בית המעצר בכלא שקמה.
בית המעצר בכלא שקמה.

ירה לעבר המוכר בקיוסק – יישב ארבע וחצי שנים בכלא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלח צעיר תושב אשקלון למאסר ממושך של ארבע וחצי שנים לאחר שזה ירה במוכר בפיצוציה שסרב למכור סיגריות לקטין שאותו שלח לקנות. הוא יפצה את המוכר גם ב-20,000 שקלים

פורסם בתאריך: 3.10.18 14:43

     

זה קרה בחודש יוני אשתקד. שעת לילה. הצעיר, ביקש משכנו, נער קטין, כי יקנה עבורו סיגריות וחטיף ונתן לו שטר של 100 ₪. הקטין הגיע לפיצוציה הסמוכה. וניסה לקנות עבור השכן את הסיגריות. המוכר השיב כי הוא אינו מוכר סיגריות לקטינים, ואמר לקטין לומר לצעיר שהוא לא מוכר סיגריות לילדים, שהוא לא מוכן למכור יותר לו בירות בלילה; שזו פעם אחרונה שהוא שולח אליו ילדים. את דבריו חתם המוכר באמירה מזלזלת כלפי הצעיר.

פיצוציה. אילוסטרציה: מוטי מילרוד

הקטין סיפר לצעיר את דברי המוכר מה שהרתיח אותו עד מאוד. הוא התקשר למוכר ואמר לו "אתה רוצה אני אבוא יזיין אותך". המוכר השיב לו שיבוא אם הוא רוצה. לאחר השיחה, הצעיר הזועם אמר לקטין כי הוא הולך להרוג את המוכר, "לזיין אותו במכות" ו"לשבור לו את כל עצמות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שעתיים לאחר מכן הגיע הצעיר, יחד עם חבר כשהוא רכוב על קטנוע, עצר את הקטנוע סמוך לפיצוציה ואמר לו שאם יש לו אומץ שיגיע לחניה האחורית. המוכר השיב לו שהוא יגיע, והשניים המשיכו בנסיעה לחניה האחורית.

המוכר הצטייד במפתח ברגים והחל לצעוד לעבר החניה האחורית כשעמו שני חברים. מיד לאחר שהמוכר הגיע לחניה, הצעיר שנעמד מאחורי רכב חונה, החל לירות באקדח לעברו, ירייה אחת לפחות. במוכר ברח עם חבריו תוך הצעיר רודף אחריו ומנסה לירות בו.

אילוסטרציה א.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

כתב האישום הראשון ייחס לצעיר מעשים נוספים אך במסגרת עסקת הטיעון סוכם שהוא יודה ויורשע רק באירוע המתואר.

במהלך המשפט שירות המבחן הגיש תסקיר שממנו עולה כי הצעיר כאמור רווק בן 25 המצוי בזוגיות ואב לתינוקת בת 3 חודשים. מתגורר ביית אימו ועובד בעבודות מזדמנות. עוד הוברר כי הוא עצמו עבר ניסיון התנקשות כאשר ירו לעברו. גדל בסביבה קשה ואינו מכיר את אביו ואינו יודע את זהותו. מגיל 8 עד 14 שהה בפנימייה לילדים בסיכון ולאחר מכן סרב להמשך בפנימייה וחזר לבית אימו. הוא סיים 9 שנות לימוד ויצא לעבוד. בצבא ערק כבר חודש לאחר גיוסי למשך שבעה חודשים.

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

"בגזירת העונש המתאים לנאשם אני מביא בחשבון את הודאת הנאשם – הגם שהיא באה לאחר שהמתלונן מסר את עדותו בבית המשפט, את גילו הצעיר יחסית של הנאשם, את נסיבות חייו המורכבות, את העובדה שהוא אב לתינוקת, את מצבה של בת הזוג שלו, את הפגיעה הצפויה לנאשם ולמשפחתו מהמאסר, את סיכויי שיקומו, את העובדה שהוא שוהה במעצר, שתנאיו קשים ממאסר, מזה כשנה; ואת הסדר הטיעון – במסגרתו הגבילה המאשימה את עצמה לעתור להטיל על הנאשם 63 חודשי מאסר בפועל" כתב השופט אליהו ביתן בהחלטתו.

לבסוף נגזרו על הצעיר 4 וחצי שנות מאסר בניכוי השנה ושלושה חודשים בהם הוא כבר עצור, עונש של שנת מאסר על תנאי אם במשך השלוש השנים מרגע שישתחרר יעבור עבירת נשק או אלימות מסוג פשע ובנוסף לזאת הצעיר ישלם למוכר פיצוי של 20,000 שקלים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר