עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים
עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים

עיכוב בהקמת עיר היין? הוגשה עתירה נגד מכרז של החכ"ל

חברת הבנייה י.ד עשוש מבקשת לפסול זכייה של חברה אחרת במכרז לעבודות בעיר היין. הנימוק: החברה שזכתה לא עמדה בתנאי הסף של המכרז

פורסם בתאריך: 28.3.19 11:10

     

הדחפורים כבר עובדים למעלה משנה באזור שמצפון לכביש היציאה הצפונית מאשקלון ומיישרים את הקרקע למה שיקרא בעתיד שכונת 'עיר היין', זו שהסכם הגג המפורסם נסוב בעיקר עליה. בחודשים האחרונים אף נראה כי נשלמות ההכנות להתחלת סלילת הכבישים שיגלו לפחות כלפי חוץ כיצד יראו רחובות השכונה, אך כעת אנו חושפים כאן לראשונה כי ייתכן שבעקבות הליך משפטי שבית המשפט נדרש לפסוק בעניינו יושהו עבודות הפיתוח, דבר שעשוי להשליך גם על כל מי שרכש שטח או דירה בשכונה המתוכננת ועשוי גם לגרום לנזקים של מיליוני שקלים על חברות שמשתתפות בהקמת השכונה כצורה כזו או אחרת.

עיר היין. עבודות התשתית בעיצומן. צילום: אלירם משה

חברת י.ד עשוש תשתיות מאשקלון עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע נגד החברה הכלכלית לאשקלון, חברת 'חומרי ר. אבו קוש' מערערה שבנגב ונגד חברת 'דניה סיבוס' מאור יהודה.

משרדי החכ"ל במרינה. צילום: אורי קריספין.

משרדי החכ"ל במרינה. צילום: אורי קריספין.

החברה האשקלונית מבקשת מבית המשפט להורות על פסילתה של חברת אבו קוש משום שאינה עומדת בתנאי המכרז ולקבוע כי היא, י.ד עשוש היא החברה הזוכה במכרז לביצוע תשתיות צמודות ולסלילת כבישים במתחם עיר היין.

מיישירים את השטח במתחם עיר היין העתידי. צילום: אלירם משה

מלבד סלילת הכבישים שבעתיד יהיו רחובות השכונה החדשה, 'תשתיות צמודות' הן תשתיות כמו למשל: מים, ביוב, ניקוז, תקשורת, מדרכות, תאורה בתחום הציבורי המתוכנן בשכונה החדשה. מדובר במכרז שהרווחים של החברה הזוכה צפויים להגיע לסך של מיליוני שקלים.

תשתיות צמודות הן למעשה השלב הראשוני שממנו מתחילה שכונה חדשה ל'קרום עור וגידים' ולאפשר את המשך הקמת השכונה והוצאת צווי עבודה.

לטענת י.ד עשוש חברת אבו קוש לא עמדה בתנאי הסף של דרישה מקדמית לתשלום דמי השתתפות להגשת הצעה ולהשתתפות במרכז. קרי, החברה הזוכה זכתה למרות שלא שילמה דמי הגשת ההצעה. עוד טוענת חברת עשוש כי אבו קוש אינה עומדת בתנאי הסף של הניסיון  ולמרות זאת הוכרזה כזוכה במכרז.

"החלטת החכ"ל היתה כה מוטה עד שהתוצאה שנוצרה היתה אבסורדית ביותר" כותבים פרקליטי חברת עשוש, עורכי הדין איל רז, ירון ובר ואורנה רוסו בירו והוסיפו "ניתן לאבו קוש כשלושה שבועות לאחר שהגישה הצעתה במכרז, לתקן את הפגם בהצעתה (לשלם את דמי ההשתתפות במכרז לאחר שכבר זכתה) ולהכשיר את ההצעה לאחר שנעשתה פתיחה פומבית של ההצעות, ולאחר שהחכ"ל קיבלה החלטה על זכייתה של אבו קוש. לקרוא ולא להאמין !!!"

אגב, דמי ההשתתפות במכרז שלטענת חברת עשוש לא שולמו עומדות על סך של 2000 שקלים.

 

 

 

עוד טוענת עשוש שאבו קוש כי אינה עומדת בתנאי הסף הנסוב על נסיון. בעתירה מציינת החברה האשקלונית כי אבו קוש לא ביצעה בעבר פרוייקט גדול עבור גוף ציבורי, שעלותו מסתכמת בלפחות 50,000,000 שקלים אלא צרפה כמה וכמה הסכמים שונים שעלות כל אחד כ-15,000,000 שקלים ושגם ביחד אינם מגיעים לכדי 50,000,000 שקלים. בנוסף לזאת היא טוענת שמי שהזמינה את העבודה היא חברה פרטית ולא 'גוף ציבורי' כמו שנדרש בתנאי הסף.

העתירה כאמור הוגשה לבית המשפט העניינים מנהליים בבאר שבע ונראה כי מסמכי העתירה על 154 עמודיה צפויה להעסיק את השופטים כמה וכמה דיונים, דבר שמעלה את החשש כי אכן ההליך המשפטי עשוי לעכב את התקדמות הקמת השכונה ולפגוע משמעותית בלחות הזמנים להקמת השכונה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

מהחברה הכלכלית לאשקלון סרבו להתייחס לפרשה כל עוד היא מצויה בעיצומו של הליך משפטי. גם עורכי דינם של י.ד עשוש ושל חומרי ר. אבו קוש העדיפו שלא להתייחס לפרשה כדי לא לפגוע בהליך המשפטי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר