הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה
הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה

“בוני וקלייד” הגרסה האשקלונית

בני זוג מאשקלון נעצרו בתל אביב לאחר שעל פי החשד ביצעו הונאות של חנויות ובתי עסק באמצעות כרטיסי אשראי. אחד החשדות הוא שהגבר רכש לבת זוגו תכשיטים באמצעות ההונאות

פורסם בתאריך: 18.1.19 13:24

     

תושב אשקלון נעצר עם בת זוגו ושותף נוסף בחשד להונאה ומרמה. על פי החשד, החשוד יחד עם שותפיו עברו בין עסקים שונים, מסרו מידע כוזב ומצג שווא וגנבו פריטים בעשרות אלפי שקלים.

החשודים הגיעו, כך על פי החשד, לבתי עסק במקומות שונים ברחבי הארץ, הציגו את עצמם כבעלי חברה קבלנית הזקוקים למוצרים שמספק אותו בית העסק, ביצעו הונאה באמצעות כרטיסי אשראי, ובכך פגעו בפרנסתם של המתלוננים. על פי המשטרה, החשוד ובת זוגו היו המנוע המרכזי בעבירות ההונאה, כמו כן הוא חשוד כי גם סיפק לבת זוגו תכשיטים יקרי ערך באמצעות אותם מעשי הונאה.

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

החקירה נפתחה בתחילת חודש ינואר בתחנת המשטרה תל אביב צפון בגין הונאה ומרמה בכרטיס חיוב בכמה עסקים. עם התפתחות החקירה נגלה לצוות החקירה שהחשודים עסקו בהונאה שיטתית ושעוד כמה בתי עסק נפלו קורבן.

החשודים הובאו השבוע בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ובמהלך הדיון גם הוצגו סרטונים שבהם נראה, לכאורה, החשוד בחנות תכשיטים, כשהוא מבצע את המעשה. מעצרם של השניים הוארך פעמיים לצורכי חקירה, והמשטרה הגישה בקשה גם להארכה שלישית.

“העבירות אותן ביצע החשוד אינן עבירות רכוש במישור הקלאסי והן כן מגבשות את מסוכנותו”, אמרה בבית המשפט נציגת המשטרה, “מסוכנותו של החשוד נשקפת מחומר החקירה שהונח בפני בית המשפט, בו החשודים, ללא מורא, גוזלים פרנסתם של אחרים, פוגעים בחוסן הכלכלי של בית העסק ושל חברות האשראי והסליקה. החשוד ושותפו לדבר העבירה פעלו יחד לשם הונאת בתי עסק ויש לאפשר למשטרת ישראל לסיים את החקירה ולהגיע בפני בית המשפט עם כלל הראיות וההחלטות של גורמי התביעה וזאת ללא אפשרות של שיבוש הליכי חקירה ואי גרימת מסוכנות לציבור”.

השופט קבע כי יש לשחרר את החשוד למעצר בית: “עדיין מדובר בעבירות רכוש שהכלל הוא שהן אינן מגבשות עילת מעצר והחריג הוא בהתקיים נסיבות מסוימות שיגבשו עילה שכזו. עלי להוסיף לומר כי ביצוע העבירות בסכומים לא מבוטלים, במקרים לא מעטים, יכול בהחלט לגבש עילה. אולם גם כאשר קיימת עילת מעצר, יש לבחון האם ניתן להסתפק בחלופה”. עוד ציין השופט כי בהחלטתו התחשב בעובדה שהחשודה נעדרת עבר פלילי, ולחשוד עבר פלילי שאינו מכביד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המשטרה לא ויתרה והגישה ערעור כנגד שחרור של בן הזוג לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אלא שבית המשפט החליט שלא להאריך את מעצרו אלא רק החמיר מעט בתנאי מעצר הבית שלו.

עו"ד אביחי חג'בי

עו”ד אביחי חג’בי, המייצג את החשוד המרכזי, מסר בתגובה: “החלטות בית המשפט המחוזי והשלום מדברות בעד עצמן. מרשי מסר גרסה ברורה אשר דבק בה גם היום כי לא ביצע שום עבירה. אני סבור כי בסופו של יום התיק ייסגר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר