אילוסטרציה א.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE
אילוסטרציה א.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

כתב אישום בגלל אקדח גנוב, מחסנית ומשתיק קול

הצעיר בן ה-26 רכב על אופנוע והיה בדרכו לכיוון אשקלון עד שנעצר במחסום משטרתי שחיכה לו כשבתיקו אקדח, מחסנית ומשתיק קול, ניסה להימלט מהשוטרים אבל נתפס. לחובתו עבר עשיר בשלל תחומים

פורסם בתאריך: 5.12.19 14:28

     

זה נראה מוזר שמוגש כתב אישום נגד אזרח בישראל על נשיאת נשק ללא רשיון. כשנתפס אדם כזה זה מסתיים בדרך כלל ברישום פלילי ולא מעסיק תובעים ופרקליטים, אבל במקרה הזה הרקע הוא שונה.

נגד צעיר בן 26, תושב אשקלון הוגש כאמור כתב אישום בשני סעיפים: "נשיאה או הובלה של נשק בלא רשות" ו"הפרעה לשוטר במילוי תפקידו".

האירוע עליו נסוב כתב האישום קרה ממש לפני שבועיים וחצי. הצעיר רכב על אופנוע מסוג ימאהה על כביש 4, חלף את צומת ניצנים דרומה לכיוון אשקלון.

ניידת משטרה. צילום: משטרת ישראל

בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש קיבלו מידע במסגרת חקירותיהם על מה שיש לאשקלוני בתיק והתמקמו בצומת פריאור, כדי לקדם את פניו ולעצור אותו. כשהגיע האופנוע למחסום המשטרתי, הורו השוטרים לרוכב האופנוע לעצור בצד. הרוכב הגביר את מהירות נסיעתו וניסה לעקוף את המחסום דרך השול השמאלי. אלא שהוא לא ממש הצליח לעשות זאת, התנגש ברכב מסוג שברולט ובמעקה הבטיחות, נפל אך מיד קם כשהתיק עדיין על גבו והחל לברוח מהמקום. השוטרים רדפו אחריו עד שהצליחו לעצור אותו.

בתוך התיק נמצאה שקית ניילון לבנה ובתוכה אקדח ברטה שנגנב מבעליו לפני 12 שנים ומחסנית תואמת עם כדור אחד. בתוך השקית היה גם משתיק קול בעל הברגה התואמת לאקדח.

הצעיר שלבלשים היה כמובן מידע מקדים את הימצאות של הנשק בתיקו נעצר. המידע המקדים הזה עשוי להעיד על הקשר שיש לצעיר עם העולם התחתון.

משתיק הקול, כשהוא מורכב על האקדח ונמצא בידיים שאינן מורשות ואף קשורות עם עולם הפשע, עשוי לשמש לאירוע פלילי חמור ואולי זו הסיבה להגשת כתב האישום החריג.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את בטחונו של אדם או בטחון הציבור בשל כך שהוא נעצר כאשר הוא מחזיק באקדח אשר נגנב מבעליו בשנת 2007, והוא טעון במחסנית אשר הכילה תחמושת ולצידו משתיק קול, דבר המלמד על כוונותיו ויכולתו לסכן את בטחון הציבור" כתבה נציגת הפרקליטות עו"ד הילה דרימר יאיר בבקשה להארכת מעצרו של הצעיר עד תום ההליכים נגדו.

עברו של הצעיר, רק בן 26 וכבר עבר פלילי עשיר: הרשעות בעבירות נשק, אלימות, רכוש, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סמים, תקיפת שוטרים והפרת הוראה חוקית. בגין הרשעות אלה נגזרו על הנאשם עונשי מאסר בפועל והוא כבר ישב 3 פעמים בכלא. לפני שנתיים וחצי נגזר עליו עונש שנת מאסר על תנאי.

בימים אלה יחל משפטו כתב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר