ניידות המשטרה ליד הבית. צילום: דוברות המשטרה

טרגדיה בכוכב הצפון: השוטרים ירו באקדח טייזר והחשוד מת

זה החל בדיווח על חולה נפש שמשתולל בביתו ונגמר במותו הטראגי של הבחור. כעת ייבדק האם נפל פגם בתפקוד השוטרים באירוע

פורסם בתאריך: 22.4.18 17:06

     

דרמה בבית ברחוב רמב"ם בשכונת כוכב הצפון באשקלון. סמוך לשעה 13.20 התקבל דיווח על חולה נפש שמשתולל בביתו ומסכן את חיי אימו. כוחות משטרה הגיעו לבית וניסו להרגיע את הבחור. בד בבד הוזעק גם אמבולנס של מד"א.

השוטרים המשיכו לנסות להרגיע את הבחור ללא הצלחה והאיש שכאמור סובל מבעיות נפשיות החל לתקוף גם השוטרים. פרוצדורה כזו שבו האיש תוקף את הסובבים ולא נרגע מחייבת גם התערבות של צוות ניידת טיפול נמרץ שבסמכותו להרדים את החולה המשתולל. נט"ן הוזמן למקום.

השוטרים המשיכו בניסיונות להרגיע את האיש ואף השתמשו בתרסיס גז פלפל. הבחור נמלט לחדרו. כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום ופרצו את דלת חדרו לבל יפגע בעצמו. לאחר שהדלת נפרצה גילו השוטרים את האיש שכבר החל לחתוך ורידים בידיו ובצווארו.

על פי דיווח המשטרה, האיש המשיך לנסות לתקוף אותם גם באמצעות סכין ולדברי המשטרה, בשל הסכנה שחשו השוטרים לחייהם, הם נאלצו להשתמש באקדח טייזר חשמלי על מנת לנטרל את החשוד.

השימוש בטייזר נחשב מסוכן ורק שוטרים שעברו הסמכה מיוחדת יכולים להשתמש בו. בעולם נרשמו כמה מקרים בהם מתו אנשים לאחר שאקדם הטייזר שלח את חיציו לעברם. הטייזר שולח חיצים לעבר אדם ומחשמל אותו למשך 5 שניות. החשמול שולל מהאדם את יכולת התנועה. על פי הנהלים אין להשתמש בטייזר על חשוד שסובל מבעיות לב, אפילפסיה או נוטל סמים.

כשעה בערך לאחר שצוותי המשטרה ומד"א מנסים להתמודד עם הבחור ולאחר שכבר נורו לעברו חצי הטייזר, צוות נט"ן הזריק לו תרופה שנועדה להרגיעו בתקווה שכך ניתן יהיה לפנות אותו לטיפול רפואי. אלא שמיד לאחר מכן הוא איבד את הכרתו והצוות החל לבצע בו פעולות החייאה. בתום ניסיונות רבים נאלץ צוות מד"א לקבוע את מותו.

שלושה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנאבקו עימו.

עדיין לא ברור מה הוביל לאיבוד ההכרה והמוות. כוחות המשטרה במקום סגרו את זירת האירוע. המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים תבדוק האם נפל פגם בהתנהלות השוטרים במהלך האירוע המצער.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר