ההאקר האשקלוני בבית המשפט. צילום: מגד גוזני
ההאקר מאשקלון בבית המשפט. צילום: מגד גוזני

שנת מאסר להאקר מאשקלון שדיווח על הטמנת פצצות בבתי ספר

ההאקר מאשקלון ירצה שנת מאסר לאחר שבזמן מעצרו התקשר לשני בתי ספר באזור המרכז ולבית מלון באילת ודיווח על הטמנת פצצה בהם וגרם לבהלה שהביאה לפינוי השוהים בהם

פורסם בתאריך: 18.5.20 13:39

     

בית משפט השלום בתל אביב גזר על ה"האקר מאשקלון" שנת מאסר ומאסר על תנאי בגין עבירות שביצע במהלך מעצרו – סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה וידיעות כוזבות בנוגע לעבירת פשע. נקבע כי 45 יום מתוך העונש הנוכחי יתווספו לעונש המאסר בן 7 השנים, שאותו הוא מרצה כעת.

לפי כתב האישום המתוקן, בעת שההאקר היה נתון במעצר עד תום ההליכים בגין תיקו המרכזי, בגינו נשפט ל-7 שנות מאסר, הוא התקשר לשני בתי ספר יסודיים במרכז הארץ ואיים על צוות בתי הספר כי הטמין פצצות במוסדות. בעקבות איומיו פונו התלמידים, והוזעקו למקום כוחות משטרה וחבלנים שסרקו את השטח במטרה לאתר מטעני חבלה.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

בנוסף, התקשר ההאקר לבית מלון באילת ואיים על קצינת הביטחון במקום כי הוטמנה פצצה במלון שעתידה להתפוצץ בקרוב. בעקבות זאת צוות המלון הזעיק את המשטרה שערכה סריקות במלון ובסביבתו במטרה לאתר מטעני חבלה.

הרחוב והבניין בו התגורר ההאקר באשקלון

הרחוב והבניין בו התגורר ההאקר באשקלון

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שהתקבל על ידי בית המשפט. בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר נמנים לקיחת האחריות מצדו של ההאקר והבעת החרטה, מאפייני אישיותו ונסיבותיו האישיות של הנאשם, גילו הצעיר (21) ועונש המאסר הארוך אותו הוא מרצה כעת.

העונש מתווסף לעונשו בתיקו המרכזי, שבו הורשע במסכת ארוכה של עבירות סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות בהלה ופחד, התחזות כאחר, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, הלבנת הון ועוד.

עבירות אלה בוצעו החל משנת 2015 ועד למעצרו ב- 2017. ההאקר התקשר ופנה בכתב, אלפי פעמים, לגורמים שונים בעולם ואיים עליהם במעשי טרור ורצח. מעשים אלה בוצעו באמצעות האינטרנט ותוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות וקולו.

ביטקווין. המטבע הווירטואלי שנדרשה המעצה לשלם. צילום: בלומברג

מאות אלפי ש"ח בביטקוין. צילום: בלומברג

מעשיו של ה"האקר מאשקלון" גרמו לפאניקה בציבור, להזנקת כוחות חירום, לפינוי מקומות ולנחיתת מטוס שלא ביעדו. כן הציע הנאשם ב"רשת האפלה" את שירותיו בביצוע שיחות כאלו תמורת תשלום וכן הציע למכירה ב"רשת האפלה" סרטוני הדרכה המסבירים כיצד לבצע שיחות הפחדה ואיום תוך שימוש באמצעי הסוואה ואוגדני הוראות ומדריכים מפורטים המסבירים כיצד לבצע עבירות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הנאשם אף שכר ב"רשת האפלה" שירותים של אנשים שיבצעו עבורו כ"קבלני משנה" חלק משיחות האיום, הנחה אותם ושילם להם בביטקוין. הנאשם קיבל בתמורה תשלום בביטקוין, כדי להסתיר את זהות המחזיק ואת מקורו. אנשים רבים רכשו את שירותיו של הנאשם, כך שקיבל והחזיק בארנקי ביטקוין בסכום שווה ערך לכ-873,179 ש"ח.

בתיק טיפל עו"ד יוני חדד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר