ג'וינט. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
ג'וינט. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

מכר סמים ליד בית ספר ולא יישב בכלא

הצעיר סיפק את הסמים לקטינים בסמוך לאחד מבתי הספר בעיר. כשנעצר ניסה לשבש את החקירה. עברו הנקי והודאתו, אפשרו להטיל עליו עונש קל שאינו כולל מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 23.12.18 14:29

     

צעיר תושב אשקלון מכר לפני כשנה סם לתלמיד בן 16 בפתח בית הספר בדרום העיר. המקרה התרחש בחורף האחרון, כאשר נערה קטינה שאלה קטין אחר אם יש לו משהו לעשן. הקטין אמר לה שכן והתקשר לצעיר האשקלוני שבתוך זמן לא רב הגיע לשער בית הספר ומסר לקטין 0.58 גרם חשיש בתמורה ל-50 שקלים. המתווך מסר לקטינה את הסם וזו שילמה לו את העלות – 50 שקלים.

במקרה אחר, חודשיים לאחר מכן, פנה קטין אחר לקטין המתווך ושאל אותו "האם יש לחבר שלך?" מילת הקוד היתה ברורה והוא מסר לו כי יארגן. מאוחר יותר נפגשו השניים בשכונת גבעת ציון שם מסר המתווך לקטין את הסם בתמורה ל-50 שקלים. המקור לסם, כך הוברר, היה אותו צעיר שכבר סיפק בעבר סמים לקטינים.

באנג. כלי עישון גראס. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה נכנסה לתמונה, הצעיר ספק הסמים נעצר והחלה חקירה באשר לתופעת אספקת הסמים אל כותלי בית הספר באמצעות הקטין המתווך. בתחילת החקירה ביקשה המשטרה מהצעיר למסור לה את הטלפון הנייד שלו לצורכי חקירה אך הצעיר, בשיחה שקיים עם אביו ביקש ממנו למחוק את כלל המידע המצוי בטלפון כדי להעלים ראיות הקושרות אותו עם העבירות.

התביעה הצליחה להוכיח ולבסס את האישומים כלפיו בשני המקרים המתוארים בלבד, אך אין מן הנמנע כי מדובר בדפוס פעולה שחזר על עצמו כמה וכמה פעמים בין הצעיר לתלמידים, עד שהמתווך כבר קנה לו שם בין כותלי בית הספר.

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

כתב האישום הוגש בבית משפט השלום בקריית גת, שם הורשע הצעיר בעבירות של "אספקת סמים מסוכנים" ו"ניסיון שיבוש הליכי משפט"

תחילה דרשה הפרקליטות לגזור עליו עונש של מאסר בין חצי שנה לשנה בשל חומרת מעשיו. לאור הודאתו ושיתוף הפעולה שלו עם שירות המבחן הרף ירד והפרקליטות ביקשה להשית עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות, מאסרים מותנים, קנס גבוה, התחייבות ופסילת רשיון הנהיגה שלו.

מדובר בצעיר שמלבד אירוע של "התנהגות פרועה במקום ציבורי" אחד לא היה לו עבר פלילי כלל. הוא הודה במיוחס שלו ולזכותו עמדה גם הטענה שמדובר בכמות סם קטנה מאוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כדי להקל בעונש ביקשה עורכת דינו מבית המשפט כי בגזר הדין ינתן משקל ל"עברו הפלילי הבלתי מכביד, לגילו הצעיר, ולעובדה כי הלה הודה במיוחס לו וקיבל אחריות על מעשיו"  לבסוף גם ביקשו שיתנתן גם משקל ל"מצבו הנפשי, לטראומה שנגרמה לנאשם כתוצאה ממעצרו, להליך הטיפולי שעבר, ולכך שמאז שחרורו מהמעצר הוא לא השתמש בסמים ולא הסתבך עוד בפלילים" וביקשה עתרה שלא לפגוע בנאשם ובתעסוקתו.

נגה שמואל מאייר. צילום: אתר הרשות השופטת

לאחרונה נגזר הדין. "בית המשפט אינו מקל ראש בחומרת מעשיו של הנאשם, ומביע מהם סלידה רבתי. אולם, באיזון הראוי בין מכלול השיקולים והנסיבות אשר פורטו לעיל, הגם אם לא בלי התלבטות, ובייחוד בשים לב לכך שעסקינן בנאשם צעיר, שהודה בביצוע העבירות והביע צער וחרטה על מעשיו, לאור ההליך הטיפולי שאותו הוא עבר ועודנו צפוי לעבור; לנוכח המלצת שירות המבחן; ולאור החשש שמא השתת ענישה בדמות מאסר לריצוי בעבודות שירות תפגע אנושות בהליך השיקום שעובר הנאשם, מצאתי כי ניתן בזו הפעם ללכת לקראתו ולבכר את שיקול השיקום בעניינו" כתבה השופטת נגה שמואלי מאייר בגזר הדין והוסיפה "אשר על כן, אמנע מלהשית על הנאשם עונש מאסר. כאן אף אזכיר, כי בשלב זה, כאשר יש סיכוי לא מבוטל כי הנאשם ייגמל באופן סופי מהשימוש בסמים ויחזור לדרך הישר, הרי שאינטרס השיקום איננו האינטרס שלו בלבד, כי אם של החברה כולה. שכן, ככל שהנאשם ישתקם, היא תקבל בחזרה לשורותיה אזרח נורמטיבי, פרודוקטיבי, שומר חוק ונקי מסמים. דומני כי השתה של עונש הכולל רכיב של מאסר, עונש שכאמור ייתכן שיהיה בו כדי לקטוע את ההליך השיקומי שעובר הנאשם, עלולה לפגוע הן באינטרס הפרטי של והן באינטרס של החברה כולה.

לבסוף גזרה עליו השופטת 500 שעות למען הציבור, שיתוף פעולה עם שירות המבחן ותכנית השיקום שלו, קנס בסך 5000 שקלים, התחייבות כספית על סך 10,000 שקלים שלא יעבור עבירה שקשורה לסמים, שלילת רשיון הנהיגה למשך חצי שנה. עוד נגזרו עליו עונשי מאסר על תנאי שלא יעבור עבירות סמים בשנים הקרובות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר