הטלפון הזעיר שהחביא במבושיו
הטלפון הזעיר שהחביא אסיר במבושיו

כלא שקמה: אסיר בטחוני נתפס עם טלפון סלולרי זעיר בתחתונים

המגנומטר צפצף והאסיר טען שזה בגלל פלטינות. רגע לפני שנתבקש להתפשט החליט להוציא את הטלפון מבין מבושיו. הוא סרב להסביר איך הבריח את הטלפון לתוך הכלא

פורסם בתאריך: 12.3.19 14:24

     

בבית משפט השלום באשקלון הוגש כתב אישום נגד אסיר בטחוני המשתייך לארגון הפת"ח ברצועת עזה אשר לפני מספר ימים גילו בלשי יחידת דרור, היחידה המיוחדת של שירות בתי הסוהר, שהוא מחזיק טלפון נייד בניגוד לחוק.

תחילת הפרשה לפני כשבוע. לימ"ר דרור הגיע מידע מודיעיני על אסיר שכלוא בכלא שקמה ואשר מבצע שיחות טלפוניות באופן קבוע מבין כותלי הכלא. שמו ופרטיו של האסיר היו ידועים: תושב עזה, בן 37 אשר נכלא למשך 13 שנה לאחר שהורשע בנסיון לרצח וחברות בארגון טרור.

בית המעצר בכלא שקמה. צילום דוד לוי

בלשי היחידה הגיעו לכלא וביקשו ממנו להגיע לבדיקה. הבדיקה על גופו החלה באמצעות מכשיר מגנומטר, גלאי מתכות וזה צפצץ כאשר הוצמד לאזור חלציו של האסיר. האסיר תחילה טען כי יש לו פלטינות באותו באותו איזור והן אלו שגורמות לשטף המגנטי להתריע על זיהוי מתכת.

לאחר בירור בתיקו הרפואי שללו הבלשים את גרסתו והודיעו לאסיר כי הם יבצעו עליו חיפוש בעירום. רגע לפני שנתבקש להוריד את בגדיו החליט הבחור למנוע את הבושה והודיע להם כי ימסור להם את המכשיר שעל קיומו התריע גלאי המתכות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




האסיר שלף מתחתוניו טלפון נייד זעיר מאולתר שאורכו, כפי שניתן לראות בתמונה באורך רוחבן של שלוש אצבעות כף יד. בתוך הטלפון הותקן כרטיס SIM שבאמצעותו התחבר לרשת הסלולרית וביצע במשך תקופה מסויימת שיחות אל מחוץ לכותלי הכלא.

ההערכה היתה כי כדי להשתמש איתו לאורך זמן רב הוא אמור להטעין אותו מדי תקופה. צוות בית הסוהר החל לבצע חיפוש בחדרו וכשהגיעו למיטתו מצאו מטען שמוסלק בה ושמתאים להטענת הסוללה של הטלפון שנמצא ברשותו.

האסיר נעצר ומאז הוא שוהה במעצר. סביבת המאסר וסביבת המעצר הן שונות. בסביבת המאסר האסיר הוא משתתף בפעילויות במסגרת הכלא ובשונה מזה, במעצר הוא מנותק מכל אלה.

בחקירתו הכחיש את המיוחס לו. אגב, לאחר התפיסה הסוהרים ביצעו בדיקה חוזרת עם כלאי המתכות אלא שהפעם גלאי המתכות לא צפצף.

תדפיסי השיחות הוכיחו כי אכן בוצעו שיחות בכרטיס ה-SIM. האסיר סרב להסביר כיצד ומי סייע לו בהברחת המכשיר לתוך הכלא.

כאמור, כתב אישום הוגש נגדו בבית משפט השלום באשקלון על ידי פרקליטות מחוז דרום. בעבר גרם להצתה בתוך הכלא וגם עליה נשפט ונענש בעוד שלוש וחצי שנות מאסר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר