משפחתו של סוסן. צילום יוסי פרטוק
משפחתו של סוסן. צילום יוסי פרטוק

משפחתו של חיים סוסן שמת במסיבת הטבע: "הוא לא השתמש בסמים"

המשפחה מותחת ביקורת על המשטרה שלדבריה טרטרה אותם עד לצפון כדי להיחקר וגם מלינה על חרושת השמועות שהמנוח נפטר לכאורה מצריכת יתר של סמים. המשטרה: "תוצאות בדיקת הדם טרם הגיעו"

פורסם בתאריך: 3.10.18 19:07

     

מאות ליוו אמש את חיים סוסן בדרכו האחרונה. סוסן נטמן בבית העלמין בגבעת ציון באשקלון. ההלוויה היתה קשה וכואבת ומאות ממוקירי זכרו התקשו לעכל את דבר מותו של חברם.

כזכור, בערב החג השני התקיימה בצפון פסטיבל מוזיקה אלקטרונית שבו השתתפו כעשרת אלפים משתתפים. סוסן, מסיבה כלשהי התמוטט במהלכה וניסיונות החייאה ממושכים לא צלחו ומותו נקבע. גבר נוסף תושב הצפון אף הוא מצא את מותו לאחר שהשתתף באירוע.

סוסן, בן 55, אב לשלושה מוכר לרבים בעיר כדמות חביבה וטובה. "בן אדם שכולם אהבו אותו. הוא היה יוצא מן הכלל, צנוע, עוזר לכל אחד" סיפר תושב העיר אשר מכיר את שושן מילדות "הוא היה רגיש, טוב לב. לא משנה מה היה קורה הוא הראשון שהיה רץ לעזור. אדם משכמו ומעלה".

חיים סוסן ז"ל

חיים סוסן ז"ל

בני המשפחה כאבו השבוע את לכתו של אבי המשפחה בפתאומיות. אם ילדיו, אילנית חיימוביץ' סיפרה השבוע לעיתונאים את השתלשלות האירועים. "הוא הלך למסיבה בשעה 12 בלילה ובשעה 10 בבוקר הגיעו אלי 3 שוטרים ממשטרת אשקלון. בהתחלה שאלו על הילדים שלי בגלל שאנחנו לא אותו שם משפחה. אמרו לי תשמעי היתה תאונה וחיים סוסן נפטר". מספרת בת הזוג. המשפחה התארגנה בלב כבד לנסיעה צפונה לתחנת המשטרה בקריית שמונה. שם תוחקרו על ידי הצוות המונה לחקור את נסיבות מותו של סוסן. "הגענו לשם ושאלו כמה שאלות. ביקשנו שלא יגעו בגופה, הסכמנו שאך ורק יעשו בדיקת CT" הוסיפה בת הזוג.

המשפחה כועסת על הפרסומים כי מדובר בצריכת יתר של סמים. "אין מצב שהיה דבר כזה. הוא יצא מפה בן אדם נורמטיבי לחלוטין, לא היה שום סימן" אומרת חיימוביץ' ומסתמכת על כך שלא נזקק להוציא סכום כסף כדי לצרוך חומרים כאלה "הוא יצא עם סכום כסף והמשטרה החזירה את אותו סכום. אין מצב. זה לא קיים. המשטרה אמרה שהם לא יכולים לדעת. תעשו בדיקות דם. לא צריך להיות דוקטור כדי להבין את זה".

פסטיבל "נוורלנד" היום. צילום: גיל אליהו

כך זה נראה. פסטיבל "נוורלנד" השבוע. צילום: גיל אליהו

סוסן כבר יצא בעבר למסיבות דומות ולפי דברי בת זוגתו בכל שנה היה משתתף במסיבה כזו, יוצא עם חברים נורמטיביים וחוזר בזמן וללא שום בעיה.

מה שחשוב למשפחה זה לטהר את שמו של סוסן שנפגע מאז המקרה באתרים אינטרנט וברשתות החברתיות. "סמים זה בטוח לא. כמו שהמשטרה אמרה שלטענת מד"א יכול להיות שהיו שם אנשים שהיו תחת השפעת סמים, יכול להיות שאולי בגלל זה. אבל מד"א, מצאו אותו ברצפה, לא מצאו אותו תחת השפעת סמים. אין פה שום עילה להגיד דבר כזה. זה להוציא לשון הרע על בן אדם. אם אין ממצא רפואי שזה באמת נכון, אי אפשר להוציא את זה החוצה".

ספיר ביתו של סוסן סיפרה על טוב ליבו של אביה. "אבא שלי היה בן אדם מדהים, מלא נתינה והוא עזר לכל בן אדם גם שהוא הכיר וגם שלא. אבא שלי היה בן אדם שכולם אהבו. היתה לו הלוויה שאני בעצמי לא ציפיתי שכמות כל כך ענקית של אנשים יגיעו" סיפרה ספיר והוסיפה "הוא היה בן אדם שהושיט יד לכולם. חייכן, שמח, אוהב. הוא היה בן אדם דגול, שופע אהבה, חום ושמחה. אין מילים לתאר את מה שהוא היה".

חיימוביץ מותחת ביקורת על התנהלות המשטרה שלדעתה היתה לקויה. "הם יכולו לקצר את כל המצב הזה. הם טירטרו אותנו ובהתחלה. זה לא הגיוני שהיינו צריכים להפעיל את איציק כהן סגן שר האוצר את זק"א ואת אנשי חב"ד כדי להריץ את עניין הקבורה. פשוט עינו אותנו. לא עושים דבר כזה. לא מפיצים שמועות בכתבות עוד לפני שאנחנו יודעים בעצמנו אם זה הוא או לא".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הבן אריאל סיפר על אישיותו של אביו. "אבא שלי עזר לכל בן אדם שהיה צריך את עזרתו ותמך בכל מי שהיה צריך . מה שעברתי בחיים הוא הוציא אותי מכל הרע. הוא לימד אותי רק את הטוב. הוא עזר לי תמיד ללכת רק בדרך הישר" סיפר אריאל . לגבי השמועות על נסיבות המוות טען כי זה שהשתתף במסיבות טבע לא אומר שהוא גם השתמש בסמים. "אבא שלי היה בן אדם מבוגר עם נפש של בן אדם צעיר. הוא אהב לבלות. הוא יצא למלא מסיבות טבע ואחת הסטיגמות הגדולות בארץ לגבי מסיבות טבע, זה שאלו מסיבות סמים. זה אחד הדברים הכי לא קשורים. אי אפשר לקשר בין מי שאוהב סמים לבין מסיבות טבע. אבא שלי לא נוגע בדברים האלה. הוא אהב לרקוד ולשמוח טבעי והוא לא היה צריך שום דבר כדי לשמוח ולרקוד וכל מי שהכיר את אבא שלי יודע את זה".

חיים סוסן ז"ל

בפרסומים השונים שכאמור גרמו למשפחה להתראיין ולדבר, נכתב כי סיבת המוות היא שימוש בסמים, אך עם זאת כדי להבין בדיוק מה גרם למוות פתחה המשטרה בחקירת נסיבות המקרה. ממשטרת המחוז הצפוני נמסר "נתיחה לא היתה בשל התנגדות המשטרה. בדיקה אכן היתה והתוצאות טרם הגיעו. לכשיגיעו הם יוכנסו לחומרי החקירה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר