? חתיכת חוצפן… אתה לא יודע עם מי הסתבכת… אתם התבלבלתם כל המאבטחים פה, זה הסוף שלכם שמעת אותי?".

אזיקים. צילום: הארץ

אזקו את המאבטח. צילום ארכיון: הארץ

ראש הצוות הזעיק למקום בלש נוסף וסיפר לו כי המאבטח מסרב להזדהות כאשר שלושת המאבטחים יודעים שמדובר במאבטח סמוי. ראש הצוות הודיע למאבטח כי הוא עצור ומבלי שנתן לו אפשרות להתקשר למפקדו ולדווח לו על המעצר התמוה, הורה לשני הבלשים לאזוק את המאבטח. עוד לפני שהספיקו לעשות זאת הוא הצליח לחמוק מידיהם ולהתקשר למפקדו ולדווח לו על כך. השלושה עטו על המאבטח ודחפו אותו לעבר המסוע הסמוך, כשראש הצוות נותן לו אגרוף בפנים. שני השוטרים גררו את המאבטח לחדר הבילוש כראש הצוות עוקב אחריהם מאחורה. בסמוך לכניסה לחדר בעט האחרון בגבו של המאבטח ומעוצמת הבעיטה הצליח המאבטח להינתק מהאחיזה, הוא הסתובב לראש הצוות וניסה לשאול אותו לפשר הבעיטה. הבלש האשקלוני בתגובה דחף אותו על קודן ברזל שהיה בכניסה לחדר וגרם לפציעתו בפנים.

הבלשים אזקו את המאבטח, הושיבו אותו על כיסא והחלו לצעוק עליו: "הפעם אתם תשלמו על זה, אתה מסרב לשוטר? אתה תקפת שוטר אין לך מושג לאן נכנסת. אני מבטיח לך ילד, שאתה תשב בבית הסוהר על זה".

במשך 20 דקות כלאו השוטרים את המאבטח הפצוע בחדר ולא אפשרו למספר בעלי תפקידים במערך האבטחה של נתב"ג, בהם גם מפקדו של המאבטח ואפילו לחובשים שבאו לטפל בו להיכנס לחדר.

רק לאחר הגעת בכירים הם ניאותו להרשות לאנשי האבטחה להיכנס.

המחלקה לחקירות שוטרים שכמובן חקרה את המקרה לפני הגשת כתב האישום מציינת בו כי הבלשים כתבו דו"חות פעולה כוזבים, השמיטו את האלימות שהופעלה כלפי המאבטח וטענו שהוא סרב להזדהות בפניהם וסרב לעיכוב.

"במעשיהם תקפו הנאשמים את המאבטח שלא כדין וגרמו לו לחבלה של ממש, עצרו את המאבטח שלא כדין, איימו עליו בפגיעה שלא כדין, בחירותו, בכוונה להפחידו ועשו מעשה בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי שלא כדין" כתבה בכתב האישום עו"ד נטלי חגי, סגנית בכירה במח"ש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השלושה מואשמים יחד בארבעה סעיפים: פציעה בנסיבות מחמירות, כליאת שווא, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

כתוצאה מהתקיפה נזקק המאבטח לטיפול רפואי שכלל גם תפרים בחתך באורך 4 סנטימטרים שנגרם לו במהלך המקרה.

אם המשפט יגיעו לשלב ההוכחות צפויים לעלות על דוכן העדים כשלושים עדים שונים, כמעט כולם אנשי המחלקה לחקירות שוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל התנהלות שאינה עומדת בקנה אחד עם רוח הארגון וערכיו. מיד לאחר המקרה החריג הוצאו השוטרים לחופשה כפויה ונפתחה חקירה במח"ש. כעת עם סיום החקירה והגשת כתב האישום נגדם, ישקלו צעדים משמעתיים נוספים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר