מתוך מצלמות האבטחה בגן
מתוך מצלמות האבטחה בגן

המטפלת שתועדה תוקפת פעוטות לא תשב בכלא

בית המשפט גזר היום את עונשה של המטפלת שעבדה בגן פרטי בשכונת ברנע ותועדה כשהיא תוקפת פעוטות. "לילות של בכי", העידה אחת האמהות. "החלטה צודקת", אמרו הסנגורים שלה

פורסם בתאריך: 13.9.18 19:49

     

לפני כשנתיים וחצי סערה העיר אשקלון לאחר שהתגלה כי מטפלת בפעוטון פרטי בשכונת ברנע, תקפה את התינוקות הרכים. מעשיה תועדו במצלמות האבטחה של הגן וכך קיבלו ההורים תמונה אמיתית על מה שהתרחש שם באותם ימים. היום, גזר בית המשפט את דינה של המטפלת וקבע שלא תשב בכלא, זאת לאחר ששמע את הורי הפעוטות שנפגעו מהמטפלת ואף שמע גם הורים שצידדו במטפלת.

על פי כתב האישום שהוגש נגד המטפלת, במקרה הראשון, היא ניסתה להרדים את אחת הפעוטות שהייתה בת פחות משנתיים, "בכך שבשעה ששכבה הפעוטה על המזרן הפכה אותה מספר פעמים בחוזקה מהבטן לגב שפניה של הפעוטה נדחקים אל המזרן ותוך שהיא טופחת על גופה. הפעוטה שסירבה להירדם התיישבה על המזרן והנאשמת בתגובה תפסה את הפעוטה בכוח, הושיבה אותה בין רגליה, תפסה את צווארה וראשה והצמידה אותם למזרן באופן שימנע ממנה לקום. לאחר מכן, נשכבה הפעוטה על המזרן עד תום שעת ההשכבה".

במקרה אחר, כך על פי כתב האישום, השכיבה המטפלת פעוט כבן שנה וחצי על המזרן. משקם הפעוט ונעמד על רגליו, אחזה בו המטפלת והשכיבה אותו על המזרן והתיישבה מעליו כשהפעוט בין רגליה וזאת, על מנת שלא יזוז ממקומו. עוד היא נאשמת כי במספר הזדמנויות תקפה המטפלת מספר פעוטות  "בכך שאחזה בהם והטיחה אותם אל המזרן", כך על פי כתב האישום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הרגשנו שהיא כל הזמן חוזרת הביתה בוכה", סיפר בבית המשפט, אחד ההורים שבתו הייתה בת שנה וחצי בזמן המקרה. "ראינו במצלמות שהתעללו בה. היו מצלמות בגן… מאז המקרה שקרה היא בפחד. חסרת ביטחון כרגע. אנחנו קיבלנו טראומה כהורים. אישתי לא עובדת. אנחנו עם הילדה השנייה. את הקטנה אנחנו לא שולחים אותה לגן בגלל הפחד. אנחנו מבקשים שהמטפלת תקבל עונש".

אמא לילד שהיה בן קצת יותר משנה כשקרה המקרה סיפרה: "אני הוצאתי אותו באותו יום שקרה המקרה. הוצאתי גם את הילד האחר שהיה באותו גן. הוצאנו את שתיהם. נשארתי איתם שנה בבית. מאותו יום ועד היום הוא ילד שאנחנו איתו יום יום בטיפולים. קיבלתי טיפול עם עובדת סוציאלית שמגיעה אליי הביתה ועוזרת לו. יש לו התפרצויות זעם, אלימות קשה פיזית, קשה לו לסמוך על אנשים וזה מהרגע הראשון. שהוצאנו אותו היו לו המון התפרצויות זעם.  זו שנה קשה להיות עם ילד שעובר התעללות מהסוג הזה… היו לילות שלמים של בכי ללא שינה. אני מבקשת צדק. אני לא שופטת אף אחד. שופטת רק את עצמי והמשפחה שלי. יודעת מה אני עוברת. אני דורשת צדק".

מתוך מצלמות האבטחה בגן

מתוך מצלמות האבטחה בגן

מנגד הייתה אמא, דמות מוכרת מאוד בעיר ואף בארץ ויצאה להגנתה של המטפלת, "אני באתי לדבר בשבחה של ז'. ז' הייתה סייעת בגן, שהבת הקטנה שלי הייתה תינוקת שם. הבת שלי הייתה שם 3 שנים שז' הייתה שם. אני הכרתי את ז' שם בגן. ז' הייתה הגננת המועדפת על הבת שלי. הבת שלי הייתה חולה עליה ברמות שאי אפשר לתאר. והילדה שלי היא כל עולמי, אם הייתי יודעת שעשו לה משהו אני בעצמי הייתי הורגת אותם. הילדה שלי הייתה מתה עליה, אוהבת אותה".

אמא נוספת הגיעה לבית המשפט כדי לדבר בשבחה של המטפלת ואמרה: "הבן שלי היה בגן וז' טיפלה בו במשך שנתיים וחצי כמעט שלוש. אני מכירה את הנאשמת ורציתי לומר שהיא טיפלה בו בצורה מדהימה ועד היום הוא אוהב אותה וכשהוא רואה אותה הוא מזהה אותה ומתרגש. אני אומרת שהיא אישה טובה ותמיד כשנכנסתי לגן היא ישבה על הרצפה וכולם אהבו אותה. אני אומרת שהיא היתה מאוד מאוד טובה והיתה הלב וכולם תמיד אהבו אותה וזה הפתיע לשמוע שדווקא היא נפלה לסיטואציה הזאת. כל הילדים אהבו אותה וכל הילדים תמיד היו סביבה ואהבו אותה".

מתוך מצלמות האבטחה בגן

מתוך מצלמות האבטחה בגן

בעלה של המטפלת סיפר בבית המשפט על ההתנהגות שלה באותם ימים שעבדה בגן: "היא היתה חוזרת מהעבודה ומספרת לי איך היא מטפלת ומאכילה אותם ואמרתי לה שתראה אותם כמו הילדים שלה וככה היא עושה ואני מכיר אותה וגם בבית אני יושב כמו שיח והיא עושה הכל בבית… אני יודע שהיא אישה טובה אך היא מעדה, נכון כל אדם מועד ואני לא מצדיק את מה שהיא עשתה וזה קורה לכל אדם, זה לא שהיא עשתה הכל בכוונה ואני יודע מה היא יכולה לתת והיא נתנה את כל הנשמה בגן הזה. אני אומר כי היא לא עשתה את זה בכוונה, אולי מעידה קטנה קורה לכל אדם, אנחנו בני אדם".

הסנגורים של המטפלת, עורכי הדין לימור רוט-חזן ורובי גלבוע אמרו בבית המשפט כי "בסופו של דבר הנאשמת השכיבה את הקטינים בדרך בלתי מקובלת ואין חולק ויש להפריד הפרדה מוחלטת ומלאה בין גננת שמתעללת שנובעים מרצון להכות ילד לבין גננת ששגתה והיא אינה אישה עבריינית, ניתן לראות כי יש פה פגיעה משפחתית והיה פה שיימינג וגם כשדיברו על אחרות תמונתה עלתה. מדובר בנאשמת שנטלה אחריות והתנהגותה לאורך כל חייה חיובית".

עורכי הדין לימור רוט חזן ורובי גלבוע

עורכי הדין לימור רוט חזן ורובי גלבוע

ואילו התובעת בתיק אמרה: "אבקש להתייחס לדברי חברתי שאמרה כי הנאשמת פעלה בצורה שאינה מקובלת, הנאשמת תקפה את אותם קטינים ולבוא לצייר תמונה כי הנאשמת פעלה רק בצורה אגרסיבית חוטא לאמת. חברתי טענה שאין פה נזק, אמנם לא נגרמו לאותם קטינים חבלות עקב מעשי הנאשמת, אבל מדובר בנאשמת שפעלה בחוזקה".

בשלב הזה פרצה המטפלת בבכי ואמרה לשופט: "אני מצטערת. אני עוברת תקופה לא פשוטה. תתחשב בי".

השופט חיים נחמיאס

השופט חיים נחמיאס כתב בגזר הדין כי במקרה הזה "נפגע ערך חברתי חשוב ביותר, זכותו של כל אדם לשמירה על ביטחונו האישי ועל גופו ובפרט שלום גופם של קטינים חסרי ישע המהווים חוליה חלשה וחשופה בחברה שאין להם הכוח להגן על עצמם, זכותו של ילד להיות מוגן מפני הדמות המחנכת האמורה לשמש מודל לחיקוי עבורו".

לבסוף החליט השופט להטיל עליה עונש של מאסר על תנאי למשך חמישה חודשים, 200 שעות למען הציבור וכן קנס בגובה 2,500 ש"ח.

הסנגורים של המטפלת, עורכי הדין לימור רוט-חזן ורובי גלבוע מסרו בתגובה: "לאחר 3 שנים של השמצות חסרות בסיס וסבל בל יתואר שעבר על המטפלת, הוכיח ביהמש בפסק דינו, כי לא מדובר במעשים ברף חומרה גבוה וניתן להסתפק במקרה זה בעונשים לא מכבידים. מתוך העדויות שהצגנו היום לבית המשפט, בין היתר, באמצעות הורים לפעוטות הגן, ניתן היה להתרשם שמדובר המטפלת אהובה ומסורה שאמנם מעדה ושגתה, אך מנגד עומדות לה זכויות רבות. אנו מברכים על החלטתו הצודקת של בית המשפט במקרה זה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר