הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה
הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה

הנוכלים מאשקלון: 91 כרטיסי אשראי מזוייפים – 332 עסקאות

שני צעירים תושבי אשקלון מואשמים בבית המשפט כי במשך כחצי שנה הונו את חברות האשראי בסך של למעלה מ341,000 שקלים. כתב אישום הוגש כנגד שניים על ידי חטיבת התביעות במשטרת ישראל בגין עבירות הונאה בכרטיס חיוב, ועבירות נוספות, בסכום מאות אלפי ש"ח

פורסם בתאריך: 27.8.18 17:25

     

המוח האשקלוני מוכיח שוב יצירתיות. בבית המשפט השלום בקריית גת הוגש כתב אישום נגד אבישי כהן, תושב אשקלון בן 38 וצעיר נוסף בן 18 בגין הונאת ענק של חברות האשראי על גבם של לקוחות תמימים שפרטי כרטיסי האשראי שלהם הושגו במרמה מבלי ידיעתם ושוכפלו על עשרות כרטיסי אשראי.

כהן ושותפו הצעיר החזיקו בלא פחות מ-91 כרטיסי אשראי מזוייפים שעליהם הוטבע השם דוד כהן. השניים השיגו גם תעודת זהות מזוייפת על שם דוד כהן ותמונת פספורט של הצעיר מתנוססת בה.

כרטיסי אשראי מזוייפים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עם הכרטיסים ותעודת הזהות יצאו כהן ושותפו יצאו למסע הונאות בעשרות בתי עסק בכל רחבי הארץ. מעיון ברשימת בתי העסק שבהם ניסו 505 פעמים להעביר ולחייב במרמה את הכרטיסים המזוייפים ניתן להבין שהשניים אהבו יותר מכל לבצע את ההונאות בתחנות דלק.

בחלק מהמקרים הכרטיסים סורבו כי הגיעו למקסימום המסגרת או שנחסמו על ידי חברת האשראי שהחלה לחשוד במה שמתרחש אלא שהשניים שלפו כרטיסים אחרים וניסו בהם את מזלם.

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

רשימת ניסיונות החיוב חובקת ערים וישובים מדרום ועד כמעט צפון הארץ. באשקלון ניתן לראות שהשניים ביקרו בחנויות אופנה ובחנות חומרי בניין וביצעו עסקאות על סך אלפי שקלים. אבל כמה אפשר לקנות מוצרים כשאפשר פשוט ללכת לתחנות הדלק ובאמצעות תעודת זהות המזוייפת למשוך כסף מזומן. כך שעם הזמן כמעט כל בתי העסק שבהם בוצעו ההונאות היו תחנות דלק מבאר שבע בדרום ועד לנתניה בשרון.

כתב האישום מפרט את כלל הניסיונות ההונאה של הצמד. 332 עסקאות כובדו והשניים קיבלו במרמה טובין ששווין מוערך בכ-201,000 שקלים. 173 נסיונות חיוב סורבו וזאת בסך של כ-140,000 שקלים.

השניים ידעו כי בתחנות הדלק וביתר העסקים קיימות מצלמות במעגל סגור המתעדות את המתרחש. אז בכדי לטשטש את עקבותיהם הם היו מגיעים בכל פעם לבית העסק ברכב אחר. בדרך כלל היו להם נהגים שהיו מסיעים אותם לבתי העסק.

מה מתרחש בקופה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

הנהגים נחקרו וחלקם ישמשו כעדי התביעה במהלך הדיונים בבית המשפט.

השניים גם ידעו שברגע שמזוהה הונאה בכרטיס אשראי הכרטיס נכנס למעקב ומערכות האבטחה ממתינות לניסיון הבא של חיוב הכרטיס ולאחר מכן ינסו החוקרים לצפות במצלמות האבטחה של בית העסק ולהתחקות אחריהם. כדי להתחמק מתפיסה הם היו מקפידים להשתמש בכרטיס רק יום אחד ולמחרת ועוברים לכרטיס אחר.

עוצרים חשודים בביתם. צילום: דוברות המשטרה

כאמור, ביום חמישי הוגש כתב אישום כנגד השניים, כאשר נגד הצעיר הוגש כתב אישום בבית משפט לנוער מאחר והיה בגיל מתחת ל-18 שנים בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו. בנוסף לכתב האישום נגד כהן הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים. המעצר הוארך ובשבוע הבא ישובו הצדדים לדון בהמשך הארכת המעצר.

"משטרת ישראל באמצעות יחידות מקצועיות ומיומנות תגן על האזרח הנורמטיבי מפני אלו הבוחרים לפגוע בו, בביטחונו וברכושו, ותפעל למיצוי הליכי חקירה באופן אפקטיבי על מנת להביא לדין את האחראים לפגיעה זו בציבור", נמסר מהמשטרה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר