בית דין רבני. אילוסטרציה: טלי מאייר

בזכות הקורונה: קיבלה גט אחרי 25 שנה 

מגיפת הקורונה החזירה לארץ בעל שסרס במשך עשרות שנים לתת לאישתו גט. כשהוא הבין שבית הדין הרבני באשקלון הוציא נגדו צו איסור יציאה מהארץ כבר לא היתה לו ברירה אלא לחתום על הגט ולשחרר את אשתו לחירות אמיתית

פורסם בתאריך: 27.4.20 13:48

     

בני הזוג מאשקלון נישאו בשנות ה 70, הם ניהלו חיי זוגיות תקינים, עד שלאחר שנים של זוגיות החל הבעל לנהוג באלימות כלפי אשתו. על פי כתב התביעה שהוגש נגדו הוא העביר אותה מסכת ייסורים שכללה אלימות והשפלות.

בכתב התביעה טענה האישה כי הוא אף ניצל את מצבה הרע וגנב כספים מחשבונם המשותף, תוך שהיא נאלצת לתמרן לבדה ולדאוג לפרנסת הבית וילדיהם המשותפים.

בשנות ה-90, כ-20 שנה לאחר הנישואים ביקשה האישה להתגרש ממנו אך הוא סרב במשך השנים בעקביות. לפני מספר שנים, ככל הנראה על רקע סכסוך על רקע פלילי ומחשש שיפגעו בו נמלט האיש לחו"ל והותיר אותה בעגינותה.

במשך אותן שנים ניסו לאתר את האיש מעבר לים ללא הצלחה, כאשר האישה כאמור נותרת בבדידותה "ללא אמון, ללא אהבה, ללא קרבה וללא אינטימיות" כפי שנטען בתביעה לקבלת גט שהוגשה לבין הדין הרבני באשקלון.

לאחרונה, בשל מגיפת הקורונה החליט האיש לשוב למולדתו. ברגע שהתברר שהוא בארץ נכנסו לתמונה עו"ד גיל שחף ואנשי צוותו. הם מיהרו להגיש לבית הדין הרבני באשקלון בקשה לעיכוב יציאה מהארץ כנגד הבעל. הבקשה התקבלה על ידי המדינה ומשטרת הגבולות עודכנה בצו החדש.

עו"ד גיל שחף. צילום: יח"צ

דבר קיומו של הצו נודע לאיש ובדיון שנערך לפני מספר ימים, ביקש הבעל לבטל אותו.

דיין אב בית הדין הרבני הרב עודד בכמן הבהיר לאיש, כי רק לאחר שיחתום על הגט, יוסר הצו והוא יוכל לצאת מהארץ.

דיין בית הדין הרבני באשקלון, הרב עודד בכמן

כבר למחרת, למרות המגבלות שנקבעו באותם ימים נגד התפרצות הנגיף התייצב האיש בבית הדין וחתם על הגט המיוחל והאישה אחרי עשרות שנים יצאה לחרות זוגית, לפחות על פי ההלכה.

"מבלי להתייחס לתיק הנוכחי, כל התרת עגונה לאחר שנים רבות מרגשת במיוחד" אמר עורך הדין והוסיף "הצוות ואני מודים במיוחד לרב בכמן על ההתעקשות למרות המגבלות לסיים את מסכת הייסורים של האישה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר