צילום: משטרת ישראל

"נזכרתי ברפ"ק ישראל סילברה ז"ל": נהג נאשם שפגע עם רכבו בשוטר ופצע אותו

הנאשם, בני וקס, נמלט עם רכבו בזמן שפלג גופו העליון של קצין משטרה היה בתוך הרכב. לשופט חיים נחמיאס זה הזכיר את דריסתו של רפ"ק סילברה ז"ל וציין כי במקום המשטרה, היה מחשיד את וקס בניסיון רצח

פורסם בתאריך: 16.1.18 16:44

     

בני וקס, תושב אשקלון בן 28, הסגיר עצמו למשטרה לאחר שהיה בבריחה. הוא נעצר בחשד כי פגע בקצין משטרה, זאת לאחר שהחל בנהיגה בזמן שפלג גופו העליון של הקצין היה בתוך רכבו. היום הוגש נגדו כתב אישום.

המקרה אירע לפני כעשרה ימים בשעת לילה, כאשר רכבו של וקס נעצר לבדיקה ע"י קצין משטרה, פקד אורן ממן, ברחוב יפתח הגלעדי בשכונת ברנע. פקד ממן אשר חשד כי וקס עבר עבירה, כרז לו לעצור. וקס עצר את הרכב ופקד ממן עצר את הניידת בה נהג, מאחורי הרכב, יצא מהניידת כשהוא לבוש מדי שוטר וניגש לרכב בו ישב וקס לבדו במושב הנהג ודרש ממנו לצאת.

בשלב זה ממן ווקס נעמדו על המדרכה הסמוכה לרכב. בשלב זה, הגיעה למקום ניידת משטרה נוספת נהוגה בידי השוטרות חן תעסה ותמר פרי. בינתיים, ממן החל לערוך חיפוש על גופו של וקס במהלכו מצא שרידים של חומר החשוד כסם בתוך כיס מכנסיו. בהמשך, הבחין פקד ממן בשקיות מלאות המונחות על המושב שליד הנהג ברכב ושאל את וקס אם יש לו סמים בתוך הרכב, הוא השיב בחיוב ואמר לממן: "בוא אני אראה לך", וניגש למושב הנהג ברכב.

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

עם הגיעו למושב הנהג, התיישב עליו וקס כשרגלו הימנית בתוך הרכב ואילו רגלו השמאלית מחוצה לו, והקצין ממן נעמד בסמוך למושב הנהג כשדלת הנהג פתוחה. השוטרת תעסה נעמדה מאחורי פקד ממן. לפתע, כך על פי כבת האישום, הכניס וקס את רגלו השמאלית לתוך הרכב, בפתאומיות ובמהירות, שילב את מוט ההילוכים למצב "נסיעה", לחץ על דוושת הגז והחל בנסיעה כשהוא סוטה בחדות שמאלה לעבר מכוניות אשר חנו בצידו השמאלי של הכביש.

תוך כדי הנסיעה, אחז פקד ממן בכוח בידו השמאלית בדלת הרכב הפתוחה ובידו הימנית לפת את צווארו של וקס בניסיון למשוך אותו אל מחוץ לרכב. במהלך הנסיעה עלה וקס עם הרכב על כף רגלה של השוטרת תעסה.

למרות הכל הוא המשיך בנסיעה, חרף צעקותיו של הקצין ממן כי יעצור את הרכב, ותוך שרגליו של הקצין נגררות על הכביש ופלג גופו העליון נמצא בתוך הרכב באופן שגופו נחבט מספר פעמים בשלדת הרכב במהלך הנסיעה, ורגליו נחבטות בגלגל הרכב הקדמי ובכביש. וקס לא ציית להוראת פקד ממן לעצור, הוסיף ולחץ בחוזקה על דוושת הגז ובידו השמאלית דחף את פקד ממן וניסה להדוף אותו ממנו.

השוטרת תעסה צעקה והזהירה את פקד ממן כי וקס עומד להתנגש בכלי הרכב החונים משמאל לכביש, ועקב כך שחרר ממן את אחיזתו ונפל לצד הדרך. וקס המשיך בנסיעה פראית ונמלט מן המקום. כתוצאה ממעשיו נגרמו לקצין חבלות של ממש, שפשוף במרפק יד ימין, הוא סבל מכאבים ביד ימין וברגל ימין ונזקק לטיפול רפואי.

"מצא את מותו בנסיבות דומות". רפ"ק ישראל סילברה ז"ל

וקס כאמור שהה מספר ימים בבריחה, עד שהסגיר את עצמו ואז הובא להארכת מעצר, בפני השופט חיים נחמיאס בבית משפט השלום באשקלון. השופט נחמיאס התקשה להסתיר את זעמו כלפי וקס וכתב בהחלטתו, "שמעתי בקשב רב את באי כוחם המלומדים של הצדדים, עיינתי בתיק החקירה ונזכרתי ברב פקד ישראל סילברה ז"ל שלפני שנים מצא את מותו בנסיבות דומות". רפ"ק סילבר ז"ל, מי שהיה קצין המבצעים של מרחב לכיש, נדרס למוות על ידי סוחרי סמים במהלך מבצע ללכידתם.

המקרה זעזע בזמנו את המדינה והשופט נחמיאס מצא, ובצדק, דמיון בין שני המקרים ולכן ציין כי אילו הוא היה החוקר, הוא אף היה מחשיד את וקס בניסיון רצח, "מדובר במשיב עז פנים שהייתי אומר שלו אני הייתי החוקר בתיק הייתי חוקר אותו בניסיון לרצח של שוטר, אלו הנסיבות של תיק זה. שוטר שפלג גופו העליון בתוך הרכב והוא לא מתבושש לכאורה להתחיל בנסיעה, לגרור את השוטר ועל פי הראיות בתיק אף מנסה לכוון את רכבו לכיוון רכבים ואך בנס הדבר לא הסתיים במותו של השוטר, הכל כדי להימלט והצליח להימלט עד שנעצר אתמול. מדובר כאמור במקרה חמור ביותר שאך בנס לא הסתיים באסון".

"הייתי חוקר אותו בניסיון לרצח של שוטר". השופט חיים נחמיאס

עוד כתב נחמיאס כי "גרסת המשיב מגוחכת. מעיון בתיק עולה ושוכנעתי כי קיים חשד סביר ואף מעבר לכך שהמשיב עבר את העבירות בהן הוא חשוד כפי שציינתי לעניות דעתי אף בעבירה של ניסיון רצח שוטר. במקרה דנן ברור שלא ניתן להשיג את מטרת המעצר בשום חלופת מעצר לאור התעוזה ועזות המצח של המשיב עובר לארוע. לגבי סיכון ביטחונו של אדם אין לך מקרה זועק לשמים יותר מכך כאשר כך מתנהג אזרח לשוטר הממלא תפקידו במסירות נפש".

מעצרו של וקס הוארך כבר שלוש פעמים וכתב אישום הוגש נגדו בגין עבירה של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטרים במילוי תפקידם ומעשי פזיזות ורשלנות. יחד עם כתב האישום, הוגשה בקשה להארכת מעצרו של וקס עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ונכון לעכשיו הוארך מעצרו עד להחלטה אחרת.

עו"ד חן בן חיים המייצגת את וקס, מסרה בתגובה: "הנאשם כופר במיוחס לו בכתב האישום. ראשיתו של התיק בהתנהגות לא ראויה בלשון המעטה של השוטר אשר תקף את הנאשם דחף אותו ומשך אותו בחולצתו ורק בתגובה לאלימות שהופעלה כלפיו על ידי השוטר פנה לעלות לרכבו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר