האחות רויטל טופציאשווילי. העבודה במחלקת קורונה. צילום: דוברות ברזילי

"לא חוששת להידבק": איך נראית העבודה במחלקת הקורונה בברזילי?

במחלקת הקורונה בברזילי עובדים אנשי צוות בהם רופאים ואחיות. רויטל טופציאשוילי, אחת האחיות שם, מספרת על העבודה במחלקה שכולם מפחדים ממנה

פורסם בתאריך: 20.3.20 14:09

     

רויטל טופציאשוילי בת ה-36 היא אחות בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי ברזילי כבר 14 שנה. “אני אוהבת את העבודה שלי מאוד מאוד”, היא אומרת, “זאת עבודה עם המון לחץ ועניין. יש מצבים לא פשוטים, אבל ברוך ה’ רוב הילדים שמגיעים אלינו מבריאים ויוצאים מפה. כשאת רואה הורים מודאגים וחרדים, שבסופו של האשפוז יוצאים עם ילד בריא ומחייכים, זה שווה את הכול. זאת התמורה שלי וזה כיף גדול”.

לפני כשבועיים גויסה רויטל למשימה חדשה ומאתגרת במיוחד ומונתה לאחות אחראית במחלקת קורונה החדשה.

"נבנתה בארבעה ימים". מחלת הקורונה בברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

היא נשואה לאיש שב”ס ואימא לחמישה ילדים (6, 7, 10, 15, 16).השילוב בין הבית, הילדים, העבודה וההפרה המוחלטת של השגרה אינו פשוט עבורה, אבל היא מגויסת כל כולה עבור המטופלים שלה. “זאת הפרה מוחלטת של השגרה, לכולנו. זה בוודאי לא פשוט, אבל אנחנו נעבור את זה על הצד הטוב ביותר ונצא מחוזקים”, היא אומרת.

בשבועיים האחרונים היא עובדת במתכונת חירום, משבע בבוקר ועד שבע בערב.

איך נראה היום שלך?
“אני מתעסקת בהרבה מאוד דברים שקשורים למחלקה. זאת מחלקה חדשה ומדהימה, שנבנתה בארבעה ימים בלבד, ועשו שם עבודה יוצאת דופן. יש הרבה מאוד דברים מתקדמים וחדשים, והצוות עובר כל הזמן הדרכות. אז אני מגייסת אותם להדרכות, מרכזת הכול, עושה סידורי עבודה, דואגת לציוד וארגון וגם לכל מה שקשור בקבלת החולים למחלקה והדרכה שלהם ושל הצוותים”.

"סומכת על מערכת הבריאות". האחות רויטל במחלקת הקורונה

היו לך חששות?
“מבחינת החשש מהידבקות, אז לא היה לי בכלל. אני יודעת שאנחנו ממוגנים היטב, שומרים עלינו, ואנחנו עובדים על פי הנהלים ונשמרים. היה קצת חשש אחר, בעיקר מהלא נודע והמעבר למחלקה חדשה לחלוטין שאני לא מכירה. אבל ברגע שהתחלנו גם הוא התפוגג”.

איך הילדים שלך מסתדרים בבית?
“בעלי גם הוא נכנס לעבוד במתכונת חירום, כך שגם הוא לא בבית ואמא שלי היא זאת שעוזרת לנו. הילדים שלי כבר גדולים, ובלי קשר הם רגילים שאימא עובדת המון שעות, כך שהם חונכו לעצמאות מגיל צעיר מאוד”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




את מחכה שהכול יגמר כבר?
“כולנו מחכים לשוב לשגרה מלאה ובריאה, אבל אני מבינה שזה ייקח כנראה עוד קצת זמן. אני סומכת על מערכת הבריאות שלנו שתוך זמן קצר יחסית כבר יימצא חיסון, וכולנו נהיה בריאים ונחזור במהרה לשגרה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר