צילום: אלירם משה

הדודים הפסידו: הנכדה תקבל את ירושת סבתה

800,000 שקלים שווה הדירה שקיבלה צעירה כירושה מסבתה. הדודים חמדו לירושה המכובדת ורצו אותה להם. בית המשט קבע שהנכדה היא היורשת היחידה

פורסם בתאריך: 29.4.18 15:48

     

המאבק המשפטי בין הדודים לאחיינתים הגיע לסיומו בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד. לאחר מאבק משפטי ארוך שגם פורסם כאן ב'כאן דרום' ושהגיע עד לפתחו של בית המשפט המחוזי, נקבע כי רכושה של הסבתא יועבר לנכדתה ולא לילדיה, זאת לאחר ששניים מבניה וחלק מנכדיה טענו כי הצוואה לפיה כל רכושה של הסבתא יועבר לנכדה זוייפה או אינה חוקית ונחתמה תחת לחץ.

כאמור לאחר מאבק משפטי שניהל עורך הדין נתנאל מויאל, נקבע על ידי בית הדין, כי הנכדה היא זו שתקבל את כל רכושה של הסבתא- כפי שנרשם בצוואה, וכי יש לדחות את כל טענות המתנגדים.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

תחילת הסיפור לפני לפני למעלה משש שנים: קשישה תושבת האזור נפטרה. הקשישה חתמה בצוואתה כי כל הרכוש אשר יוותר לאחר מותה (בעיקר דירת מגורים בשווי מאות אלפי שקלים) יימסר לאחת מנכדותיה. במשך כשש שנים איש מיורשיה החוקיים לא התנגד לאותה צוואה.

אלא שלפני כשנה, נזכרו חלק מבניה של המנוחה כי הצוואה אינה חוקית.

הם פנו לבית המשפט וטענו כי החתימה של אמם על הצוואה נעשתה מתוך לחץ, והיא לא הייתה במצב גופני ונפשי, המאפשר לקבל החלטה כזו בצלילות. בשלב מסויים אף טענו כי הצוואה זויפה.

הנכדה פנתה לעורך הדין נתנאל מויאל- מומחה לדיני משפחה מאשקלון – בכדי שייצג אותה מול דודיה שכאמור טענו כי יש לבטל את הצוואה.
לטענה כי האם לא הייתה כשירה לחתום, השיב עו"ד מויאל כי הצוואה נערכה על ידי עורך דין מוערך והגון שאף הקליט את מעמד החתימה, והוכיח כי הצוואה אף נחתמה בפני שני עדים נוספים שהעידו כי המנוחה הייתה צלולה וחתמה בלב שלם על צוואתה ללא כל לחץ. טענה נוספת שטענו עורכי דינם של הדודים הינה כי היות ועוה"ד הקודם, זה אשר הגיש את הבקשה לצו קיום הצוואה, לא הודיע להם על הבקשה לקיום הצוואה ועל כך שאמם החליטה להעביר את כספה לנכדתה- הצוואה אינה חוקית ויש מקום לדון בטענותיהם אפילו בחלוף זמן רב.

בקשה לייצוגית. עו"ד נתנאל מויאל. צילום: יח"צ

עו"ד מויאל התנגד לטענה והסביר מדוע לא הייתה כל חובה על עוה"ד הקודם להודיע להם: עו"ד מויאל ציטט מתקנה בדיני הירושה ולפיה "..משלוח ההודעה בדואר רשום ליורשים על פי דין שפורטו בבקשה לצו הירושה, או לזוכים על פי הצוואה לפי העניין" צטט עו"ד מויאל מתקנות דיני הירושה וצרף פסקי דין ביניהם גם פס"ד של בית משפט העליון ולפיהם אין כל חובה להודיע לכל מי שטוען לזכויות בירושה אלא ליורשים ע"פ הצוואה בלבד.

ביהמ"ש באשדוד דחה בתחילה את טענת עו"ד מויאל, אך הוא לא קיבל את ההחלטה. לפני כחודש קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע גאולה לוין כי הצדק עם עו"ד מויאל והמליצה למשיבים להסכים לביטול החלטת בית המשפט, נוכח המצב המשפטי הברור שלפיו למועד הגשת הבקשה לצו ירושה לא הייתה חובה לצרף את היורשים האחרים.

לאחר פסיקת בית המשפט המחוזי, חזר התיק לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד. שם התקבלו טענות עו"ד מויאל ונקבע כי הצוואה המקורית על כנה והרכוש של הסבתא יעבור במלואו לנכדתה.

עו"ד מויאל מסר בתגובה: "אני שמח שהצדק יצא לאור וכי מרשתי תקבל 75% משווי דירת המגורים לרגל 70 שנות עצמאות למדינת ישראל"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר