בניין יחידת לה"ב 433. צילום: ניר קידר
בניין יחידת לה"ב 433. צילום: ניר קידר

היחידה החדשה של להב 433 עצרה בעלי חברת כוח אדם מאשקלון

מדובר במעצרים במסגרת היחידה שנועדה לחקור עבירות בתחום הבטיחות בעבודה. לאחר יומיים במעצר, שוחררו בעלי החברה העוסקת בהשמת עובדים בתחום המנופאות

פורסם בתאריך: 31.1.19 15:24

     

בשנים האחרונות עלתה רבות המודעות לתאונות עבודה ולבטיחות בעבודה, הדבר לא נעלם מעיני המשטרה שהקימה יחידה מיוחדת לטיפול בעבירות בתחום הבנייה. היחידה החדשה לחקירת תאונות עבודה נקראת "פלס" והיא נמצאת תחת פיקודה של להב 433 והיא משותפת למשטרה ולמשרד העבודה.

במסגרת המעצרים הראשונים של החברה, היא עצרה השבוע בני זוג מאשקלון שניהלו חברת כוח אדם בתחום המנופאות בשם א.ל. מגדלים. בני הזוג ארקדי פסיק וילנה קונדירוב נעצרו ויחד עמם נעצרו עוד תשעה מעורבים בחשד למעורבות בעבירות בטיחות על-פי פקודת הבטיחות ותקנותיה, שימוש לא זהיר במכונות, קבלת דבר במרמה וכן עבירות נוספות.

מנוף עגורן באתר בניה

על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, ניהלו חברות כח אדם, בתחום השמת המנופאים ואספקת מנופים לאתרי בנייה ברחבי הארץ תוך כדי ביצוע עבירות פליליות ועבירות בטיחות חמורות. חברת א.ל. מגדלים היא בבעלות קונדירוב ואילו פסיק הוא רק שכיר בחברה, אלא שבמשטרה חושדים כי פסיק הוא הבעלים והרוח החיה מאחורי החברה.

במשטרה אמרו כי "מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף משרד העבודה והרווחה ורשות המיסים ומתמקדת בעבירות על תקנות הבטיחות תוך סיכון חיי אדם", ועוד נמסר כי"היחידה לחקירת תאונות עבודה תמשיך ותעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים על מנת להביא את מבצעי העבירה לדין".

המעצרים התבצעו ביום שלישי ומעצרם של בני הזוג הוארך והיום הם שוחררו בהסכמה לביתם. חשודים אחרים שוחררו עוד ביום שלישי בתנאים מגבילים. שני חשודים נוספים, בהם בנו של פסיק, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם מאחר והם שמרו על זכות השתיקה ולא שיתפו פעולה עם החקירה אך בית המשפט הורה לשחרר אותם וגם ערעור שהוגש בעניינם נדחה.

עו"ד לימור רוט חזן המייצגת שניים מהחשודים בפרשה מסרה כי "העובדה שמתקיימת חקירה, אין משמעה שכל עובדי החברה המדוברת אכן מעורבים בפועל בביצוע עבירה כלשהי. השחרור של שני מרשיי מדבר בעד עצמו".

עו"ד לימור רוט חזן. צילום: אורי קריספין

פרקליטיהם של בעלי החברה, עוה"ד קובי ואורי גולדמן: "אנו שמחים כי במסגרת השחרור הוסכם כי החברה תמשיך לפעול לרבות פעילות של חשבונות הבנק של החברה וכי יבוצע כסדרו תשלום משכורותיהם של כל המנופאים ועובדי החברה, ובכך נמנעה אפשרות של הפסקת עבודה בעשרות אתרי בניה בארץ.
מעבר לכך, נמתין לסיום החקירה, שבסופה, כך אנו בטוחים, יתבהר כי מרשינו לא ביצעו כל עבירה ונעצרו לשווא".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן התייחס אף הוא למעצרים הללו ומסר כי "היחידה לחקירת תאונות עבודה שהקמתי לאחרונה כבר מביאה תוצאות ומונעת פגיעה בחיי אדם. החקירה שמנהלת היחידה החוקרת כבר מייצרת את ההרתעה אותה רצינו לייצר ואני בטוח שהיא תגרום לקבלנים להעלות את נורמות הבטיחות באתרי העבודה ברחבי הארץ ולשמור על חיי העובדים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר