קורונה. צילום: KIM KYUNG HOON/REUTERS
קורונה. צילום: KIM KYUNG HOON/REUTERS

מפנים מחלקה ומרגיעים: ביה"ח ברזילי נערך לקורונה

מחלקה בבניין האשפוז פונתה ממאושפזיה בתוך שעות בודדות והוכשרה להתמודדות עם הנגיף חובק העולם. "אף חולה קורונה אינו מאושפז", מרגיעים בברזילי

פורסם בתאריך: 1.3.20 20:04

     

נגיף הקורונה כבר בישראל. ברחבי הארץ מאושפזים כ-7 בני אדם שכבר אובחנו כחולים במחלה ובמרכז הרפואי ברזילי יודעים שככל הנראה זו שאלה של זמן עד שגם אליהם יגיע החולה הראשון.

לשם כך הוחלט במרכז הרפואי להקצות את אחת מהמחלקות בבניין האשפוז כדי לקלוט את החולה הראשון אם וכאשר יגיע.

בדיקת קורונה. צילום: רויטרס

בדיקת קורונה. צילום: רויטרס

המהלך החל כבר בשבת כשמנהל בית החולים שולח הודעה לעובדיו בה נכתב כי "על פי הוראת משרד הבריאות הוטל על כל בית חולים להערך לקליטת חולי קורונה. בית חולים שלנו נערך גם כן להכנת מחלקה שתיוחד לטיפול בחולי קורונה היה ויתקבלו כאלו חולים. בשלב זה אין אף חולה קורונה בבית חולים".

בתוך שעות בודדות פונתה כל המחלקה המיועדת וחוליה פוזרו במחלקות האחרות. המחלקה אובזרה בציוד בידוד הייחודי להתמודדות עם הנגיף על פי הוראות משרד הבריאות וצוותים של רופאים ואחיות כבר תודרכו כיצד להתנהל במקרה שמטופל שהגיע עם חשד לקורונה יאובחן כנשא חיובי של הנגיף ויחל לפתח את תסמיני המחלה.

לכאן דרום נודע כי למחלקה המיוחדת תהיה כניסה נפרדת חיצונית, הכניסה המשותפת אליה תהיה סגורה הרמטית.

הערב נמסר מבית החולים "בית החולים נערך, כמו שאר בתי החולים בארץ, ועל פי הוראת משרד הבריאות לאשפז ולטפל בחולי קורונה מוכחים" הכוונה היא לחולים שיותר מ- 80% מהם מוגדרים כקלים ומתהלכים.

החשד הראשון בישראל לנגוע בקורונה לפני חודש בברזילי לבסוף נמצא חולה שפעת רגילה. צילום: מד"א

מנהל המרכז הרפואי חזי לוי מסר הערב "אנו ערים לדאגה שאתם מביעים בשל הטיפול בחשודים ובחולים בנגיף הקורונה וחשוב לנו להבהיר לכם שהדברים נעשים על פי כללים נוקשים של מיגון ובידוד החולים ועל פי כללים מקצועיים ביותר של מומחי משרד הבריאות" מסר פרפ' לוי והוסיף "בית החולים עושה את המוטל עליו תוך כדי מיגון מלא וקפדי של צוות המטפלים ובידוד מוחלט של החולים משאר המחלקות ומשאר ציבור המאושפזים והמקרים בבית החולים".

כאמור נכון ליום ראשון בערב, המרכז הרפואי רק נערך לאם וכאשר ואף חולה קורונה אינו מאושפז כרגע בבית החולים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הבטיחו בברזילי כי גם אם יגיע אליו חולה קורונה הוא ישמור על רציפות הטיפול בכל המטופלים וימשיך לשרת אתכם במקצועיות בכל התחומים, כימים ימימה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר