המשטרה נלחמת בתופעת מכירת האלכוהול לקטינים. צילום: דוברות המשטרה
המשטרה נלחמת בתופעת מכירת האלכוהול לקטינים. צילום: דוברות המשטרה

אשקלון: חמישה עסקים מכרו אלכוהול ל'סוכן סמוי' קטין. אחד מהם נסגר

חמישה מתוך תשעה בתי עסק באשקלון מכרו אלכוהול לסוכן סמוי קטין. כנגד ארבעה נרשמו אזהרות ועסק אחד נסגר לחמישה ימים בצו מנהלי היות וכבר בעבר נתפס מוכר אלכוהול בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 27.5.19 17:36

     

על ההשלכות השליליות שיש לתופעת השכרות אין צורך להרחיב וכשזה קורה בקרב קטינים זה חמור פי כמה. על פי החוק אסור למכור לקטינים אלכוהול ולא רק אלכוהול גם סיגריות ומוצרי עישון.

במשטרה החליטו לצאת למבצע בכמה ערים במהלכו ינסה סוכן משטרתי שהוא למעשה קטין (מעל גיל 16) לרכוש אלכוהול במספר בתי עסק.

במהלך פעילותו של הסוכן באשקלון הוא נכנס לתשעה בתי עסק ברחבי העיר. 4 מהם שמרו על החוק וסרבו למכור לו את בקבוק האלכוהול שביקש. חמישה בתי עסק נחשפו בקלקלתם ומכרו לקטין את בקבוק האלכוהול –  בניגוד לחוק.

בעלי העסקים זומנו לבירור ושימוע בפני קצין משטרה בהתאם לסעיף 14 לחוק רישוי עסקים וסעיף 193 לחוק העונשין. לארבעה מהם ניתנה אזהרה. מנגד, כנגד אחד מבתי העסק ניתן בהוראת המשטרה צו סגירה מנהלי בשל הישנות המקרה בשנה החולפת, צו סגירה למשך 7 ימים.

"משטרת ישראל שמה לה ליעד לפעול תוך מניעה ואכיפה בלתי מתפשרת בעבירות הקשורות בבני נוער ואלו הפוגעות בהם, לרבות צריכת אלכוהול ומכירתו לקטינים" נמסר מהמשטרה.

גם בקריית מלאכי, הצליח הסוכן הצעיר לרכוש אלכוהול בעסק אחד בעיר וגם בעליו של עסק זה זומן לשימוע בפני קצין משטרה שהורה לבסוף על סגירת העסק בצו מנהלי למשך 5 ימים, וגם במקרה זה מדובר בעסק אשר בו זו הפעם השנייה בשנה החולפת בה נמכר אלכוהול לקטין. בתחום המועצה האזורית באר טוביה הצליח הסוכן לרכוש אלכוהול בשני בתי עסק שבתחום מועצה אזורית באר טוביה ובתום שימוע ניתנו לבעלי העסקים אזהרות.

עוד הוסיפו במשטרה כי "צריכת אלכוהול על ידי קטינים, פרט לעבירה הפלילית הטמונה במכירתו לקטינים, מהווה סיכון ממשי לקטינים שמאבדים את שיקול הדעת ואף עלולים להגיע למצב מסכן חיים ואלימות קשה. פעילות המשטרה בנושא זה, תוך מניעה והסברה ומנגד אכיפה בלתי מתפשרת, מהווים חלק בלתי נפרד מתפקידה של משטרת ישראל לשמירה על שלום הציבור והסדר הציבורי״.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר