הסיגריות המוברחות. צילום: דוברות רשות המיסים
הסיגריות המוברחות. צילום: דוברות רשות המיסים

אישום: הבריחו אלפי פאקטים של סיגריות דרך נמל קצא"א

כשנתיים וחצי לאחר שנחשפה הפרשה, הוגש כתב אישום כנגד שלושה אנשים, בהם עובד חברת קצא"א, בגין הברחת סיגריות והתחמקות מתשלום מס בסך של כ-900 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 14.5.19 12:38

     

רשות המסים הגישה כתב אישום כנגד שלושה אנשים בגין הברחת סיגריות והתחמקות מתשלום מס בסך מאות אלפי שקלים. כתב האישום הוגש לבית משפט השלום באשדוד כנגד דני שמעיה מאשקלון, העובד כמכונאי ימי בחברת קצא"א; צחי מאיר מרמת גן, סוכן אונייה בחברת קמור ספנות ושירותי טנקרים בע"מ ואיסק טטרואשוולי מאשקלון.

את החקירה ניהל צוות חקירה משותף של יס"מ מכס אשדוד, חקירות מכס מע"מ תל-אביב והמרכז ויחידת 433 יאל"כ במשטרת ישראל.

עו"ד עדילי דגן מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים הגישה בשבועות האחרונים את כתב האישום, המייחס לנאשמים, בין היתר, עבירות של הברחת טובין, החזקת טובין מוברחים, מכירת טובין בתור טובין מוברחים ועשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס קניה.

נמל קצא"א

נמל קצא"א

על פי כתב האישום, פעלו הנאשמים במספר מועדים במהלך אוגוסט 2016 להברחת סיגריות מסוגים שונים דרך נמל קצא"א, במטרה להתחמק מתשלום מיסי הייבוא עליהן.

על פי אחד האישומים, באמצע חודש אוגוסט 2016 עלה שמעיה לאונייה זרה, הביא לקפטן שלושה טלפונים סלולריים ובתמורה קיבל ממנו סיגריות שהזמין. שעה וחצי לאחר מכן, ירד עובד של קצא"א עם תיק ובו חלק מהסיגריות והניח אותו במחלקת ים. לקראת הערב ירד שמעיה בעצמו כששני תיקים בידיו, נכנס למחלקת ים ויצא ממנה כשבידיו שני תיקים ונכס לרכב שלו. הוא נסע לרחוב שפירא, שם חנה ליד רכבו של טטרואשווילי שפתח את תא המטען ושמעיה הניח בו את אחד התיקים.

מה שהשניים לא ידעו, זה שהם נתונים תחת מעקב של בלשי להב 433 וכאשר שמעיה פתח את התיק זינקו הבלשים ועצרו את השניים. בהמשך הגיעו למקום גם חוקרי רשות המיסים. בתיק נמצאו 154 פאקטים של סיגריות, בהם סיגריות LM, מרלבורו ווינסטון. גובה המיסים על הסיגריות הללו זה כ-28 אלף ש"ח. בחיפוש שנעשה במחסן השייך לטטרואשווילי נמצא למעלה מ-4,000 פאקטים של סיגריות שעליהם לא שולם מס בגבוה של כ-750 אלף ש"ח.

הסיגריות המוברחות. צילום: דוברות רשות המיסים

הסיגריות המוברחות. צילום: דוברות רשות המיסים

על פי אישום אחר, הזמין שמעיה 400 פאקטים של סיגריות פרלמנט ומרלבורו מקפטן אונייה שהביא אותן מאיסטנבול. צחי מאיר היה זה שהפליג בסיאת שירות לאונייה והכניס את הפאקטים לנמל קצא"א. הוא אף דאג להעביר 10 אלף דולר תשלום לאותו הקפטן


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2VfetxJ


במעשיהם, הבריחו השלושה יחד כ-4,719 פאקטים של סיגריות, וסך מיסי היבוא מהם התחמקו הנאשמים, הינו כ-869,454 ש"ח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר