הזקנה נרדמה? אפשר לגנוב מתיקה ומהארונות כסף מזומן. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אישום: השקו קשישים בכדורי שינה וגנבו אלפי שקלים

הנאשמים, גבר ואישה, באו לביתו של קשיש מאשקלון, השקו אותו בכדורי שינה וגנבו כסף מביתו. "הם עשו שימוש בכדורים אשר סיכנו את הקשישים", טוענים בפרקליטות

פורסם בתאריך: 11.3.20 17:01

     

גבר ואישה תושבי הצפון מואשמים בימים אלה בביצוע שורה של הונאות כלפי קשישים וניצול של תמימותם.

השניים, בוריס בביץ' בן 39 מקריית מוצקין וילנה קרוצ'נוק בת 28 מנוף הגליל איתרו לקוחות שבעבר מכרו להם מוצרים במסגרת עבודתם בחברת העוסקת בשיווק מכשירי פיזיותרפיה. בין המקרים גם עוקץ שביצעו נגד תושב אשקלון בן 90.

החשודים איגור בביץ וילנה קרוצנוק.

השניים איתרו את כתובתו של האשקלוני. קרוצ'נוק הגיעה לדירתו בדיור המוגן ברחוב עמישב בשכונת נווה דקלים וביקשה לבצע לו בדיקת לחץ דם. לאחר שבוצעה הבדיקה ביקשה מהקשיש שיבלע 3 כדורי שינה בתואנה כי מדובר בכדורים אשר מפחיתים את לחץ הדם הגבוה ממנו הוא סובל. האיש נטל את הכדורים ובתוך כמה רגעים נרדם.

ברגע בו נרדם הקשיש, הודיעה קרוצ'נוק לבביץ' שהאדון רדום ואפשר להיכנס לדירה. בביץ' נכנס והשניים החלו לחפש כסף בתיקו של האיש ובמקומות נוספים בבית.

בסך הכל גנבו מהאשקלוני באותו ערב 2,000 שקלים ו-300 יורו.

כתב האישום מגולל עוד שמונה מקרים שבהם השניים חוזרים על אותו דפוס פעולה בשיטתיות ובקור רוח בערים: נתיבות, ערד, לוד, גדרה ונוף איילון; בכל הערים האלה עקצו השניים זקנים נוספים. כאשר הקהל המועדף לביצוע ההונאה הם דווקא קשישים וזקנים.

שימו לב מה עושים לכם כשמכסים לכם את העיניים. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

פיצוץ הפרשה ועצירת השניים מלהמשך לעקוץ קשישים נוספים ברחבי הארץ התאפשרה בעקבות עבודה איכותית ומאומצת של שוטרי משטרת לוד שבה נפתחה התלונה הראשונה על המעשה.

אחרי שבועות של חקירה סמויה החשדות יחד עם הראיות שהשיגו הבלשים הבשילו לכדי כתב אישום. החוקרים הציגו את תדפיסי האיכונים של הטלפונים הסלולריים של השניים ואף הקלטות של שיחות הטלפון שלהם שבהם הם מתאמים את העוקץ. גם טביעות אצבע של קרוצ'נוק נתגלו על תיק שממנו נגנבו כספים. סרטוני מצלמות אבטחה תיעדו אותם מושכים כסף בכספומט הסמוך למקום בו גנבו אותו מאישה ומיד לאחר המשיכה החזירו אותו למקומו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כתב האישום כאמור הוגש לבית משפט המחוזי בתל אביב. "מסכת המעשים המתוארת בכתב האישום מגלה מסוכנות כלפי הציבור ורכושו בכלל וכלפי ציבור הקשישים בפרט. מדובר בעבירות גניבה ברף גבוה, שבוצעו בתקופת זמן ארוכה, כלפי מספר רב של קשישים בכל רחבי הארץ בתחכום, שיטתיות ותעוזה. המשיבים עשו שימוש בכדורים אשר סיכנו בפועל את הקשישים ובדרך נס לא גרמו לנזק רפואי בלתי הפיך למתלוננים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר