אילוסטרציה: מוטי מילרוד
אילוסטרציה: מוטי מילרוד

האם איחרה לקייטנה והכתה את אב הבית

תושבת אשקלון שאיחרה לאסוף את בנותיה מקייטנת סיף זעמה על אב הבית כשגילתה שבנותיה בתחנת המשטרה. היא תקפה אותו, ובית המשפט גזר עליה מאסר על תנאי

פורסם בתאריך: 3.8.18 14:16

     

בית משפט השלום גזר השבוע מאסר על תנאי ופיצוי של כמה מאות שקלים על תושבת העיר שתקפה אב בית במרכז הספורט באשקלון.
תחילת הפרשה בחודש יולי 2015, אז שלחה האישה את שתי בנותיה הקטנות לקייטנת סיף וריקודים סלוניים שהתקיימה במרכז בשעות 13:00-8:00. באחד הימים בוששה האם מלהגיע ולאסוף את בנותיה בסוף היום, ובשעה שלוש ורבע בצהריים נלקחו הבנות על ידי אחת המדריכות לתחנת המשטרה בעיר.

כרבע שעה לאחר מכן הגיעה האם ושאלה את אב הבית במקום היכן בנותיה. האיש בדק ובישר לה שהבנות הועברו לתחנת המשטרה. האם זעמה, כך על פי האישום נגדה, הכתה את אב הבית בפניו וגרמה לו לחבלה בשפה העליונה.

משם היא עשתה את דרכה לתחנת המשטרה באשקלון. אך גם שם, כך על פי כתב האישום, השתוללה, צעקה, קיללה לכל עבר ודחפה שוטרת כשביקשה לצאת מהתחנה. אב הבית הגיש תלונה במשטרה, וכשהחלו ההליכים המשפטיים נגדה התקשו תחילה רשויות החוק לאתרה.

גם לאחר שנמצאה לא התייצבה בבית המשפט והגיעה רק אחרי שהוצאו נגדה צווי הבאה. לבקשת סנגורה ניתנו בתיק דחיות לא מעטות, עד שבסופו של יום היא הודתה בכתב האישום המתוקן, הכולל עבירה של תקיפה הגורמת לחבלה של ממש לאב הבית וכן בעבירה של הפרעה לשוטר בתחנת המשטרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל על האם מאסר בפועל, שירוצה בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. בפרקליטות ציינו כי מדובר באישה חד הורית שיש לה קושי בוויסות רגשי והיא נוטה להגיב באימפולסיביות במצבים בהם חשה תסכול, וכך היא מגיבה מול הממסד. בנוסף, נטען כי יש סיכון להמשך התנהגות פוגענית מצדה וכי על בית המשפט לשכנע אותה ללכת לטיפול ולבחון את הקבוצות שהציעו לה, מה שיעשה טוב לה ולילדיה.

עורך דינה אביחי חג’בי טען בבית המשפט כי היא המפרנסת היחידה, ולכן למרות החשיבות שבטיפול, לא תוכל למצוא לכך פנאי. עוד נטען כי אם תצטרך לרצות עבודות שירות פרנסתה תיפגע וכפועל יוצא מכך גם ילדיה.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קרספין

בבית המשפט סיפרה האישה על מצבה הקשה והתנצלה על התקרית. היא סיפרה על התעללות מתמשכת שעברה מצד בעלה, עד שקיבלה גט בשנת 2016. “אני מפרנסת את הילדים לבד ומגדלת אותם לבד”, אמרה, “אני לא יכולה לאפשר לעצמי שלא לעבוד ומבקשת להתחשב בי, לסלוח לי. אני מתחרטת ומבקשת לסגור את התיק”.

לבסוף, כאמור, הסתפק השופט חיים נחמיאס במאסר על תנאי בלבד. נגזרו עליה שלושה חודשי מאסר על תנאי בגין התקיפה למשך שלוש שנים וחודש מאסר על תנאי בגין עבירת ההפרעה לשוטר. בנוסף, תשלום פיצוי על סך 750 שקלים לאב הבית. “חייה האישיים לא פשוטים וכל פרנסת שלושת ילדיה מוטלת עליה, והיא עושה ככל יכולתה להתפרנס בכבוד בעבודתה כעצמאית. לא מצאתי שום הצדקה להטיל עליה עונש מאסר בפועל גם לא בדרך של עבודות שירות, שמשמעותה ענישה של שלושת ילדיה הקטינים שלא חטאו ולא פשעו”, סיכם השופט.

עו"ד אביחי חג'בי

עו”ד אביחי חג’בי מסר בתגובה: “מדובר בגזר דין ראוי בנסיבות העניין. בית המשפט דחה את עמדת הפרקליטות לפיה יש להטיל מאסר בדרך של עבודות שירות על מרשתי. מעשיה נעשו אך ורק בשל דאגתה לילדיה האהובים”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר