זירת רצח. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
זירת רצח. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

"מדובר באסיר מסוכן": שוחרר ממאסר תושב אשקלון שדקר למוות את חברו

לאחר ויכוח וחילופי דברים דקר א’ את חברו בזמן שישן. גם בכלא הוא המשיך לעסוק בפלילים, ובפרקליטות מגדירים אותו “אסיר מסוכן”. למרות זאת, הוחלט לשחרר אותו מטעמים רפואיים

פורסם בתאריך: 26.2.20 12:27

     

"אסיר מסוכן", כך מגדירה עו"ד מיטל אולק אמויאל את האסיר א'. אולק אמויאל, עתרה בשם הפרקליטות לבית המשפט המחוזי על מנת לבטל את החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לשחרר את א' מהכלא כשנתיים לפני תום מאסרו.

האירוע החמור שהכניס את א' למאסר התרחש לפני 13 שנים, כאשר התקיימה סעודה בביתו של שכנו. א' הוזמן ובמהלך הסעודה, ביקש משכנו כי ייתן לו את מכשיר הטלוויזיה שבדירה בתמורה לטלוויזיה קטנה שהייתה ברשותו. השכן התנגד אך א' עמד על כך שייקח אותה. זמן קצר לאחר מכן התפרץ ויכוח בין א' לבין אחד האורחים בסעודה.

זירת רצח. צילום ארכיון: ליה בן ברוך. תיעוד מבצעי מד"א

זירת רצח. צילום ארכיון: ליה בן ברוך. תיעוד מבצעי מד"א

לאחר שהרוחות שככו, נשכב האורח על הספה ונמנם, כאשר לפתע, קם א' ודקר אותו בחזהו באמצעות הסכין שהייתה מונחת שם, הדקירה שפגעה בליבו הביאה למותו תוך זמן קצר.

בשלב הזה פנה א' למשתתפי הסעודה בעוד הסכין בידו ואמר "אם משהו יפתח עלי אני יהרוג אותו". לאחר מכן, הוא פנה לאחד מהם ודרש כי "ייקח" על עצמו את הדקירה. למרות המעשה הנורא, הוא לא וויתר על הטלוויזיה ודרש מהנוכחים לסייע לו בנטילת הטלוויזיה לביתו, אגב איומים שהטיח לעברם: "אני אגמור את כולכם פה". הם נאלצו לעזור לו והחלו בהוצאת הטלוויזיה מהדירה, אולם זו נפלה בגרם המדרגות בבניין וכולם התפזרו מהמקום.

אסיר. אילוסטרציה: דודו בכר

אסיר. צילום ארכיון: דודו בכר

בית המשפט המחוזי גזר עליו 18 וחצי שנות מאסר ולאחר ערעור הומתק עונשו ל-15 וחצי שנות מאסר. הוא החל לרצות את מאסרו לפני 13 וחצי שנים ובשל מסוכנותו והתנהגותו הוא מעולם לא יצא לחופשה.

את מעשה הרצח הזה הוא ביצע זמן קצר לאחר ששוחרר ממאסר על עבירת אלימות וכעת הוא חשוד כי ניסה לשחד סוהר בבית הכלא. למרות זאת ומטעמים רפואיים, החליטה ועדת השחרורים של השב"ס לשחרר אותו.

מייצגת את א'. עו"ד לימור רוט חזן

פרקליטות המדינה התנגדה לכך והגישה עתירה נגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בעתירה נכתב כי "בתקופת מאסרו ואך לאחרונה נפתח נגד המשיב תיק פלילי בחשד לעבירות סחר / הספקה של סמים מסוכנים, מתן שוחד וקשירת קשר לעשות פשע. התיק נמצא בימים אלה בפרקליטות לצורך בחינת הגשת כתב אישום. עפ"י החשד, המשיב שיחד סוהר שיספק לו סמים לכלא… מדובר באסיר מסוכן ביותר. על כן היה על הועדה לנקוט משנה זהירות עת הורתה על שחרורו הזמני. ויודגש – מדובר במי שמעולם לא יצא לחופשה במאסרו הנוכחי".

העתירה דרשה לבטל את החלטת הוועדה, בית המשפט קיבל את העתירה אך קבע כי א' ישוחרר תחת מגבלות רבות ויהיה תחת פיקוח מלא של בני משפחתו וישהה בלילות בתנאי מעצר בית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עו"ד לימור רוט חזן אשר ייצגה את האסיר עד לשחרורו מסרה בתגובה: "מדובר באדם ששוחרר מטעמים רפואיים, לאחר שחלה במחלה קשה הדורשת טיפולים מסכני חיים. בנסיבות הללו החלטת השחרור של וועדת השחרורים הייתה סבירה והומנית וכך גם החלטת בית המשפט המחוזי בערעור".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר