עצור. צילום: דוברות המשטרה
עצור. צילום: דוברות המשטרה

לאחר שנתיים במעצר: זוכה נאשם באונס גיסתו

לאחר שהתגלו אי דיוקים בדבריה של המתלוננת, ולאחר שהיא סירבה להסביר את הדברים בבית המשפט, שוחרר הנאשם באונס, תושב האזור, לאחר ששהה שנתיים במעצר. "המתלוננת גרמה נזק לקורבנות אונס אמיתיים", מסרו עורכי דינו של האיש

פורסם בתאריך: 30.7.19 09:21

     

תושב האזור הואשם על ידי גיסתו כי אנס אותה, הדבר הביא למעצרו ולהגשת כתב אישום נגדו. מאז הגשת התלונה, לפני שנתיים הוא שהה במעצר, עד לאחרונה אז שוחרר כאשר כתב האישום נגדו בוטל והוא זוכה.

הדבר התרחש במהלך המשפט שהתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהמתלוננת, במהלך עדותה, סיפרה כי בתאריך 10.7.17, ביום חמישי בשעה 03:00 לפנות בוקר, התקשר אליה הנאשם, הגיע לביתה ושם אנס אותה בברוטליות, תוך שציינה את מספר הטלפון ממנו התקשר אליה הנאשם. לכאורה עדות קצרה, שכללה תאריך מדויק, יום בשבוע ושעה ואף מספר טלפון ספציפי.

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

חקירה נגדית קצרה העלתה שהתאריך שמסרה המתלוננת לא תואם את היום בשבוע שציינה. בסופה של חקירה נגדית, בעניין זה, נאלצה המתלוננת להודות שאין לה מושג מתי אירע האונס.

בסיום עדות המתלוננת, הודיעו סנגוריו של הנאשם עו"ד מיכה גבאי ועו"ד ליאור גבאי מרכס כי לאור העובדה שהיחידה החוקרת התרשלה במילוי חובתה ולא דאגה להוציא את פרטי שיחות הטלפון בין הנאשם למתלוננת ולאור עדותה המבולבלת של המתלוננת, יש להורות לחברות הטלפון להמציא את פירוט השיחות בין השניים. הפרקליטות הצטרפה לבקשת ההגנה.

עם קבלת מחקרי התקשורת, הסתבר להגנה ולתביעה, כי גרסת המתלוננת, לפיה הנאשם התקשר אליה בתאריך מסוים, בשעה מסוימת, ביום מסוים בשבוע לא נתמכת במחקרי התקשורת. עוד הסתבר שלאחר האירוע, הייתה זו המתלוננת דווקא, שהתקשרה שתיים עשרה פעמים, לאורך שלושה שבועות בשעות לילה מאוחרות אל הנאשם – בניגוד גמור למצופה ולהתנהגות סבירה של קורבן אונס.

הפרקליטות, בצעד נדיר למדי, הסכימה להשיב את המתלוננת לדוכן העדים, על מנת שתבהיר את התהיות שעוררו מחקרי התקשורת בשים לב למה שמסרה.

אלא שהמתלוננת סירבה לחזור לדוכן העדים למרות שניתנו לה שלוש הזדמנויות, שנדחו על ידה לאחר שלא התייצבה לדיונים שנקבעו. בשלב הזה, החליטו בפרקליטות לחזור בהם מכתב האישום ואף הסכימו לזיכוי הנאשם ולשחרורו מהמעצר לאחר שנתיים.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

במצב דברים זה ובעיקר נוכח העובדה שאנו סבורים שמצב הראיות היום הוא כזה שאינו מבסס סיכוי סביר להרשעה, סברנו כי הדבר הנכון לעשות הוא לחזור בנו מכתב האישום", אמרה נציגת הפרקליטות בדיון. "יידענו את המתלוננת לאורך כל התהליך הזה, בין היתר גם לאחר הדיון האחרון, שבו ביקשתי דחייה על מנת לאפשר לה למצות הליכים של תקיפת ההחלטה שלנו באמצעים העומדים לרשותה, ונעניתי על ידי בית המשפט ובהסכמת הסנגור לא נעשתה כל פניה והיום אנו מבקשים לחזור בנו מכתב האישום, אחרי שניתן מענה, באמצע הוכחות. הנאשם כבר שוחרר ממעצר וממאסר. הוא אינו נמצא תחת שום תנאי".

עו"ד מיכה גבאי

עו"ד ליאור מרכס גבאי

עורכי הדין מיכה גבאי וליאור גבאי מרכס מסרו בתגובה: "התובנה המיידית היא שאין לצפות מהיחידה החוקרת שתעשה עבוד הנאשם את מלאכת ההגנה. יידע כל סנגור שצריך לרדת לפרטים הקטנים ביותר, שם ובעיקר שם מצויה האמת. לו עשתה היחידה החוקרת מלאכתה נאמנה, והייתה מעיינת במחקרי התקשורת, כי אז הייתה מגלה שאין היתכנות לקרות האירוע וכי גרסת המתלוננת שקרית. לו עשתה היחידה החוקרת מלאכתה נאמנה, היו נחסכים ממרשי חודשים רבים של ישיבה בכלא, שלא לדבר על עוגמת נפש ופגיעה בשמו הטוב, טוף טוב חבל טוב, תם ולא נשלם. המתלוננת גרמה נזק לא רק למרשי אלא ובעיקר לקורבנות האונס אמיתיים שבעקבות הזיכוי יקשו עליהן את החיים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר