הכניסה לחדר המיון החדש בברזילי. צילום: דוברות ברזילי
הכניסה לחדר המיון בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

בברזילי המומים: הסיוע לבית החולים הוסר מהתכנית לחיזוק אשקלון

עיריית אשקלון מקבלת למעלה מ-200 מיליון שקלים לטובת פרויקטים חשובים שעשויים לשדרג את איכות החיים בעיר, אבל תקציב עבור מי שדואגים שכמה שיותר תושבים יחיו - לא נשאר. כך נעלמו להם 50 מיליון שקלים שהיו מיועדים לבית החולים ברזילי מהחלטת הסיוע שהממשלה אישרה

פורסם בתאריך: 29.12.20 10:30

     

הממשלה החליטה להגדיר את אזורי התעשייה של אשקלון כאזור עדיפות לאומית ואזור פיתוח א' שזו בשורה טובה לבעלי העסקים ותקווה שתעשיות עתירות ידע יתקעו יתד בעיר. מעבר לכך זכתה העיר בתקצוב של למעלה ממאתיים מיליון שקלים לחיזוק העיר מה שישמש את עיריית אשקלון בקידום ובביצוע סלילת כבישים, הקמת תחנה מרכזית חדשה, המשך הפעלת מרכז חוסן ועוד רשימת פרויקטים חשובים.

ואת מי שכחו? השבוע גילו במרכז הרפואי ברזילי כי הם בחוץ. בתכנית המקורית צוין בפירוש בסעיף 25: "להנחות את שר הבריאות להקצות ממקורותיו סך של 50 מיליון שקלים לטובת שדרוג תשתיות בבית החולים ברזילי בעיר אשקלון". אלא שהסעיף הזה הושמט מהחלטת הממשלה שהתקבלה בשבוע שעבר.

מרפאות החוץ והמכונים בברזילי

הנהלת בית החולים הזדעקה כיצד זה שהמוסד החשוב והוותיק ביותר בעיר אינו מקבל שום התייחסות ושום מענק כדי שיאפשר לו להמשך להתפתח.

פרופ' יניב שרר. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזילי

פרופ' יניב שרר. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזילי

זה נכון שרק בשלוש שנים האחרונות חנכו בו בניין חדש ופתחו בו מחלקות חדישות ומרווחות וגם מרכז שיקום חדיש ומרווח נחנך והחל לפעול אך מי שמכיר את בית החולים יודע שמחלקות חשובות נמצאות עדיין במבנים ישנים ורעועים.

"אני מברך, מעומק ליבי, על התכנית לחיזוק העיר אשקלון. אשקלון עיר גדולה, מרכזית וחשובה, היא חייבת ליהנות מעדיפות לאומית, אבל אי אפשר לדבר על חיזוק אשקלון בלי לדבר על חיזוק ברזילי – ששוכן בלב העיר" מסר הבוקר מנהל המרכז, פרופ' יניב שרר והסביר עד כמה המוסד הרפואי אותו הוא מנהל זקוק לעוד ועוד תקציבים: "ברזילי משתרע על פני 255 דונם, הוא המעסיק הגדול ביותר באשקלון, עם מעל 3,000 עובדים, אנחנו נותנים שירותי רפואה ברמה מאוד גבוהה ומובילים לאומית ועדיין לא כל בית החולים, נכון להיום, ממוגן. צריך לזכור שהקורונה תחלוף מן העולם, בתקווה שכבר בשנה הקרובה, אבל האיום מעזה לא עומד לחלוף בקרוב. מדינת ישראל חייבת למגן את הפגייה של ברזילי, את מכון הדיאליזה ואת המכון האונקולוגי – זה לא סובל דיחוי. אני מזכיר שהמכון האונקולוגי כבר נפגע מטיל שנורה מעזה לפני שנה. המיגון של היחידות האלה הוא המיגון של אשקלון, וכדי למגן אותן ולשפר את תשתיות המרכז הרפואי- גם ברזילי צריך לקבל חיזוק כחלק מתוכנית לאומית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המרכז הרפואי ברזילי קיים כבר כמעט שישים שנה והוא למעשה בית החולים לא רק של אשקלון אלא של כל אזור צפון הנגב המערבי ומגיעים אליו מלבד תושבי אשקלון גם תושבי שדרות, קריית גת, קרית מלאכי המועצות האזוריות חוף אשקלון, לכיש, שפיר ויואב  ועד לפני שלוש שנים חלק נכבד מהמטופלים תושבי אשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר