בקשה אמיצה. השופט הצבאי דב גלבוע

תקדים: השופט האשקלוני דרש עונש מוות לרוצח מחלמיש

המחבל הורשע ברצח שלושת בני משפחת סלומון לפני כחצי שנה ובניסיון לרצוח גם את אם המשפחה שמשתקמת עדיין מפציעתה. דעתו של השופט דב גלבוע לא הספיקה ועל המחבל נגזרו 4 עונשי מאסר עולם

פורסם בתאריך: 15.2.18 14:18

     

זה לא קורה כל יום. סא"ל דב גלבוע, שופט בית המשפט הצבאי בעופר, שהוא גם תושב אשקלון ביקש לגזור על המחבל, עומר אל עבד, שרצח את בני משפת סלומון בישוב חלמיש לפני כחצי שנה, עונש מוות.

השופט האשקלוני היה בדעת מיעוט ובכך דעתו לא נתקבלה ושני השופטים הנוספים חרצו את הדין על ארבעה מאסרי עולם. המחבל יפצה את בני המשפחה שנותרו בחיים ב 1.8 מיליון ₪.

הרוצח עומר אל עבד. היום בבית המשפט

השופטים דרשו שהמחבל אל עבד לא ישוחרר בשום עסקה עתידית. דעתו של גלבוע היתה כאמור דעת מיעוט ובכל מקרה גזר דין על עונש מוות צריך להתקבל פה אחד, ולכן גם אם שופט נוסף היה תומך בעמדתו, המחבל עדיין היה נשלח למאסר בכלא.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


"הנאשם, משלב המחשבה ועד הטבח הנפשע, פעל כמי שרוצה לבצע טבח. עבירותיו הן מהחמורות שיש בספר החוקים של מדינת ישראל. מכאן עולה כי על הנאשם לגזור את העונש המרבי" כתב השופט גלבוע בגזר הדין "השאלה אם יש די בעונש שתוצאותיו הן שלא יראה אור יום, או שהנאשם צריך להשיב את נשמתו לבורא" עוד הוסיף גלבוע "צפיתי בו לאורך כל המשפט נהנה בחיוך והוא אף הגדיל לעשות זאת מול בני המשפחה בשלב הטיעונים לעונש. הנאשם וסנגורו נמנעו מכל פעולה אשר תצביע על אפשרות שתוטל עליו עונש מאסר. אני קובע כי עונשו של הנאשם הוא גזר דין מוות".

לאחרונה חוקק חוק האפשר גזר דין מוות למחבלים למרות שהחוק מאפשר כבר שנים רבות לגזור עונש כזה למחבלים שידיהם 'מגואלות בדם'. אלא שמעולם לא ביקשה הפרקליטות הצבאית להשית עונש כזה על מחבלים הגם שהורשעו בעבירות רצח מזעזעות.

עו"ד דב גלבוע הוא עורך דין ותיק ומוכר מאוד באשקלון מלבד פעילותו כפרקליט הוא ידוע כמי שיזם את מספור הרמזורים. גלבוע פעל רבות וגם הצליח, כדי שרשויות בישראל ימספרו את הרמזורים ובכך יקלו על הציבור בהתמצאות ובהכוונה ליעדים מסויימים, עוד לפני שאפליקציות הניווט נפוצו בכל מכשיר טלפון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר