מנקה. צילום ארכיון: ניר כפרי
מנקה. צילום ארכיון: ניר כפרי

כסף, תכשיטים ובשר טחון: המנקה "ניקתה" בתים ולא תשב בכלא

תושבת אשקלון שעבדה בניקיון בתים, גנבה מהם כסף, תכשיטים, בגדים ואפילו עופות ובשר. "היה לי מצב קשה מאוד", היא הסבירה

פורסם בתאריך: 10.12.19 10:29

     

תושבת אשקלון בת 41 שעסקה בעבודות משק בית תרצה חצי שנת עבודת שירות לאחר שהורשעה כי בזמן שניקתה בתים, בעיקר באשקלון, היא גנבה מהם מכל הבא ליד.

על פי גזר הדין שניתן לאחרונה בבית ממשפט השלום בקרית גת "המנקה", תרתי משמע, גנבה מהבתים אותם ניקתה, אלפי שקלים במזומן, תכשיטים יקרים ואפילו עופות ומוצרי מזון. לאחר שנתפסה היא השיבה חלק מהדברים.

בבית אחד שבו עבדה היא גנבה שרשרת זהב בשווי 9,000 ש"ח, בובת חרסינה יקרה, 10 חולצות, מצעים, ושלוש חבילות בשר טחון. את השרשרת היא מכרה בתמורה ל-4,500 ש"ח, ואת החולצות שלחה למשפחתה ברוסיה.

תכשיטים גנובים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

תכשיטים גנובים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

במקרה אחר היא גנבה מבית בו עבדה 1,600 ש"ח והחזירה רק 25 דולר. מבית אחר שבו עבדה היא גנבה בקבוק בושם, סט איפור, שתי טבעות ומעטפה ובה סך של 1,000 ש"ח, אך השיבה את הבושם, לאחר שהשתמשה בו, וכן את הטבעות ואת סט האיפור.

מבית נוסף גנבה בגדי ונעלי ילדים, 20 חולצות, כלי רחצה, עופות, משחקי ילדים, כוסות וקופה ובה סך של כ-3,000 ש"ח. בהמשך, היא השיבה את בגדי ונעלי הילדים וכן את הצעצועים.

לאחר שנתפסה היא החזירה כאמור למעסיקיה חלק מהרכוש שגנבה, אך הם הגישו תלונות במשטרה על הגנבות ולאחר חקירה הוחלט להגיש נגדה כתב אישום מרוכז על חמש מקרים.

ניידת משטרה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

ניידת משטרה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

במהלך המשפט שאותו ניהלה השופטת טל לחיאני שהם הודתה הנאשמת, כאמור תושבת אשקלון ואם לארבעה שעלתה לפני 20 שנה מחבר העמים. הנאשמת הודתה באופן חלקי במיוחס לה. לטענתה, ביצעה העבירות אך בסכום כסף פחות הרבה יותר. עוד טענה כי הופעל עליה לחץ מצד המתלוננים, וכי הרקע לביצוע העבירות הוא משבר כלכלי. "היה לי מצב קשה מאוד ועבר מזה זמן. אני מבטיחה שאני לא אחזור לזה אף פעם", הסבירה בבית המשפט.

עורכת דינה של האישה הגיעה לעסקת טיעון עם הפרקליטות ואף ביקשה משירות המבחן להביע את עמדתו לאפשרות של ביטול הרשעה. "על אף התגייסותה של הנאשמת להליך הטיפולי, לאור העובדה כי מדובר במספר אירועים, בשל הערכת הסיכון בעניינה, ובהתאם להערכת ההשלכות על הנאשמת ועתידה במידה ותורשע, סבור שירות המבחן כי אין נימוק המצדיק ביטול הרשעתה".

בית המשפט גזר בסוף את דינה של האישה לאחר שהתחשב בנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירות: 7 חודשי עבודות שירות, 5 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, פיצוי לאנשים שמהם גנבה בסך כולל של למעלה מ-13,000 שקלים, יחד עם התחייבות על סך 2000 שקלים שלא תעבור עבירה דומה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עו"ד גילת וקסלר שמייצגת את הנאשמת מסרה כי הם מתכוונים לערער על רכיב עבודות השירות שנגזרו על האישה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר