קראה למאבטחת "אתיופית מסריחה" ותפצה אותה ב- 25,000 שקלים

האירוע המביש התרחש לפני שנתיים וכעת קבע בית המשפט כי על העובדת לפצות את המאבטחת

פורסם בתאריך: 3.3.19 21:51

     

הביטויים שסיננה עובדת המוסד לביטוח לאומי באשקלון כלפי מאבטחת הסניף עלו לה ביוקר.

יוצאי אתיופיה ובני משפחותיהם זוכים כבר שנים רבות ליחס מפלה מאנשים כאלו ואחרים שאינם מכילים את השוני בצבע העור ולעיתים גם את דרכי ההתנהגות השונים. כשזה קורה מצד הממסד ומצד גורמים המזוהים עימו הדבר מקבל משנה תוקף וחשיבות.

מה שקרה לפני שלוש שנים בסניף המוסד לביטוח לאומי באשקלון ממחיש באיזו קלות ניתן להשתלח בבת העדה האיתיופית על לא עוול בכפה.

סניף הביטוח הלאומי באשקלון. אילוסטרציה: אלירם משה

זה קרה בבוקרו של עוד יום עבודה בסניף האשקלוני שמטפל בתושבי העיר והאזור. אחת הפקידות בסניף הגיעה למקום עבודתה וביקשה להיכנס לחניון המסודר לעובדי המקום אלא שבשל עומס כלי רכב ומשאיות שפרקו סחורה בכניסה למחסן הסופרמרקט הסמוך נאלצה העובדת להחנות במגרש חניה הציבורי סמוך בתשלום.

חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

היא החנתה את הרכב וניגשה זועמת למקום העבודה שבפתחו ניצבו מתוקף תפקידם מאבטחי הסניף. היא החלה להתלונן ולהאשים את המאבטחים שאינם מבצעים את עבודתם במניעה מהמשאיות לחסום את הגישה לחניון לעובדי המקום.

אמנם באותו יום לא היתה קבלת קהל אך באותם רגעים צעירה תושבת אשקלון העובדת כמאבטחת טיפלה בכניסתם של מוזמנים שהגיעו לסניף. היא ניסתה להסביר לפקידה הזועמת כי הסופר הממוקם בבניין היה סגור כמה חודשים וכעת חזרה תופעת חסימת הכניסה לחניון על ידי משאיות.

כמה דקות לאחר מכן, לאחר שהבינה שהיא צריכה לשלם עבור החניה בחניון הציבורי היא יצאה מהמקום דרך עמדת המאבטחים ואמרה "גם כן האתיופית המסריחה הזו, אני אתן לה סטירה". המאבטחת האיתיופית שאליה הופנו הדברים אמנם לא שמעה את הדברים אך חברתה סיפרה לה על כך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר מספר דקות חזרה העובדת למקום והמאבטחת פנתה אליה לוודא האם אכן אמרה את הדברים המעליפים ואולי לתת לה הזדמנות לחזור בה מדבריה ולחזור לשגרת העבודה. אלא שהעובדת המשיכה באותה דרך מבזה "בטח שאני אגיד לך יא אתיופית מסריחה, אל תצחקי איתי ואל תפני אליי בכלל".

המאבטחת החליטה להגיש נגד העובדת תביעה בגין לשון הרע עם בקשה לפצותה בסך 100,000 שקלים.

המשפט נמשך כשנתיים. במהלכו העובדת התנצלה, ביקשה את מחילת המבאבטחת אך הצדדים לא הגיעו להסכמה. בין העדים היו מאבטחות שעבדו במקום ושמעו את שת האמירות הפוגעות כלפי המאבטחת בת העדה האתיופית.

לבסוף החליטה השופטת אורית חדד וחתמה את פסק הדין בהחלטה "בהביאי בחשבון את מכלול הנסיבות, לרבות את נסיבות האמירה והאומר ואת דוגמאות הפסיקה להן הפנו הצדדים, מצאתי מקום להעמיד את הפיצוי לו זכאית התובעת ע"ס של 25,000 שקלים. שיעור זה ישולם ע"י הנתבעת בצירוף הוצאות משפט ושכ"ט בשיעור כולל של 6,000 שקלים".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר