שריפה. צילום ארכיון

הצית מחסן בבניין דירות – ישב 3 שנים בכלא

העונש נגזר לאחרונה על גבר תושב העיר שנצפה במצלמות האבטחה שהוא נכנס לבניין דירות ברחוב קדש וגם יוצא ממנו. בפרק זמן הזה בוצעה הצתת מחסן שגרמה לנזקים רבים בקומה השביעית

פורסם בתאריך: 29.7.18 18:51

     

גבר תושב העיר (56) הורשע לאחרונה כי הוא זה שעומד מאחורי הצתת מחסן בקומה השביעית בבניין דירות ברחוב קדש בשכונת ברנע באשקלון. ההצתה ארעה לפני שנה וחצי סמוך לשעה 1.40 בלילה.

גזר הדין שניתן לפני מספר ימים בבית המשפט השלום באשקלון מפרט את אשר ארע. הגבר נכנס ללובי הבניין כשעל ראשו כובע הקפוצ'ון שלבש. בידו האחת שקית עם דבר מה. הוא עלה לקומה השביעית, שפך חומר דליק על הרצפה סמוך לדלת המחסן הממוקמת סמוך לדלת הדירה והצית את החומר. המצית ירד במהירות לקומת הקרקע ועזב את הבניין.

באותה שעה ישנו בני המשפחה בדירה. אם המשפחה סיפרה כי התעוררה למשמע פיצוץ סמוך לדלת הדירה. היא קמה לדלת והבחינה בפיח ובעשן שחודרים לדירה מתחת לדלת והזעיקה את כיבוי אש ואת המשטרה. לוחמי האש הגיעו למקום בתוך דקות, השתלטו על האש במהירות מבלי שהיה צורך לפנות את דיירי הבניין מדירותיהם.

אילוסטרציה: דוברות כב"ה מחוז דרום

האירוע הסתיים אמנם ללא נפגעים אך כתוצאה מההצתה נגרמו נזקים למחסן ולתכולתו: מוצרי חשמל שמיכות וכלים נוספים. גם הרצפה בלובי ניזוקה.

למשטרה לקח שבועיים לעצור אותו כחשוד המרכזי בביצוע המעשה. החוקרים הגיעו למסקנה כי האיש לא מכיר את דיירי הדירה שהצית וכי קיבל את ההנחיה לביצוע המשימה מגורם עברייני שזהותו לא הוכחה. בסרטוני מצלמות האבטחה הצליחו החוקרים להבין שיש עוד מעורב אלמוני במעשה, הוא זה אשר הסיע את האיש לחזית הבניין ומיד נסע משם. האיש, כך הוברר במהלך המשפט לא אותר ולא נחקר.

האיש הורשע והמשך הדיונים עסקו בעונש שיושת עליו. 31 הרשעות פליליות צבר האיש מעת היותו בגיר, כשרובן על סחר בסמים ועבירות רכוש שבגינן ריצה תקופות מאסר לא מעטות.

המשטרה החלה בחקירת נסיבות השריפה. צילום: דוברות המשטרה

"בתוך מתחם העונש ההולם יינתן משקל לעברו הפלילי של הנאשם ולהבעת החרטה שהביע הנאשם לאחר שימוע הכרעת הדין. בנוסף, יינתן משקל לכך שחקירת המשטרה התמקדה בנאשם למרות שמחומר הראיות עלתה מעורבות לכאורה של נוספים וזאת ולא שניתן הסבר מניח את הדעת להימנעות ממצוי החקירה" כתבה שופטת בית המשפט השלום באשקלון, דינה כהן "הסבר מספק יכול היה להיות נעוץ למשל באינטרס ציבורי אחר או בנסיבות כאלה ואחרות אך לא כן בענייננו. על כן במידה מסוימת נתון זה ילקח בחשבון לטובת שקולי הקולא בתוך מתחם הענישה".

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

לבסוף גזרה כהן על האיש 36 חודשי מאסר בפועל. כאשר שנה וחצי מאז נעצר נכללות בתקופה זו, כך שיישאר לו עוד שנה וחצי לרצות. בנוסף גזרה עליו עונש של 12 חודשי מאסר נוספים אם יבצע עבירת רכוש מסוג פשע בשלושה השנים ממועד שחרורו. עוד הטילה על האיש לפצות את בעל המחסן שניזוק בכ-5000 שקלים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר