השלט השגוי שבמרכז התביעה
השלט השגוי שבמרכז התביעה

בקשה לייצוגית נגד העירייה: כתבה הפוך את שעות החניה והטעתה

אדם ששילם עבור חנייה בתשלום באשקלון, קרא את השלט המודיע על השעות בהן יש לשלם עבור החנייה וטען כי הן נכתבו בצורה הפוכה ולכן לא היה צריך לשלם. הוא הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 4.1 מיליון ש”ח, ובעירייה החליפו את השלטים המטעים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 28.6.20 13:07

     

אדם בשם מתן דור, הגיע יום אחד לאזור התעשייה שבאשקלון, לאחר חיפוש אחר מקום חנייה הוא הגיע לרחוב שדרות התעשייה ושם מול בית הסוהר שקמה הוא מצא חניה מוסדרת בתשלום.

“עם כניסתו לחניון, ובעודו נוהג ברכבו אל תוך החניון”, נכתב בבקשה לתביעה ייצוגית שהגיש, “שלח המבקש מבט חטוף אל עבר התמרור שנמצא בכניסה לחניון, ראה שככל שאמורים הדברים ביום ו׳ מצוינות בו השעות 13:00 ו-7:00, וסבר לתומו כי יש לשלם בעד החנייה ביום ו’, החל מהשעה 7:00 ועד לשעה 13:00. ואכן, בהתאם לכך, מיד עם החניית רכבו, בשעה 10:17, הפעיל המבקש את אמצעי התשלום 'פנגו' על מנת לשלם בעבור החנייה, ולאחר מכן יצא את רכבו ופנה לעיסוקיו”.

החניון המדובר באזור התעשייה הצפוני

כעבור למעלה משעתיים, בשעה 12:30, שב דור אל רכבו, וכאשר הגיע אל הכניסה לחניון הוא שוב קרא את הכיתוב המופיע על התמרור ואז, כך לטענתו הוא הבין כי לא היה עליו כלל לשלם. וכך זה מופיע על השלט:

חניה בתשלום בימים א׳-ה׳ משעה 07:00-19:00.

בימי ו’ וערבי חג משעה 07:00-13:00.

על פי הבקשה, דור הבקי ברזי השפה העברית, הבין כי עליו לשלם בימים א׳-ה׳ מהשעה 19:00 ועד לשעה 7:00, ובימי ו’ וערבי חגים, החל מהשעה 13:00 ועד לשעה 7:00, “שהרי, לפי כללי השפה העברית, יש לקרוא את הספרות שעל התמרור מימין לשמאל, באופן רציף עם כל יתר המשפט. משמע, כי בטווח השעות שבו חנה המבקש (10:17 עד 12:30) לא היה עליו לשלם למשיבה דבר בעד אגרת הסדר החניה, והוא עשה כן אך ורק בשל שהוטעה לסבור, מכיתוב התמרור, כי עליו לשלם”, נכתב.

שלט עם כיתוב תקין

שלט עם כיתוב תקין

דור שילם עברו זמן שהותו במקום 1.46 ש”ח. הוא המשיך להסתובב בעיר וראה כי שלטים אחרים ברחבי העיר דווקא כותבים בצורה נכונה את השעות שבהן יש לשלם. כך למשל בשלט שהוצב בשד’ בן גוריון בעיר, הוא ראה כי נכתב: בימי א׳-ה׳ משעה 07:00 עד השעה 19:00 בימי ו’ וחגים מהשעה 07:00 עד השעה 13:00.

“צא ולמד כי התמרורים המנוסחים באופן מטעה שמציבה היא ברחבי העיר אשקלון אינם תוצאה של אי-הבנה או אי-ידיעה בתום לב, אלא תוצאה של רשלנות מצדה (במקרה הטוב) או של אדישות וחוסר אכפתיות (במקרה הפחות טוב). הרי עינינו הרואות – המשיבה יודעת כיצד יש לנסח את תמרוריה כדין וכדבעי, והיא אף עושה כן דה-פקטו במקומות מסוימים”, נכתב. הדרישה בבקשה היא לשלם 4.1 מיליון ש”ח כפיצוי לכלל הנהגים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעירייה הודיעו לבית המשפט כי בלי קשר לבקשה הייתה להם כוונה להחליף את השילוט והם אכן החליפו אותו בשילוט תקין ולכן יש לחדול מהמשך ניהול ההליכים. עו”ד אייל אבידן, המייצג את דור הטיל ספק בדברי העירייה ותהה בתגובה אם אכן הם חושבים שהשלטים מטעים ושגויים, מדוע הם המשיכו לגבות דמי חניה? יחד עם זאת, הוא הסכים לחדול מהמשך ניהול התביעה אך דרש הגמול ושכר טרחה בגובה 617 אלף ש”ח. בעירייה הגיבו כי מדובר בסכום מופרז וכי התשלום שהתקבל מכל החניות בעיר בשנתיים שקדמו לתביעה עומד על 1.3 מיליון ש”ח וכלל התשלום שהתקבל רק מהחניות עם השילוט השגוי עומד על 215 אלף ש”ח. בעירייה הסכימו לשלם רק 10 אלף ש”ח ובית המשפט אמור להכריע בעניין.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר