נכה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
נכה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

הפיצויים על הרשלנות בלידה: 6.5 מיליון שקלים

בעקבות רשלנות בזמן לידה נגרם לתושב האזור נזק מוחי בלתי הפיך. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את הסכם הפשרה, שלפיו המדינה תפצה אותו במיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 7.12.18 11:50

     

6.5 מיליון שקלים זה סכום הפיצויים שקיבל תושב האזור, זאת לאחר שנפגע בעקבות רשלנות רפואית במהלך לידתו. הצעיר כיום בן 22 וסובל, בין היתר, מפגיעה מוחית הכוללת שיתוק מוחין, ליקוי למידה ואפילפסיה. התביעה הוגשה לפני כחמש שנים באמצעות עו”ד דרור טיירו, המתמחה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית, לבית המשפט המחוזי בירושלים.

תחילת הפרשה בשנת 1996, אז החלה האם, שהייתה בהיריון, לסבול מזיהומים חוזרים בדרכי השתן בעקבות חיידק סטרפטקוק מסוג B. בשל כך הייתה תחת מעקב במשך כל ההיריון. כשהגיעה האם לחדר הלידה לא אוזכר פרט זה בגיליון הקבלה ולא נכתב כי מדובר בהיריון בר סיכון.

הריון מסוכן. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב – INGIMAGE

שעות אחרי שהגיעה לחדר הלידה עלה לה החום והיא החלה לסבול משלשולים. ספירת דם העידה על תהליך זיהומי חריף ובבדיקת דם זוהו חיידקי הסטרפטקוק. היא קיבלה טיפול אנטיביוטי חד פעמי לווריד ואקמול להורדת חום. בהמשך החלו שינויים בדופק העוברי ובקצב לב העובר. כ-24 שעות לאחר שהתקבלה בחדר הלידה נולד התינוק בלידה רגילה ובמשקל של 3,830 גרם. הוא נולד עם דופק לב איטי, גפיים כחולים וללא נשימה. הילוד טופל מיידית על ידי רופאת ילדים, בוצעה הנשמה ושטיפה של מיתרי הקול ומצבו השתפר.

אולם כחצי שעה אחרי הלידה נמדדה חמצת מטבולית קשה, ובצילום חזה נראו תסמינים מפוזרים המתאימים לתסמונת שאיפת מקוניום (צואת העובר שהופרשה אל מי השפיר) ודלקת ריאות. בגיל תשע שעות הוא החל לסבול מפרכוסים, זאת בשל סטרס שעבר בלידה שגרם לשחרור הצואה ברחם ושאיפתה. בבדיקות שנעשו לאחר מכן נמצא בשלייה חיידק ה-GBS, ובדיקה הפתולוגית של השלייה הראתה דלקת חריפה וקשה בקרומים ובחבל הטבור. גם מהילוד נלקחו תרביות, ובכולן נמצאה צמיחה של חיידק ה GBS. בכתב התביעה המתוקן צוין גם כי השעתיים האחרונות שלפני הלידה לא תועדו בגיליונות הרפואיים.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

פרופ’ משה ראובן פייזר, מומחה במיילדות, שהגיש את חוות דעתו לבית המשפט וקבע כי בניגוד להנחיות המקובלות והפרקטיקה המקובלת והנהוגה לא הייתה התייחסות של הצוות הרפואי למידע של מעורבות חיידק ה-GBS ולא הוחל הטיפול המחייב באנטיביוטיקה מתאימה באופן רציף לווריד ולאורך כל מהלך הלידה, זאת כדי למנוע התלקחות דלקתית שעמדה לפגוע באם ובעובר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מומחה נוסף, ד”ר ערן אהרון, בדק גם הוא את התיק הרפואי ובחוות דעתו פירט את מחדלי צוות המיילדים שהובילו לאירוע. כך למשל נכתב כי צוות המיילדים לא הגיב להאטות שנצפו במוניטור. “לו הייתה מתקבלת החלטה על טיפול במצוקת העובר בשלב מוקדם ובכישלונה דיון לחילוץ העובר וסיום הלידה, הפגיעה בתובע הייתה נמנעת”, קבע.

ההורים טענו כי לא ננקטה זהירות סבירה וכי הצוות המטפל התרשל. כמו כן, היעדר הרישום של מהלך הלידה בשעות קריטיות גרם נזק נוסף. “הנזק נגרם בגין רשלנותם וחוסר זהירות והפרת חובתם שבחוק של הנתבעים”, נכתב.

עו"ד דרור טיירו

כתב התביעה שהגיש עו”ד טיירו מפרט גם את ההשלכות של הפגיעה: “מתקשה בהליכה, מאבד שיווי משקל בקלות, מתקשה בכל פעולה בסיסית, זקוק להשגחה מתמדת ועזרה בפעולות בסיסיות כמו לבוש, אכילה ורחצה. תלוי במידה רבה בהוריו ברוב שעות היממה”.

כמו כן, כתב עו”ד טיירו כי חלה החמרה באפילפסיה ולמרות הטיפול התרופתי הוא סובל מהתקפים רבים ואובדן הכרה. “ברור אם כן שלאור מגבלותיו הוא אינו יכול להשתכר ויזדקק לעזרה, סיעוד, השגחה, ניידות, התאמת דיור, טיפולים רפואיים ומעקבים רפואיים כל חייו”, נכתב.

לאחר הגשת ראיות בתיק, שנמשכו כאמור כחמש שנים, הגיעו הצדדים להסדר פשרה שלפיו בית החולים ישלם לתובע ארבעה מיליון שקלים. בנוסף המוסד לביטוח לאומי ישלם לתובע קצבאות בשווי של כשניים וחצי מיליון שקלים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר