בני שלמה בבית המשפט

מבוכה למשטרה: ביה"מ הורה לשחרר את ראש ארגון הפשיעה

המשטרה עצרה את העבריין בני שלמה, בחשד לניסיון רצח בהמשך לחקירת ניסיון החיסול באשקלון. השופטת הורתה לשחרר אותו

פורסם בתאריך: 11.1.20 21:20

     

המשטרה עצרה היום לפנות בוקר, את ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה בחשד לניסיון רצח. הוא נעצר רגע לפני שעלה למטוס בדרכו לחו"ל, כאשר הוא מחזיק בידיו שני דרכונים, אחד מהם מרוקאי. מעצרו התבצע בהמשך לחקירת המשטרה בנוגע לניסיון החיסול שהתרחש ביום חמישי באשקלון.

זירת הפיצוץ. צילום: איחוד הצלה

זירת הפיצוץ. צילום: איחוד הצלה

מיד עם קרות המקרה, ובהמשך להערכת מצב שבוצעה בקרב גורמי הפיקוד במשטרה, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש (ימ"ר לכיש) שהחלה בפעולות חקירתיות, וכאמור היום הוא נעצר והועבר לחקירה. במשטרה אומרים כי בחקירתו הוא לא השיב מה מטרת נסיעתו ולא מסר אליבי להימצאו בזמן ניסיון החיסול.

שלמה, שחגג יום הולדת 40 בתחילת החודש, מתגורר במושב חלץ ונחשב לראש ארגון פשיעה ואויבו של שלום דומרני. על פי הערכות המשטרה בין השניים מתנהל קרב מדמם ארוך שנים שגבה חיים לא מעטים ואף ניסיונות חיסול.

צפו בראש ארגון הפשיעה מובא הערב לבית המשפט:

הערב הוא הובא בפני בית המשפט באשקלון שם התבקש בית המשפט להאריך את מעצרו, שם התברר כי יומיים לפני קרות ניסיון החיסול, כבר הוציאה המשטרה צו מעצר נגדו, אשר נחתם על ידי השופטת נעה חקלאי. מכאן עולה כי המשטרה ניהלה נגדו חקירה סמויה והתכוונה לעצור אותו בכל אופן, ניסיונו לצאת מהארץ הקדים כך נראה את המעצר.

נציג המשטרה בדיון, רס"מ שי לזמי אמר על נסיבות מעצרו של שלמה: "אני מצפה מחשוד שמגיע לחקירה שמורידים אותו ממטוס ואמור לזעוק את חפותו לומר איפה היה בתאריכים האלה אליבי. גם זה לא… הוא לא מוסר אליבי. הוא טס יום אחרי אירוע של ניסיון רצח שומר על זכות שתיקה ולא מסביר את מטרת הנסיעה".

שלמה וסנגורו עו"ד נס בן נתן, הערב בבית המשפט

סנגורו, עו"ד נס בן נתן אמר בבית המשפט: "לא ידעתי שלמשטרת ישראל יכולים לחזות פשעים. צו המעצר הוצא יומיים לפני קרות האירוע על האירוע הזה. האירוע היה ביום חמישי. הם לא יכלו לדעת על האירוע הזה. המצב גרוע אם המשטרה לא מנעה אותו אם ידעה את זה… בנסיבות אלו אבקש לשחרר אותו מספיק נגרם לו נזק".

השופטת סבין כהן, דחתה את בקשת המשטרה להארכת מעצרו של שלמה וכתבה בהחלטתה: "הנני רואה קושי בחומר הראיות באופן שאיני סבורה שיש בחומר הראיות כדי להוות את רף החשד הסביר שיש בו כדי להצדיק מעצרו של אדם , הבקשה מבוססת על ראיות שונות אשר מעלות שאלות בנוגע למעורבות המשיב באותו חשד ומסיבה זו הגם שמדובר באירוע חמור ביותר אינני סבורה כי יש מקום להורות על המשך החקירה כאשר המשיב עצור".

היא הורתה לשחרר את שלמה ממעצר למעצר בביתו, בהשגחתן של אשתו וגיסתו.

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע של השחרור, זאת על מנת שניתן יהיה לערער על כך לבית המשפט המחוזי. השופטת הסכימה לעיכוב הביצוע עד למחר בצהריים, אז יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי.

כזכור, מקורב לשלום דומרני נפצע קל בפיצוץ מטען חבלה ברכבו, ביום חמישי האחרון. הוא נחבל ברגליו והגיע עצמאית לבית החולים ברזילי. מדובר בתושב אשקלון בשנות ה-40 לחייו אשר מוכר למשטרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במשטרה חושדים כי הדבר נוגע לסכסוך בין ארגון הפשיעה של דומרני לארגון של שלמה. סנגורו עו"ד נס בן נתן אמר עוד לפני הדיון כי אין כל ראיה שקושרת את שלמה למעשה והוא בטוח שבית המשפט ישחרר אותו.

מה קורה באשקלון?

יום קודם לניסיון החיסול, נורה ונפצע תושב אשקלון בידו ברחוב סמולנסקין בשכונת שמשון.

זירת הירי. צילום דוברות המשטרה

זירת הירי ברחוב סמולנסקין. צילום דוברות המשטרה

בדיוק לפני שנה אירוע ניסיון חיסול של בכיר בארגון דומרני, כאשר מטען חבלה הוצמד לרכבו בעת שהיעד שהה בביתו. הוא יצא בבוקר לעבר רכבו ואז זיהה את המטען ונמלט בחזרה הביתה, זמן קצר לאחר מכן אירע הפיצוץ.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר