עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה
עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בזכות הקבלן מאשקלון: היום יוגש כתב אישום נגד נוכל שהתחזה לאנשי עסקים וביקש בשמם הלוואות

תלונת הקבלן חשפה עשרות מקרים בהם התחזה לאנשי עסקים ואפילו לידוענים, יצר קשר עם חבריהם וביקש בשמם סכומי כסף רבים במזומן. גם המרחק בין אילת למרכז הארץ לא מנע ממנו לחזור על הפעולה פעם אחר פעם אלא שזה אחר המרכיבים שדווקא סייעו לחוקרים ללכוד אותו

פורסם בתאריך: 3.2.20 11:25

     

הסיוט של קבלן תושב אשקלון עומד להסתיים. לפני כחודש התברר לקבלן שמישהו מזדהה בשמו ומבקש הלוואות כספיות גדולות מחבריו.

הקבלן הגיע לתחנת המשטרה ומסר על כך תלונה. חקירה מאומצת של חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ישראל הגיעו לסתיו קרייף צעיר תושב אילת שנלכד ונעצר.

שיטת הפעולה היא פשוטה: קרייף התחזה לקבלן ולעוד מספר אנשי עסקים, רואי חשבון ואפילו ידוענים באמצעות תוכנת המסרים whatsApp וביקש כסף מחבריהם כאשר הדרישה שהכסף ימסר לאדם באילת.

ההתחזות אם אתם תוהים, התאפשרה באמצעות תוכנת CELLACT המספקת שירות "המספר הנוסף" על-גבי מנוי קיים. קרייף איתר את מספריהם של קורבנותיו הגדיר אותם כמספר נוסף שלו ולאחר שנכנס לאפליקציית המסרים, שחזר את היסטוריית ההודעות המגובת מידי לילה ומיד נחשף לשרשורי ההודעות של קורבנותיו עם חבריהם.

מכאן הדרך לבקש מהם סכומי כסף היתה דיי קלה.

בזכות תלונתו של הקבלן האשקלוני נחשפו 26 מקרי הונאה שהצליחו החוקרים לפענח שכולם בוצעו בחצי שנה האחרונה על-ידי קרייף.

בחלק מהמקרים נענו הקורבנות לדרישתו של קרייף המתחזה לחברם ומסרו לידיו בדרכים שונות סכומי כסף שונים, במשטרה מעריכים כי סך ההונאה עולה על 200 שקלים.

משטרת ישראל העבירה את חומרי החקירה לפרקליטות מחוז דרום אשר מתכוונת להגיש נגד החשוד ביום שני 3.2.20 כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

"עבירות ההונאה פוגעות באופן ישיר באזרח שומר החוק ופוגעת כלכלית בקורבנות, לעיתים עבירות אלו מתאפיינות בתחכום רב וקיים קושי ממשי לאסוף די ראיות להרשעת העבריינים, לכן משטרת ישראל פועל לחקור ולחשוף עבירות הונאה, ובסיוע ושיתוף פעולה של הנפגעים אנו יכולים להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין את העבריינים" נמסר ממשטרת ישראל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר