יונתן וקנין ז"ל. מתוך פייסבוק
יונתן וקנין ז"ל. מתוך פייסבוק

"יש לי סיכוי להציל את חיי": המכתב של יונתן וקנין ז"ל שנהרג בפיצוץ

יונתן וקנין ניסה בעבר להשתקם ולהתרחק מעולם הפשע, "רוצה לעשות שינוי בחיים", הוא כתב, אבל לפנות בוקר הוא נהרג בפיצוץ רכב בתל אביב. הלווייתו תתקיים הערב בבית העלמין בגבעת ציון

פורסם בתאריך: 24.7.19 14:10

     

לפנות בוקר נהרג תושב העיר, יונתן שמעון וקנין ז"ל, בפיצוץ שאירע ברכב בו נהג בת"א. הלוויתו תתקיים בשעה 17:30 בית העלמין החדש בגבעת ציון.

וקנין, בן 23 נולד במרוקו ועלה עם משפחתו לישראל. הוא הסתבך בפלילים ואף ריצה מאסר של 14 חודשים ממנו השתחרר בשנת 2016.

הרכב שהתפוצץ. צילום: דוברות המשטרה

חוקרי המשטרה בוחנים את הרכב שהתפוצץ. צילום: דוברות המשטרה

"הוא ילד שנקלע לסיטואציה שמשכו אותו, ילד שנגרר", תיאר סנגורו לשעבר, עו"ד אמנון גולן שייצג אותו בשנת 2015 וחשב כי וקנין כבר לא יחזור לסורו. "חשבתי שהוא ישנה חייו, הוא היה לקראת שיקום והוא היה בדרך הנכונה והיינו בטוחים שהצלחנו ליישר קו, כי עד עכשיו עשה שטויות של ילדים והתאפס".

בשנת 2015, רגע לפני שהורשע ונגזר דינו למאסר פנה וקנין, אז בן 19.5 במכתב לשופטת רובין לביא מבית משפט השלום בקרית גת על מנת שתקל בעונשו ושם תיאר את חייו כמי שנקלע לחיי הפשע בניגוד לחינוך שקיבל, אך רוצה מאוד לשנות את דרכיו: "פונה לבית משפט במכתב כי פשוט קשה לי להתבטא במילים וחשבתי שיהי לי יותר קל לפנות במכתב לכבוד השופטת", כתב וקנין ותיאר את ההסתבכויות הפליליות שלו מגיל צעיר, "נשרתי מהלימודים בגיל 15 בלבד. הסתובבתי עם אנשים שגדולים ממני ושהשפיעו עליי לרעה, הייתי ילד מאוד מרדן ממה שגדלתי וחונכתי והייתי מושפע מדמויות שגדלו אצלי בשכונה ולקחתי מהם דוגמה שלילית ומהר מאוד מצאתי את עצמי מרצה עונש מאסר… אני לא הבנתי את המשמעות של המעשים שלי והשתחררתי והמשכתי להיות מושפע ומי שסבל מזה היו רק ההורים שלי שהם אנשים מבוגרים שתמיד חינכו אותנו לתרבות אחרת ממה שאני קיבלתי והחלטתי לקבל על עצמי מחוץ לבית".

וקנין מספר כי בתיק זה, זו הפעם הראשונה שהוא שרוי במעצר ותוהה: "אני חושב לעצמי לאן הגעתי? ומה אני מחפש בחיים האלה?", כתב וקנין ואז סיפר כי הוא משתף פעולה עם גורמי השיקום בשב"ס מהם למד והסיק מסקנות חשובות, וכתב כי הוא "משתף איתם פעולה כדי לעשות הכל, כדי לשנות דרך חיים… הבנתי באמת שעד היום חייתי חיים שקריים שאין בהם שום תועלת אלא רק סבל לי ולקרובים אליי ובמיוחד סבל לעתיד שלי. אני אמנם רק בן 19 ואני יודע שכל החיים לפניי ויש לי עוד סיכוי להציל אותם וכבר מעכשיו בבית הסוהר אני משתתף בקבוצות שמסבירות על איך לעשות שינוי בחיים ובתפיסת החיים ואיך צריך להתנתק מכל העבר ולהתעסק בהווה כדי לבנות עתיד חדש, דבר שאני מאוד רוצה שיקרה כי רק עכשיו הבנתי באיזו 'בועה' הייתי חי".

המכתב של יונתן וקנין ז"ל

"רוצה לעשות שינוי בחיים שלי". המכתב של יונתן וקנין ז"ל

הוא סיפר במכתב כי הוא משתתף בסדנה שנקראת "אחד בשביל כולם" ומתאר אותה כסדנה "שמלמדת אותי שבאמת אפשר להשתנות ולהשתלב בחברה אחרת ממה שלמדתי בתור נער. אני באמת רוצה לעשות שינוי בחיים שלי ולהציל את העתיד שלי ולהשתנות בשבילי ובשביל המשפחה שלי כי הבנתי שזו הדרך הנכונה בשבילי להמשך החיים".

לפנות בוקר כאמור, הוא נהרג בפיצוץ ברכבו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר