הכל עניין של תחבורה. רוכבי אופניים חשמלים. צילום: יח"צ.

לא אוכפים: אלפית מהדו"חות שניתנו בכל הארץ לרוכבי אופניים – באשקלון

מתוך 24,000 דו"חות שנרשמו בשנה שעברה בכל הארץ רק 24 נרשמו באשקלון. שני דו"חות בחודש. מנכ"ל אור ירוק: "חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית ובעיקר את האכיפה של הפקחים העירוניים"

פורסם בתאריך: 27.5.19 11:50

     

האופניים החשמליים כבר הפכו לחלק בלתי נפרד ממגוון כלי הרכב שנעים בכבישי העיר באשקלון ובכלל בכל ישראל. מי שלא בקיא בלשון החוק אינו מודע לכך שגם רוכבי האופניים הרגילים וגם החשמליים ואפילו הקורקינטים מחויבים לציית לחוק, אחרת הם עלולים לחטוף קנס ממשטרת ישראל.

קנסות ואכיפה נגד רוכבי האופניים החשמליים

בכמה ערים אוכפים השוטרים את החוק ותופסים רוכבים אשר אינם מצייתים לחוק ומטילים עליהם קנסות. אבל באשקלון נראה כי התחום עדיין מטופל ברצינות הראויה על ידי המשטרה המקומית וגם לא על ידי פקחי העירייה המורשים על פי החוק לתת דו"חות לרוכבי אופניים.

המספרים מדברים בעד עצמם: מתוך למעלה מ-24,000 קנסות שניתנו בשנת 2018 לרוכבי אופניים, באשקלון ניתנו במשך כל השנה רק 24 קנסות, 2 קנסות בחודש. אשקלון היא בין שתי הערים שבהן חולקו הכי פחות דוחות ביחס ליתר הערים ברשימה.

עליה מתמדת בתאונות. רוכבי אופניים חשמליים באשקלון. צילום: אלירם משה

אגב, העיר תל אביב-יפו מובילה במספר הדו"חות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים כאשר ירושלים נמצאת במקום השני ורמת גן מדורגת שלישית.
בחיפה נרשמו רק 20 דו"חות, באשקלון כאמור נרשמו 24 דו"חות וברמלה 25 דו"חות בלבד והן הערים שסוגרות את הרשימה.

אכיפת המשטרה מתמקדת בעבירת בנסיעה על המדרכה, הרכבת נוסע בניגוד לחוק, רכיבה על מעבר החציה ורכיבה מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים המנוגדת לחוק.

שוטרת רושמת דו"ח לרוכב אופניים. צילום: דוברות המשטרה

"בכל שנה נפגעים יותר ויותר בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים ונדמה שבמשרד התחבורה והבטיחות לא ממש מתרגשים מכך. למרות הנתונים הקשים במשרד לבטיחות בדרכים מתעלמים מאוכלוסיית הרוכבים ולא דואגים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים" מסר היום מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה "כדי למנוע את ההרוג הבא חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית ובעיקר את האכיפה של הפקחים העירוניים. במקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב הציבורי לחשיבות חבישת קסדה ורכיבה על פי החוק וכללי הבטיחות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מתחילת שנת 2019 נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2018 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 19 רוכבים הרוגים. על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, מעבירה עמותת "אור ירוק" הדרכות והרצאות בנושא. את ההדרכות מעבירה העמותה במוסדות חינוך, במקומות עבודה, בכנסים ובאירועים שונים. במסגרת ההרצאות מדגישים מומחי העמותה את הסכנות העולות מרכיבה, את החוקים והתקנות העדכניים וכן את הדרכים לרכוב באופן הבטוח ביותר.

מהמשטרה ומהעירייה טרם התקבלו תגובות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר