אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

המתלוננת, החשודה ובן המשפחה השוטר

במסגרת הליך פלילי גילה הסנגור כי המשטרה לא פתחה תיק פלילי לחשודה שנחקרה באזהרה ושהיא במקרה גם בת משפחה של שוטר מתחנת אשקלון. “מקווה כי הלקחים יופנמו”, אמר הסנגור. מהמשטרה נמסר כי היא “חוקרת כל חשוד במקצועיות ללא קשר לזהות קרוביו”

פורסם בתאריך: 4.5.18 10:39

     

כתב אישום הוגש נגד ארבע צעירות תושבות אשקלון, תחילה בגין עבירות של תקיפה וחבלה, ואיך התיק הסתיים? בהסדר טיעון וללא הרשעה. הסנגור בתיק טוען כי הדבר נעשה לאחר שהתברר לו כי המשטרה נהגה איפה ואיפה בשל קרבה משפחתית של המתלוננת.

תחילת הפרשה בחודש אוקטובר 2015, אז ביקשה אחת הצעירות מידיד שלה שייצור קשר עם המתלוננת ויקבע איתה פגישה מתחת לבניין שבו הוא מתגורר. הפגישה נקבעה לשעה אחת בלילה, אולם מי שהגיעו לפגוש את הצעירה היו ארבע הצעירות. ברגע שהבחינו בה, הן דחפו והפילו אותה על הקרקע, בעודה שוכבת בעטו בה בכל חלקי גופה. בשל המכות נגרמו לה חבלות של ממש בפניה, בידיה וברגליה. לפני שעזבו את המקום הן איימו עליה ודרשו שלא תקום. הצעירה הגישה תלונה במשטרה בגין התקיפה. “איך שיצאתי הן רצו, הפילו אותי על הרצפה ואז הכו אותי. אני לא הספקתי לעשות כלום”, היא העידה. “הפילו אותי על הרצפה ופוצצו אותי במכות. הייתי לבד שם, ירדתי לראות ידיד שביקש שאני ארד אליו”.

צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/imagine

"בעקבות זאת החלה הילדה הקטנה לזעוק". צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/imagine

אלא שהצעירות טענו בחקירתן כי הן אלה שהותקפו על ידה. יחד עם שתי חברות נוספות זומנה גם היא לחקירה. עו”ד אביחי חג’בי, שייצג את אחת הצעירות, טוען כי המתלוננת בתיק היא בת משפחה של שוטר מתחנת אשקלון, ולכן התיק הועבר לתחנת שדרות.

במהלך הדיונים, כאשר ביקש עו”ד חג’בי לברר מה עלה בגורל התיק כנגד המתלוננת שאף היא נחקרה באזהרה, התברר לו כי אפילו לא נפתח לה תיק.

עו"ד אביחי חג'בי

עוד אמר חג’בי במהלך הדיון שמדובר במתלוננת סדרתית: “מספר פעמים המתלוננת הגישה תלונות כנגד אנשים שונים בטענות של עבירות איומים. אם התלונות נסגרו מחוסר אשמה, זה מעיד על משהו בסיסי. אם מחוסר ראיות, זה מעיד על כך שהמתלוננת סדרתית”, אמר. עוד הוסיף, “כל ארבע הנאשמות בתיק זה מסרו את אותה גרסה שלא מתיישבת עם הודעת המתלוננת, ולכן אבקש שבית המשפט יעיין במרשם התלונות ויקבל החלטה”.

לבסוף, כאמור, נחתמה בין הצדדים עסקת טיעון, שבמסגרתה הודו הצעירות במיוחס להן, כתב האישום תוקן והוקל מאוד, והן לא הורשעו. עוד נלקחה בחשבון העובדה שהמתלוננת לא הגיעה להעיד בבית המשפט, והעובדה שהצעירות נעדרות עבר פלילי והביעו חרטה על המעשה. הן הודו בביצוע עבירה של תגרה במקום ציבורי, לא הורשעו והגיעו להסכם שלפיו כל אחת מהן תפצה את המתלוננת בסכום של 1,500 שקלים.

עו”ד אביחי חג’בי מסר: “ביחידת התביעות הבינו כי ניהול הוכחות והבאת עדים לעדות בבית משפט יגרמו נזק רב לתדמית משטרת אשקלון ושדרות. אני מקווה כי הלקחים יילמדו ויופנמו למקרים הבאים”.

ממשטרת ישראל מרחב לכיש נמסר בתגובה: “בניגוד לנטען, התביעה לא ביטלה את כתב האישום אלא הגיעה להסדר טיעון, וראוי לדייק בפרטים. משטרת ישראל חוקרת כל מקרה וכל חשוד במקצועיות וביסודיות ללא קשר למוצאו, קשריו המשפחתיים או זהות קרוביו, כשכולם שווים בפני החוק ואף אדם לא עומד מעל לחוק. בסיום החקירה שהתנהלה במקצועיות וביסודיות ובמסגרת מכלול שיקולי התביעה, הוחלט על הסדר טיעון, במסגרתו ישלמו הנאשמות פיצוי כספי למתלוננת. לא נותר לנו אלא להצר על עיוות הדברים באופן שחוטא לאמת”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר