אקי אבני. צילום: עופר וקנין
אקי אבני. צילום: עופר וקנין

אישום: התחזה לקבלן מאשקלון ולשחקן אקי אבני וביצע עוקץ בוואטסאפ

סתיו קרייף מואשם כי התחזה לאנשים רבים, חלקם ידועים ופנה למכריהם וביקש כסף באמצעות הוואטסאפ. בדרך זו הצליח להשיג למעלה מ-40 אלף ש"ח

פורסם בתאריך: 3.2.20 12:36

     

סתיו קרייף, תושב יקנעם מואשם היום כי ב-14 מקרים התחזה באמצעות הוואטסאפ לבעלי עסקים, ואפילו לאנשים ידועים וביקש כסף מזומן מקרוביהם. בין היתר התחזה קרייף לקבלן מאשקלון וכן לשחקן אקי אבני. לאור עברו העשיר בעבירות המרמה וההונאה, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בבאר שבע, קרייף, בן 26, עשה שימוש בטכנולוגיה של חברת cellact שבאמצעותה ניתן לקבל קו טלפון נוסף למכשיר הטלפון הנייד הקיים ולנהל ממנו תקשורת, בין היתר, באמצעות הווטסאפ. ואז התחזה לאדם אחר, פנה למכריו וסיפר כי הוא זקוק לכסף מכל מיני סיבות והסביר כי הוא משתמש במספר אחר מאחר והוא בחו"ל או כי מדובר בטלפון של העבודה. את המעשים המיוחסים לו ביצע קרייף, כשבוע לאחר ששוחרר ממאסר.

סתיו קרייף. מתוך פייסבוק

כך למשל, על פי אחד האישומים, השיג קרייף את תמונתו של אמיר שוורץ, שותף במשרד אדריכלים "תמיר שוורץ אדריכלים". הוא פנה למכר שלו בשם גיל זילברברג בתור אמיר שוורץ וסיפר כי הוא נמצא עכשיו בחו"ל וזקוק בדחיפות להעברה של 10 אלף ש"ח לאדם שנמצא מטעמן בארץ. זילברברג חשד כי מדובר במתחזה ולא העביר כסף לנאשם.

כך גם במקרה של השחקן אקי אבני. קרייף גילה כי הספר של אבני הוא גדי עמר, אז הוא התקשר למספרה שלו התחזה לחבר של אקי אבני וביקש את מספר הטלפון של עמר.

צילום: אורי צימר

ניסיון להשיג כסף. צילום: אורי צימר

לאחר מכן פנה קרייף לעמר באמצעות הווטסאפ, וזאת לאחר שהגדיר את התמונה של אקי אבני כתמונת הפרופיל, התחזה כאקי אבני וסיפר כי הוא נמצא בחו"ל וצריך לשלם בדחיפות סכום של 15 אלף ש"ח במזומן, לאדם ברמת השרון, עבור חבילה שהוא צריך לקבל. הוא ביקש כי עמר ישלם את הכסף במקומו. עמר חשד כי מדובר במתחזה, התקשר לאקי אבני, אשר אישש את חשדו ולכן עמר לא העביר כסף לקרייף.

טלפון. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

התחזה באמצעות הטלפון. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

היו מקרים של כאלה שכן נפלו ברשתו של קרייף, כך קרה כאשר הוא התחזה ליגיל ווייט ופנה לבת משפחתו וסיפר כי הוא זקוק למזומן דחוף אך חשבון הבנק שלו נמצא בבנק שלא מאפשר משיכת מזומן באמצעות קוד ולא כרטיס כספומט. לכן הוא ביקש כי קרובת משפחתו תעשה פעולה זו בעצמה. בת המשפחה שלא ידעה כיצד לעשות זאת, ביקשה עזרה מבתה ואמרה לה שמדובר ביגיל ווייט בן המשפחה שלהם. הבת אכן סייעה לו ומסרה לו קוד למשיכה וקרייף משך 2,000 ש"ח מחשבונה של בת המשפחה באמצעות הקוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במקרים אחרים של התחזות הוא הצליח להוציא סכומים גדולים יותר כמו 7,000 ש"ח מתושבת אילת. או 5,000 ש"ח כאשר התחזה לאדם מוכר בעיר אילת ופנה לשני בעלי מסעדה מאילת. בסך הכל הצליח לעקוץ באמצעות ההונאה הזאת 41 אלף ש"ח וניסה להוציא ולא הצליח 146 אלף ש"ח.

המקרה שהביא למעצרו הוא המקרה שבו הוא תחזה לקבלן מאשקלון שמעון ג'נח, הוא פנה למכריו, שוב אמצעות הוואטסאפ כאשר תמונתו של ג'נח בפרופיל. הוא פנה למכר אחד וסיפר כי הוא נמצא בגרמניה וביקש 10 אלף ש"ח בדחיפות, אך אותו החבר סירב.

הוא פנה לחבר אחר עם אותו הסיפור, אך החבר שחשש כי מדובר בעוקץ פנה לג'נח בעצמו שאישר כי מדובר בניסיון עוקץ. כאשר הוא פנה לחבר נוסף שכבר ידע על המקרה הקודם הוא סירב להעביר כסף ופנה למשטרה.

בניסיון העוקץ הבא שבו הוא פנה לחבר אחר של ג'נח, המשטרה ביקשה ממנו לשתף פעולה והם תיאמו את מסירת הכסף. קרייף פנה למוניות הדגל וביקש לשלוח נהג מונית אשר יאסוף 10 אלף ש"ח מעסק באשקלון ובתמורה ייגבה 1,600 ש"ח תמורת העברת הכסף לאילת, שם נמצא קרייף.

המשטרה ביצעה תרגיל לקרייף. צילום ארכיון: משטרת ישראל

המשטרה עיכבה את נהג המונית שנשלח לאסוף את הכסף והורתה לו להמשיך להיות בקשר עם קרייף באמצעות הווטסאפ, תוך שהוא גורם לו לחשוב כי נהג המונית בדרכו אליו עם הכסף בעודו נמצא בתחנת המשטרה באשקלון. במקביל שוטר מתחנת אילת הגיע במונית למקום המפגש עם קרייף ושם הוא נעצר.

בחקירתו הראשונה הכחיש קשר לכסף שהיה אמור להגיע אליו במונית, טען כי ניגש למנות כדי לנסוע למקום אחר, והכחיש קשר לטלפון ממנו בוצעו השיחות עם המתלוננים ועם נהג המונית, למרות הימצאות של טביעות אצבעות. בהמשך, במשך מספר רב של חקירות, שמר על זכות השתיקה ולא נתן הסבר לאף אחת מהראיות שהוטחה בפניו.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) באמצעות עו"ד אירה ויימן קריקון הגישה כאמור כתב אישום נגדו וכן בקשה להארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, "בדצמבר 2019 המשיב נעצר ונחקר בחשד לביצוע העבירות נשוא האישומים ראשון וחמישי, אך לאחר ששוחרר, לא נרתע ומיד המשיך לפעול באותה השיטה בדיוק. בנוסף תלוי ועומד כנגד המשיב כתב אישום נוסף המייחס לו עבירות מרמה שבוצעו במרץ 2018. מכל האמור עולה כי מדובר ברצידיביסט בתחום המרמה, אשר חקירות, מעצרים ומאסרים לא מרתיעים אותו ולכן קיים סיכון גבוה שאם ישוחרר ימשיך לבצע עבירות", נכתב בבקשה של הפרקליטות.

עו"ד מוחמד אבו עובייד שמייצג את קרייף מטעם הסניגוריה הציבורית מסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בתחילת ההליך המשפטי. טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר