איתמר שמעוני באומן בשנים קודמות
איתמר שמעוני באומן בשנים קודמות

לראשונה מהגשת כתב האישום: שמעוני טס לאומן

לאחר ויכוחים עם הפרקליטות, התאפשר לראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני לטוס לקברו של רבי נחמן מברסלב. מקורבו הנאשם עמו בתיק, משה פונטה יעזוב אף הוא את הארץ מחר ויטוס למולדובה לטיסת עסקים

פורסם בתאריך: 29.5.18 12:38

     

ברגעים אלה שוהה איתמר שמעוני בעיר אומן שבאוקראינה, לשם הוא נסע עם שלושה מילדיו על מנת להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב. לאישור הטיסה הזו על ידי בית המשפט קדם ויכוח עם הפרקליטות.

סנגורו של שמעוני, עו"ד מנחם רובינשטיין, הגיש את הבקשה לבית המשפט רק ביום ראשון ובין הצדדים נוצר ויכוח על גובה הסכום של שמעוני להפקיד בכדי שיאפשרו לו לצאת מהארץ. בפרקליטות טענו עוד כי מדובר בזמן הוכחות וכי ראוי ששמעוני יתייצב בבית המשפט בעת שנשמעים עדים בעניינו.

תחילה אישרה השופטת לימור מרגולין יחידי את היציאה לחו"ל, אך לאחר מכן, לבקשת הפרקליטות, ביטלה אותה בטענה כי הוטעתה על ידי סנגורו של שמעוני בנוגע לעמדת הפרקליטות. עו"ד רובינשטיין שביקש למנוע את ביטול ההחלטה כתב לבית המשפט כי יש להותיר את ההחלטה על כנה ולאפשר לשמעוני "שהינו יהודי חרדי, לצאת מהארץ לאומן".

בעקבות כך, אתמול התקיים דיון דחוף בעניין כאשר הפרקליטות דורשת הפקדה של 80 אלף ש"ח וסנגורו של שמעוני הציע 20 אלף ש"ח.

"לא מדובר בנסיבות חריגות", אמר התובעת בדיון. "אדגיש כי אנחנו מצויים בעיצומו של הליך הוכחות, עבירות שוחד ושמעוני הוא המרכזי. שמעוני מבקש לצאת את הארץ ומשכך אנו סבורים כי סכום נוסף של 80,000 ש"ח במזומן לצורך הבטחת התייצבותו בחזרה הוא ראוי. אין הסכם הסגרה עם מדינת היעד (אוקראינה)".

השופטת בהחלטתה קבעה כי שמעוני יפקיד סכום של 50 אלף ש"ח במזומן וכן ערבות עצמית וערבות של אדם נוסף בגובה 50 אלף כל אחת, "בעתיד אם יבקש נאשם 1 לצאת את הארץ למטרות פרטיות משפחתיות והבקשה תובא בפניי, עשוי להיקבע סכום גבוה יותר", ציינה השופטת מרגולין יחיד בהחלטתה והוסיפה: "בשולי הדברים הבעתי בפני הסנגור את מורת רוחי לעניין עיתוי הגשת הבקשה וכן מסירה של נתונים שהתברר בדיעבד כי אינם משקפים את התמונה העובדתית המלאה".

לאחר שהפקיד את הערבויות קיבל שמעוני בחזרה את דרכונו ולפנות בוקר הוא עלה על הטיסה לאומן, לא לפני שגם התחייב כי לא יעלה כל טענה על שמיעת העדויות מחר שיתקיימו בהעדרו.

משה פונטה. צילום: דוד לוי

משה פונטה

מחר צפוי שמעוני לחזור מאומן ומי שאמור לצאת מהארץ הוא מקורבו, משה פונטה הנאשם גם כן בתיק שהגיש בקשה לצאת מהארץ למולדובה במסגרת עסקים שהוא מנהל. זו אינה הפעם הראשונה שפונטה יוצא מהארץ לאחר הגשת כתב האישום.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר