אילוסטרציה: משטרת ישראל

"השפלה שלא עברתי בחיים": אזרח תמים עבר חיפוש משטרתי משפיל לעיני כל באשקלון

אדיר דנדקר נסע ברכבו עם בנו הפעוט. אלא שלפתע, באמצע הרחוב, זינקו על רכבו ארבעה שוטרים שהוציאו אותו מהרכב, לטענתו בצעקות משפילות וביצעו חיפוש שלא העלה דבר. "הרכב עורר חשד", נמסר מהמשטרה

פורסם בתאריך: 15.5.20 11:27

     

חוקרי משטרת ישראל פיצחו השבוע התארגנות של סחר בסמים ועצרו ברחבי הדרום 27 חשודים בפעילות ברוכה זו. אבל בין כל המעצרים המוצדקים האלה, לפעמים אנשיה של אותה משטרה מנצלים את הכוח שהחוק מעניק להם משפילים ורומסים את כבודם של אזרחים תמימים על לא עוול בכפם.

מה שקרה אתמול לאדיר דנדקר, תושב אשקלון בן 34, חושף כיצד מתנהלים שוטרי משטרת ישראל כשהם חושדים באדם במעורבות בסחר בסמים. עוד לפני שאימתו הבלשים שמדובר באדם שהם מחפשים, הם התנהגו אליו, כך הוא טוען בצורה משפילה ובוטה.

דנדקר נסע עם בנו בן השנה וחצי סמוך לתחנת המשטרה בעיר. זו היתה נסיעה רגילה ביותר כדי להביא לאישתו, שמאושפזת בבית החולים, ארוחת צהרים מבושלת. בתוך רגעים הפכה הנסיעה לחוויה שהוא לא ישכח בחיים ואולי גם בנו הקטן. האב ובנו נעצרו בפקק תנועה קטן שנוצר ברחוב הנשיא צמוד לתחנת המשטרה. "לפתע אני רואה במראה הצדדית שלי 4 בלשים יוצאים מהרכב שמאחוריי, באים אליי לרכב באקסטזה מטורפת, ממש כמו בסרטים. לא ראיתי הרבה זמן דבר כזה. פותחים לי את כל הדלתות ברכב, כל זה כשהילד הקטן שלי נמצא בכיסא מאחור כולו מבוהל. מבקשים ממני תעודת זהות שואלים אותי שאלות מוזרות כאילו יש לי 50 קילו סמים באוטו ומדברים בצורה משפילה ומזעזעת", כותב דנדקר בפוסט שפרסם שעתיים לאחר המקרה בחשבון הפייסבוק שלו, "'מה יש לך בכיסים?! מה יש לך באוטו? נהיית משלוחן אה?' באותו זמן אני אומר להם שיש לי תינוק באוטו והדיבור שלהם יכול להיות יותר יפה וללא צעקות (כמובן ללא הצלחה), אחרי דקה של טרוף באמצע הכביש הם אמרו לי "תחנה את האוטו בצד (בדיוק ליד תחנת המשטרה) קח את התינוק שלך ותעמוד מחוץ לחלון ותראה את החיפוש שאנחנו עושים לך ברכב".

מה שעבר דנדקר יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. ככל הנראה הוא נצפה נכנס לרכבו עם חבילה, במקום בשכונת ברנע בו יש חשד לפעילות בלתי חוקית ומשם לכיוון שכונת שמשון.

החיפוש ברכב כמובן העלה חרס ולאחר מספר דקות, כך כתב דנדקר בפוסט, הם החזירו לו את הטלפון הנייד והורו לו להסתלק מהמקום מבלי להתנצל על האירוע המבהיל שארגנו לו.

אדיר דנדקר

"גם אם אני חשוד, תעשו את העבודה שלכם, על העיניים שלי, אבל קודם כל יש צורה. יש צורה להכל. אני עם תינוק בן שנה וחצי באוטו, אמרתי להם חבר'ה אני פה עם תינוק, בואו נדבר קצת יותר יפה. חבר'ה יש לכם טעות אתם רק תודו בטעות שלכם בסוף. אתם יכולים לדבר יפה", אבל כל אלה לא עזרו לדנדקר, הצעקות עליו ברחוב והאיומים שאם ימשיך לדבר ישימו על ידיו אזיקים כשהכל מתרחש מול העוברים ושבים ומול בנו הפעוט יחרטו בזיכרונו עוד שנים רבות. "זו היתה השפלה שלא עברתי בחיים", ציין.

"אני יודע מי זה השוטר, השוטר גר באשקלון, השוטר הזה הוא ילד שהיה עובד בבית חולים מאבטח, באשקלון כולם מכירים את כולם אבל לא מתנהגים ככה, לא משנה, אתה שוטר תעשה את העבודה שלך כשוטר, אל תעשה את העבודה שלך כעבריין. אם לא הייתי עם הילד שלי אולי הייתי עונה בטונים יותר גבוהים ולך תדע איפה זה היה נגמר. היו לוקחים אותי לחקירה ופותחים סתם תיק. אני לא מחפש את זה. גם אם יש לך מישהו חשוד, תבוא תתנהג כמו בן אדם, אל תתנהג כמו זבל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות מבצעית של משטרת ישראל בעיר אשקלון למיגור תופעת סחר בסמים נראה רכב שעורר את חשדם של השוטרים. השוטרים ביקשו מנהג הרכב לעצור בצד הדרך לצורך ביצוע בדיקה ובסיומה שחררו את הנהג".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר