העמוד האחראי למחדל ולפציעה

פסק דין: פיצוי לרוכב אופניים שנתקע בעמוד באמצע המדרכה

הרוכב נחבל לאחר שנתקע בעמוד בולט בטיילת. העירייה טענה כי היות ורכב המקום אסור שבוא בתלונות לעצמו. לאחר מאבק משפטי אותו ניהלה עו"ד ענת חגאי קבע בית המשפט כי העירייה תשלם

פורסם בתאריך: 16.5.19 16:38

     

לפני כשבע שנים, יצא תושב אשקלון לרכיבה על שביל מסומן במערב העיר. לרוע מזלו, הוא לא שם לב לעמוד תאורת רחוב שהוצב משום מה דווקא באמצע המדרכה. האיש התנגש בעמוד, נחת ארצה ונפגע בכתפו.

עמוד אחד שווה ערות אלפי שקלים ונכות לכל החיים

לאחר המקרה הוא פונה לבית החולים "ברזילי" באשקלון, שם לאחר שעבר סדרת בדיקות אובחן כי הוא סובל משבר בעצם הבריח בכתפו בעקבות הפגיעה. האיש עבר עשרות טיפולים רפואיים, ואף נקבעו לו אחוזי נכות בעקבות המקרה.

לא כל אזרח היה מבין שמדובר פה ברשלנות של העירייה והאיש שהבין שלנכות שממנה יסבול כל חייו יש אחראים. הוא פנה לעורכת הדין ענת חגאי ממשרד עורכי הדין קטש-חגאי המומחים בדיני נזיקין- בבקשה כי תסייע לו. בבדיקה הוברר כי העמוד שבו הוא נתקע הוא העמוד היחיד לאורך ארבעה קילומטר של מדרכה, שהותקן באמצע המדרכה.

עו"ד ענת חגאי

לאחר בחינת המקרה, אספה עו"ד חגאי את המסמכים הרפואיים של האיש והגישה עבורו תביעה משפטית נגד העירייה.

"מחדליה של הנתבעת לדאוג לתקינות המדרכה לרבות המכשול המצוי בה, עולים כדי הפרת חובותיה על-פי פקודת העיריות, ובכך אף מהווים עוולה של הפרת חובה חקוקה, על-פי פקודת הנזיקין", כך נטען בתביעה שהגישה עו"ד חגאי. "מעשיה ו/או מחדליה של הנתבעת ו/או של מי מטעמה, עולים כדי רשלנות באשר, לא דאגה לקיום שביל תקין ו/או בלתי משובש ו/או ללא כל מכשולים ו/או ללא עמודים מסוכנים ו/או ללא מפגעים בטיחותיים ו/או, לא דאגה כי עובדים מקצועיים מטעמה יתקנו את המפגע הבטיחותי בכלל ו/או מיקום העמוד בפרט ו/או; לא דאגה להזהיר רוכבי אופניים בכלל ואת התובע בפרט בדבר המפגע שבנדון". כמו כן נתבעה עיריית אשקלון לפצות את התובע בגין הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד, הפסדי שכר, עוגמת נפש צער כאב וסבל.

 

העמוד באמצע המדרכה

מנגד טענה העירייה, כי האשמה היא על הרוכב כיוון שרכב במקום אסור. "אסור היה לרכוב על אופניים במדרכה, משהפר את הדין אין לו להלין אלא על עצמו", כך בפסק הדין בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר הליך משפטי נראה שהאיש, למרות שימשיך לסבול מהנכות, יכול לפחות להיות מרוצה מהפיצוי הכספי שיקבל. פסק דין שניתן לאחרונה בבית משפט השלום בקרית גת, קבע כי העירייה אחראית למחדל כי תפצה את האיש בגין נזקיו בסך של 75 אלף שקלים.

עוד נקבע כי מהסכום ינוכו 30 אחוזים בגין אשם תורם של הרוכב, כך שבעקבות התאונה ונזקי הגוף של התובע בעקבותיה, תפצה עיריית אשקלון את רוכב האופניים ב 52,500 אלף שקלים בנוסף להוצאות משפטיות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר